  • 1. Data: 2016-05-18 13:49:37
    Temat: Jak zrobić stabilne 4V@1A z 5V...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Rozwiązanie z diodą w szeregu wykorzystujące jej Vf nie bardzo mi
    odpowiada, za bardzo wacha się napięcie między pracą w obciążeniu i
    bez. Przejrzałem kilka ldo z reklamowanym Vdrop na poziomie kilkuset
    mV ale te co znalazłem są dość drogie (pow. 10pln). Czy jest jakieś
    rozwiązanie w granicach kilku pln?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-05-18 14:22:44
    Temat: Re: Jak zrobić stabilne 4V@1A z 5V...
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-05-18 o 13:49, Marek pisze:
> [...]
    > Przejrzałem kilka ldo z reklamowanym Vdrop na poziomie kilkuset mV ale
    > te co znalazłem są dość drogie (pow. 10pln). Czy jest jakieś rozwiązanie

    Pewnie że jest. Nawet parę różnych. Ja bym szukał w okolicach
    Microchipa, najlepiej w "jego" układach, bo bardziej dba o stabilność i
    nie trzeba specjalnie walczyć z pojemnościami.

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2016-05-18 15:04:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 May 2016 14:22:44 +0200, Dariusz Dorochowicz
    <dadoro@_wp_._com_> wrote:
    > Pewnie że jest. Nawet parę różnych. Ja bym szukał w okolicach
    > Microchipa, najlepiej w "jego" układach, bo bardziej dba o
    stabilność i
    > nie trzeba specjalnie walczyć z pojemnościami.

    Mchp ma tylko nieregulowane, 3.3V lub 5V.
    Poza tym niektórzy profucenci reklamują swoje układy jako ldo z Vdrop
    max 500mV a w przykładzie aplikacji sugerują odstęp 1.5V minimum
    między Vin a Vout, więc do bani to jest.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-05-18 15:06:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 May 2016 15:04:43 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Mchp ma tylko nieregulowane, 3.3V lub 5V.

    Przepraszam, mają adj, mój błąd.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-05-18 15:09:54
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-05-18 o 15:04, Marek pisze:
    > stabilność i
    >
    > Mchp ma tylko nieregulowane, 3.3V lub 5V.

    O kurczę... to czego ja używam?

    > Poza tym niektórzy profucenci reklamują swoje układy jako ldo z Vdrop
    > max 500mV a w przykładzie aplikacji sugerują odstęp 1.5V minimum między
    > Vin a Vout, więc do bani to jest.

    Zapewniam że są układy, i to nawet do dostania. Bez problemu.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2016-05-18 15:13:55
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-05-18 o 15:06, Marek pisze:

    > Przepraszam, mają adj, mój błąd.

    Spoko, póki nie jest nerwowo jest OK.
    :)

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2016-05-18 15:16:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 May 2016 15:09:54 +0200, Dariusz Dorochowicz
    <dadoro@_wp_._com_> wrote:
    > Zapewniam że są układy, i to nawet do dostania. Bez problemu.

    W budżecie kilku pln? Proponowany Mchp wychodzi poza 10pln.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-05-18 15:28:17
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-05-18 o 15:16, Marek pisze:

    > W budżecie kilku pln? Proponowany Mchp wychodzi poza 10pln.

    Ja widzę 5zł netto przy 1 sztuce w TO220. A jeżeli masz miejsce na
    chłodzenie SOT223 to za 3zł. SO8 nie liczę, bo z 1W będzie kłopot, a
    byłoby jeszcze taniej.

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2016-05-18 16:01:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 May 2016 15:28:17 +0200, Dariusz Dorochowicz
    <dadoro@_wp_._com_> wrote:
    > Ja widzę 5zł netto przy 1 sztuce w TO220. A jeżeli masz miejsce na
    > chłodzenie SOT223 to za 3zł. SO8 nie liczę, bo z 1W będzie kłopot, a
    > byłoby jeszcze taniej.

    Jaki dostawca? TME złośliwie nie oferuje wersję -adj

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-05-18 16:18:46
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-05-18 o 16:01, Marek pisze:

    > Jaki dostawca? TME złośliwie nie oferuje wersję -adj

    TME. I mają na stanie.
    Coś robisz nie tak.

    Pozdrawiam

    DD