    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Napięcie ładowania stałego dla aku NiH?
    Date: Mon, 18 Feb 2019 06:52:13 -0600

    Mam termometr zaokienny na dwa paluszki AA.
    To jest dodatek do zegara synchronizowanego atomowo.
    Mam dwa takie zegary w domu i oba korzystają z tego
    jednego czujnika teperatury za oknem...

    No i jest taki problem że dwie bateryjki AA szybko się
    zużywają i ich wymiana powoduje że trzeba ponownie
    parować oba zegary czujnikiem - parowanie wymaga
    wyjęcie z nich baterii, reset i ponowne ustawianie
    strefy czasu itp, itd - chciałbym tego uniknąć...

    Wymyśliłem że zamiast paluszków alkalicznych AA
    dam do czujnika dwa aku NiH i podłączę do nich
    na stałe zasilacz regulowany na napięcie 3V...
    Osiągnę w ten sposób ciągłe zasilanie czujnika
    plus aku da zabezpieczenie na wypadek przerwy
    w dostawie pądu.

    Jakie napięcie ustawić precyzyjnie na wyjściu regulatora
    aby aku NiH poddane ciągle temu napięciu nie czuły
    się przeładowywane?