  • 11. Data: 2017-10-20 11:43:50
    Temat: Re: Naprawa V560
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-19 o 23:48, m...@g...com pisze:
    > Mam - nie tylko projekt tego 'multimetru' , pcb ale nawet elementy są 'udawane' ,
    parę bf245a skutecznie udawało dobre, jedne >przeciekają, inne daaaaleko poza
    specyfikacją,

    Znam te problemy z autopsji, za komuny naprawiałem telewizory, radia,
    po 85 zacząłem naprawiać komputery, to był horror, ścieżki same
    odklejały się od laminatu, kości wycinało się nożem, cyfrówka to była w
    ogóle loteria, którą kostkę dać, made in USSR, DDR a może
    Czechoslowakia? :) Bo chodzić to chodziły ale nie trzymały parametrów a
    zmierzyć nie było jak, więc trzeba było na nosa próbować.
    Tranzystory były jeszcze gorsze, takie np bc211 padały jak muchy, dużo
    poniżej parametrów, najczęściej przebijały napięciowo.

    > problem zlokalizowany, zamawiam garść befek do selekcji, z chin oczywiście. Wydaje
    mi się, że od nowości taki był i nikt tego nie sprawdzał ... Ścieżka spalenizny
    oczywiście też była, po padnięciu +/- 15V , pali się prawie wszystko, zero
    zabezpieczeń, pewnie dla 'oszczędności' , nawet rezystory dzielnika popłynęły albo
    też tak były wyprodukowane jak reszta. Jak przyjdzie odpalę >go, ale chyba tylko po
    to żeby przerobić na coś sensownego.

    Wg mnie bez sensu, lepiej sprzedać i odzyskać parę zł.

    >Mam 3 starsze od v560 , np solartron z konca lat 70tych to majstersztyk w porownaniu
    do v560.

    Też mam solartron-a piękna konstrukcja i świetne wykonanie, nic dziwnego
    że był podstawowym miernikiem NATO.

    >Tak czy owak na perlowski szmelc się już nie skuszę, nie warto.

    :)

    --
    Pozdr
    Janusz