  • 21. Data: 2017-07-21 20:38:35
    Temat: Re: NOM - co się z tym stało?
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 20 Jul 2017 23:50:35 -0700 (PDT)
    Ircys <i...@p...pl> wrote:

    > NOM miał swoją infrastrukturę - połączenie wychodziło do nich..., ale i tak zaraz
    wracało :)

    To był wówczas absurd. Ale skutek dla klienta był taki, że ceny jednak spadły - te
    były bowiem równie absurdalne co i same "prefiksy".

    W ogóle co jest teraz w PNK pod 10XX?

    P.

  • 22. Data: 2017-07-21 20:48:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości
    >To był wówczas absurd.

    Absurd to byl, jak polaczenie np z Wroclawia do Opola szlo przez
    Poznan i Katowice, bo tam byly "punkty styku".
    Choc uplynelo troche lat, i to juz nie jest taki absurd :-)

    Albo np polaczenie Legnica-JeleniaGora szlo
    Legnica TP - Wroclaw TP - Wroclaw NOM - Wroclaw TP - Legnica TP

    i w dodatku taniej niz w TP :-)

    >Ale skutek dla klienta był taki, że ceny jednak spadły - te były
    >bowiem równie absurdalne co i same "prefiksy".

    Ta, spadly, jak juz i tak zaplacilismy drogo wczesniej :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-07-21 20:59:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Faktur nie wystawiacie ... a to bedzie VAT od uslug z procentami
    > i mandat za kazda brakujaca fakture :-P

    Sam pan minister raczył rozporządzić, że faktury ma wystawić tepsa.
    Poza tym ci, co dzwonili, a nie zapłacili, mogli się załapać na
    promocję "Darmowe minuty dla znających swoje prawa".

    > Jeszcze latwiej bylo powiedziec "sami se wystawiajcie, my nic
    > nie musimy, umowy nie mamy".
    > Ale ponoc bylo jakies rozporzadzenie ... koniec koncow jednak
    > wydali dane.

    Może właśnie tym rozporządzeniem się tłumaczyli -- minister kazał
    wystawić, więc musieliśmy pobrać dane do faktur. A że ich w końcu
    nie wystawiliśmy, to daliśmy tedane NOM-owi by se sam drukował.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2017-07-21 21:05:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr C. pyta:

    > W ogóle co jest teraz w PNK pod 10XX?

    To samo co było:

    http://www.uke.gov.pl/tablice/NumerNds-list.do?execu
    tion=e2s1

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2017-07-21 21:38:35
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    > Może właśnie tym rozporządzeniem się tłumaczyli -- minister kazał
    > wystawić, więc musieliśmy pobrać dane do faktur. A że ich w końcu
    > nie wystawiliśmy, to daliśmy tedane NOM-owi by se sam drukował.

    Przecież NOM nic nie drukował. Tepsa drukowała NOMowe faktury na tych
    samych maszynach, na których były produkowane tepsiane faktury. Zapewne
    za odpowiednie wynagrodzenie od NOM.
    Gdyby chcieli to nawet mogliby wsadzać obie faktury do jednej koperty,
    ale w tamtych czasach nawet sama tepsa wysyłając kilka swoich faktur pod
    jeden adres, kopertowała je osobno.

    --
    Olek

  • 26. Data: 2017-07-21 21:57:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >Zapewne za odpowiednie wynagrodzenie od NOM.
    >Gdyby chcieli to nawet mogliby wsadzać obie faktury do jednej

    ale dlaczego mieliby chciec ?

    >ale w tamtych czasach nawet sama tepsa wysyłając kilka swoich faktur
    >pod jeden adres, kopertowała je osobno.

    To fakt, dostalem kiedys 18 kopert naraz - reklamacja na kilku
    numerach na kilku miesiacach.
    A wystarczylo ustawic w systemie dobrze oplaty, to bym odpuscil te
    zalegle 2 zl, ale ilez mozna monitowac.

    Tylko ... drukarnia rzadzi komputer.
    Wiesz ile to roboty skomasowac wydruki ?
    Prosciej nic nie robic, najwyzej listonosz zarobi :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-07-21 22:01:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Sam pan minister raczył rozporządzić, że faktury ma wystawić tepsa.

    Ale czytasz - bezprawnie.
    Poza tym co ich obchodzi jakis minister od poczty - ich obowiazuje
    minister od finansow :-)

    No i koniec koncow to NOM wystawil faktury, wiec widac TP miala racje
    w kwestii ministra

    >Poza tym ci, co dzwonili, a nie zapłacili, mogli się załapać na
    >promocję "Darmowe minuty dla znających swoje prawa".

    No i tu jest wlasnie niuans, czy wtedy tak mozna bylo.
    Pamietasz sprawe Linuxa ?

    J.

  • 28. Data: 2017-07-21 22:25:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Olek napisał:

    > Przecież NOM nic nie drukował. Tepsa drukowała NOMowe faktury na
    > tych samych maszynach, na których były produkowane tepsiane faktury.

    Ciekawe czy i jak rozwiązali problem przepisu o drukowania faktur przez
    wystawiającego, czyli w jego siedzibie i na jego drukarce. Obowiązywał
    jeszcze niedawno. Urząd skarbowy mógł się czepić faktury wysłanej mailem
    do klienta i tam wydrukowanej.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2017-07-21 22:25:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Tylko ... drukarnia rzadzi komputer.
    > Wiesz ile to roboty skomasowac wydruki ?
    > Prosciej nic nie robic, najwyzej listonosz zarobi :-)

    Mnie raz byli winni 5 złotych (nakazu zapłaty nie było, ale UKE
    im to grzecznie zasugerował). Oprogramowanie czegoś takiego nie
    przewidywało, więc zrobili korektę na całą sumę faktury (ponad
    trzy stówy).

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2017-07-21 22:26:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No i koniec koncow to NOM wystawil faktury, wiec widac TP miala
    > racje w kwestii ministra

    Wniosek nieuprawniony. TP się postawiła, więc zdecydowali się na
    wdrożenie Planu B ("co łaska").

    > No i tu jest wlasnie niuans, czy wtedy tak mozna bylo.

    Nawet trzeba było!

    --
    Jarek