  • 1. Data: 2016-05-17 19:33:04
    Temat: Napięcie przebicia złącz BE w zależności od napięcia CE
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Witam,

    Podawane napięcia przebicia BE przy wiszącym w powietrzu kolektorze jest
    rzędu 5V. Nie mogę natomiast trafić na zależność tegoż napięcia przy
    przyłożonym napięciu CE (oczywiście chodzi mi o typową polaryzację tj. +
    C - E dla tranzystora NPN).
    Poratuje ktoś informacją?

    G.B.

  • 2. Data: 2016-05-17 21:08:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    Tuesday, May 17, 2016, 7:33:04 PM, you wrote:

> [...]
    > rzędu 5V. Nie mogę natomiast trafić na zależność tegoż napięcia przy
    > przyłożonym napięciu CE (oczywiście chodzi mi o typową polaryzację tj. +

    Zmierz sobie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2016-05-17 21:12:12
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 17.05.2016 o 21:08, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Zmierz sobie.

    Fakt, najprostsze rozwiązanie, a nie pomyślałem o tym.

    Dzięki
    G.B.

  • 4. Data: 2016-05-18 13:29:24
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 17.05.2016 o 19:33, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz pisze:
> [...]
    > rzędu 5V. Nie mogę natomiast trafić na zależność tegoż napięcia przy
    > przyłożonym napięciu CE (oczywiście chodzi mi o typową polaryzację tj. +

    Kolega trochę myli pojęcia - w dokumentacji podaje się maksymalne
    napięcie EB a nie BE czyli przy ujemnej polaryzacji bazy względem
    emitera! Charakterystyka złącza BE jest w uproszczeniu taka jak zwykłej
    diody, więc jak spolaryzujesz wstecznie to powyżej jakiegoś napięcia
    zwyczajnie ją przebijesz, a w kierunku przewodzenia będziesz miał spadek
    około 0,7V zależny od prądu który będziesz tam pompował.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2016-05-18 14:25:52
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-05-18 o 13:29, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > napięcie EB a nie BE czyli przy ujemnej polaryzacji bazy względem
    > emitera! Charakterystyka złącza BE jest w uproszczeniu taka jak zwykłej

    Raczej diody Zenera. Wiem, czepiam się :-)

    P.P.

  • 6. Data: 2016-05-18 16:16:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz" <g...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:nhfkkg$pp0$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > rzędu 5V. Nie mogę natomiast trafić na zależność tegoż napięcia przy
    > przyłożonym napięciu CE (oczywiście chodzi mi o typową polaryzację tj. +

    Można domniemywać, że skoro tak podają to jest to najgorszy przypadek -
    czyli przy polaryzacji CE tranzystor pewnie wytrzymuje wyższe (ujemne)
    napięcie na bazie.
    P.G.

  • 7. Data: 2016-05-18 17:52:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > Można domniemywać, że skoro tak podają to jest to najgorszy przypadek -
    > czyli przy polaryzacji CE tranzystor pewnie wytrzymuje wyższe (ujemne)
    > napięcie na bazie.

    Nie postawiłbym na to złotówki...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2016-05-18 18:07:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello Piotr,

    >Nie postawiłbym na to złotówki...

    Szczegolnie, ze jesli mamy na bazie ujemne napiecie w stosunku do
    emitera, to Ucb bedzie wyzsze niz Uce.
    Przy pewnym wysokim Uce zacznie sie przebijanie CB :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-05-18 18:19:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    valid...
    > Hello Piotr,

    > Szczegolnie, ze jesli mamy na bazie ujemne napiecie w stosunku do emitera,
    > to Ucb bedzie wyzsze niz Uce.
    > Przy pewnym wysokim Uce zacznie sie przebijanie CB :-)

    Jedynie w oparciu o pamięć (a nie karty katalogowe) tak mi się kojarzy, że
    Ucb jest większe od Uce i to o więcej niż to napięcie przebicia Ueb.
    P.G.

  • 10. Data: 2016-05-18 18:20:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:1789680624.20160518175238@pik-net.pl.invalid...

    > Nie postawiłbym na to złotówki...

    Dlatego nie pisałem o stawianiu złotówek a jedynie o domniemywaniu :).
    P.G.