  • 1. Data: 2019-08-05 10:31:45
    Temat: Na autostradzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    taka scenka z A4 pod wroclawiem - kierunek z Opola:

    Pomimo zakonczonego remonontu bramek kolejki wczoraj wieksze niz w
    czasie remontu - google ostrzegalo o godzinie czekania :-(

    Ale jest wczesniej drugi zjazd, Wroclaw Wschod.
    Oznakowany 3km wczesniej, kojarzy mi sie ze 1200m wczesniej, i 500m
    wczesniej

    https://goo.gl/maps/ip9EZ2BKHtAr7jkz6

    gdzies w tej okolicy ruch mocno zwalnia i tworzy sie korek, taki
    jeszcze jadacy.
    Chcacy zjechac w prawo ustawiaja sie w kolejce na pasie awaryjnym.

    Niektorzy jada kawalek dalej i zjezdzaja kawalek dalej, jak sie linia
    przerywana zaczyna.
    I tu oczywiscie musza poczekac na srodkowym pasie az sie zrobi
    miejsce.
    Hm, ciekawe kto tu ma pierwszenstwo - ci co zmieniaja pas, czy ci, co
    jada/stoja na tym awaryjnym, a droge zamyka im skosna ciagla

    Nieliczni ciagna jeszcze dalej i wciskaja sie przed koncem linii
    przerywanej.

    No i jak tu z takimi zamek zrobic ? :-)

    P.S. Ruszalem spod Czestochowy ... yanosik chyba z googlem wygral, bo
    googiel chcial mnie wprowadzic w jakis korek pod Pyskowicami - mozliwe
    ze na sw Anny, bo tam jedna jezdnia w remoncie. Janosik ominal przez
    Opole.
    Ale w sumie to oba zawiodly, bo mnie wprowadzily w ten korek pod
    Wrockiem.
    Google jeszcze probowal na S8 skierowac, ale to w trakcie jazdy, gdy
    juz blizej A4 bylem.

    Byc moze sytuacja byla dynamiczna i korek sie zrobil/przesunal w
    strone wrocka juz w czasie jazdy.

    Swoja droga predkosc ok 110-130 na lewym pasie - i widac, ze oba pasy
    zapchane po horyzont.
    I jakos tam nikt nie mruga, nie trabi ... no, jednego niecierpliwego
    widzialem, co wyprzedzil prawym, i to dosc niebezpiecznie sie wcisnal,
    bo miejsca malo, choc roznica predkosci znikoma.
    No i znow cala trase lewym pasem, bo sie nie oplaca zjezdzac :-(

    J.

  • 2. Data: 2019-08-05 10:52:21
    Temat: Re: Na autostradzie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-08-05 o 10:31, J.F. pisze:
    > No i znow cala trase lewym pasem, bo sie nie oplaca zjezdzac

    Zwanzig Sekunden. :-)

    Robert

  • 3. Data: 2019-08-05 12:40:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Zwanzig Sekunden. :-)

    Dotyczy sytuacji, gdy jade za innym samochodem ... i jego tez mam
    ochote wyprzedzic jak zjedzie ?

    Tylko, ze przed nim jedzie kolejny itd.

    No i w zasadzie tych 20s nie naruszalem ... chyba ze np dwa tiry sie
    wyprzedaja, to co - wszyscy za nimi maja zjechac ?

    J.

  • 4. Data: 2019-08-05 19:37:58
    Od: JaTy <J...@g...com>

    W dniu 05.08.2019 o 10:31, J.F. pisze:

> [...]
    > jada/stoja na tym awaryjnym, a droge zamyka im skosna ciagla
    >
    > Nieliczni ciagna jeszcze dalej i wciskaja sie przed koncem linii

    W tym przypadku nie ma mowy o zamku - zamek obowiązuje gdy kończy się
    pas ruchu czyli z dwóch robi się jeden a nie wtedy gdy istnieją dwa
    równoległe pasy ale każdy dla innego kierunku - i jak linia ciągła to
    przecież nie wolno przekraczać a jak przerywana to można ale trzeba
    przepuścić tam obecnego - nic więcej tu się nie "wyfilozofuje"
    --
    JaTy

  • 5. Data: 2019-08-05 21:32:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaTy" napisał w wiadomości grup

    >W tym przypadku nie ma mowy o zamku - zamek obowiązuje gdy kończy się
    >pas ruchu czyli z dwóch robi się jeden a nie wtedy gdy istnieją dwa
    >równoległe pasy ale każdy dla innego kierunku

    Ba - dla tego samego - prosto. Do skretu jest trzeci ... a i tak jest
    problem :-)

    >- i jak linia ciągła to przecież nie wolno przekraczać a jak
    >przerywana to można ale trzeba przepuścić tam obecnego - nic więcej
    >tu się nie "wyfilozofuje"

    No to bedziesz mial dwa pasy zablokowane, tylko dokad - do poczatku
    przerywanej, czy do jej konca :-)

    P.S. bedzie zamek ?
    https://gazetalubuska.pl/nowe-przepisy-drogowe-od-1-
    pazdziernika-2019-jazda-na-suwak-oraz-korytarz-zycia
    -obowiazkowe-co-sie-zmienia/ar/c4-14326769

    Juz data podana, a do dopiero projekt ... PiS mysli perspektywicznie ?
    :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-08-05 23:32:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 5 Aug 2019 10:31:45 +0200, w <5d47ea04$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > googiel chcial mnie wprowadzic w jakis korek pod Pyskowicami - mozliwe
    > ze na sw Anny, bo tam jedna jezdnia w remoncie. Janosik ominal przez

    Z Google'a powoli skutecznie się leczę.

    Świeradów -- w domu źle usłyszał adres. No powiedzmy, że bywa. Ale po
    Świeradowie najpierw wyznaczył mi trasę kończącą się leśną ścieżką, a następnie
    chciał przeciągnąć przez deptak.

    Dziś w Trzebnicy 2 razy skierował mnie w remontowane drogi.

  • 7. Data: 2019-08-06 00:00:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Z Google'a powoli skutecznie się leczę.

    >Świeradów -- w domu źle usłyszał adres. No powiedzmy, że bywa.

    Wrecz bym powiedzial, ze musi bywac.
    Trzeba sprawdzac czy dobrze zrozumial.

    Ha, przypomnialo mi sie ... Pilsudskiego Wrocław - wyszukuje ulice, a
    mamy jeszcze plac :-)

    >Ale po
    >Świeradowie najpierw wyznaczył mi trasę kończącą się leśną ścieżką, a
    >następnie
    >chciał przeciągnąć przez deptak.

    Taa ... w Swieradowie to sie zdarza :-) A moze miales tryb pieszy,
    rowerowy ?

    >Dziś w Trzebnicy 2 razy skierował mnie w remontowane drogi.

    Ale ma juz zglaszanie szuszarek !

    J.

  • 8. Data: 2019-08-06 14:11:34
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-08-06 o 00:00, J.F. pisze:
    > Ale ma juz zglaszanie szuszarek !

    No właśnie już jakiś czas temu czytałem, że dodali:
    - prędkościomierz (działa u mnie),
    - informacje o radarach (są maciupkie ikonki, których prawie nie widać,
    żadnego dźwięku ostrzegającego),
    - informację o dopuszczalnej prędkości na danym odcinku (u mnie nadal brak)
    - zgłaszanie radarów (u mnie brak)

    Czy to wszystko u Was jest? Czy ja mam jakąś wybrakowaną wersję?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2019-08-06 15:37:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2019 14:11:34 +0200, Miroo napisał(a):

> [...]
    > - zgłaszanie radarów (u mnie brak)
    >
    > Czy to wszystko u Was jest? Czy ja mam jakąś wybrakowaną wersję?

    Z boku masz taka ikonke - kółeczko z dziubkiem i plusem w srodku.
    W tym sie zglasza korki, suszarki, wypadki.
    Pojawia sie dopiero w trybie nawigacji.

    dzwieku ostrzegajacego jeszcze nie zauwazylem.

    J.

  • 10. Data: 2019-08-07 10:32:13

    Tue, 6 Aug 2019 14:11:34 +0200, w <5d496e8b$0$530$65785112@news.neostrada.pl>,
    Miroo <b...@b...brak.i.juz> napisał(-a):

    > No właśnie już jakiś czas temu czytałem, że dodali:
    > - informację o dopuszczalnej prędkości na danym odcinku (u mnie nadal brak)

    Nie mam, ale to bez znaczenia. Ściągnij sobie Ryśka, to będziesz miał ikonę.

    > - zgłaszanie radarów (u mnie brak)

    Tego nie używam, bo mam Ryśka :)