  • 11. Data: 2016-05-18 19:35:24
    Temat: Re: Napięcie przebicia złącz BE w zależności od napięcia CE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:nhi4mr$plk$1$P...@n...chmurka.ne
    t...

    >Jedynie w oparciu o pamięć (a nie karty katalogowe) tak mi się
    >kojarzy, że Ucb jest większe od Uce i to o więcej niż to napięcie
    >przebicia Ueb.

    A to inna kwestia - jesli baza wisi, to prad plynacy z kolektora do
    bazy, musi dalej przeplynac do emitera.
    Mamy wiec prad bazowy, ktory troche otwiera tranzystor.
    W efekcie prad kolektora rosnie bardzo szybko przy mniejszym napieciu
    niz mierzalny prad Icb.

    Wystarczy uziemic baze i juz jest lepiej.
    A co dopiero, jak podasz ujemne napiecie na baze :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-05-19 17:08:25
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 18.05.2016 o 17:52, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Nie postawiłbym na to złotówki...

    Zgodnie z radą zrobiłem test na bc338 i przy moich możliwościach
    pomiarowych (przeciętny multimetr UNI-T i oscyloskop ATTEN) nie
    zauważyłem mierzalnej różnicy napięcia przebicia przy zmianach napięcia
    CE od 0 do ok 19V i było ono na poziomie 9.2V

    Dzięki
    G.B