  • 11. Data: 2014-08-02 11:21:50
    Temat: Re: Nastepna lza....
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-02 10:08, Grzexs pisze:

    > Ja miałem UM-3, który wymagał do pomiaru omów bateryjki R10, która
    > była ówcześnie tak samo łatwa do kupienia jak np. kasety
    > magnetofonowe. Ale go rozwaliłem, gdy omyłkowo przy nastawionych
    > amperach próbowałem zmierzyć ile woltów daje taki transformatorek á la
    > spawarka.

    A ja miałem UNI 21e. Miernik był super jedynie baterie 2x 9V zżerał
    szybko. Oprócz tego był i paluszek.
    Uszkodził mi się ustrój - pękła ta nić na której jest wskazówka podczas
    podróży z nim pociągiem.
    Kupiłem wtedy tymczasowo z bazaru ruski, ale zakres pomiarowy do "30" za
    diabła mi nie podchodził.
    Rodzice sprezentowali mi potem cyfrowy Maxcom MX-620 który mam do dziś
    (ponad 15 lat będzie).

    W piwnicy leży V-640. Nawet działa.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2014-08-02 11:30:57
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 01.08.2014 o 18:48 A.L. <a...@a...com> pisze:

    > Nastepne znalezisko: multimetr Lavo 1. Oczywiscie, analogowy,
    > wskazowkowy.

    Łza się kręci, mój Ojciec kupił już Lavo 2, to już był całkiem dobry
    miernik,
    sam go długo używałem.
    > Niby nic nadzwyczajnego, ale to byl pierwszy miernik dostepny
    > finansowo dla przecietnego amatora. Produkowany w Polsce. Kosztowal
    > mniej wiecej rzad wielkosci mniej niz importowane mierniki.
    Dokładnie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 13. Data: 2014-08-02 11:36:33
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 02.08.2014 o 08:00 PeJot <P...@n...pl> pisze:

    > Najlepiej skutkuje jej *całkowite odpięcie*, choć do poprawności wskazań
    > wychyłomierza nadal brak. Ustrój się wychyla za mało.

    To podkręć wzmocnienie na tym wzmacniczu operacyjnym, bo z ustrojem nic
    nie zrobisz, a że jest delikatny to zepsuć łatwo, co sam wielokrotmie
    doświadczyłem :(

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 14. Data: 2014-08-02 14:40:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzexs" <g...@g...pl> wrote in message
    > Ja miałem UM-3, który wymagał do pomiaru omów bateryjki R10,
    > która była ówcześnie tak samo łatwa do kupienia jak np. kasety
    > magnetofonowe.

    Czy R10 to tak zwana bateria "płaska" 4,5V?
    Trzy ogniwa suche połączone szeregowo i oblepione tekturą?

    Mam omomierz wychyłowy na taką baterię - ma dużo zalet
    dla mnie w stosunku do omomierza cyfrowego...

  • 15. Data: 2014-08-02 14:57:46
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-08-02 14:40, Pszemol wrote:
    > "Grzexs" <g...@g...pl> wrote in message
    >
    > Czy R10 to tak zwana bateria "płaska" 4,5V?

    Nie.

    http://legendy-prl.pl/bateria_centra_r10.html

    Włodek

  • 16. Data: 2014-08-02 15:14:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> wrote in message

    > Nie.
    >
    > http://legendy-prl.pl/bateria_centra_r10.html

    Ach tak, R10 to "C" a R20 to "D" :-)
    Sześć takich R20 wchodziło do mojego Grundinga marki Kasprzak :-))

    A ta "płaska" miała kod 3R12, w sumie słusznie bo trzy ogniwa...

    Swoją drogą zauważyliście że słowo "bateria" jest niewłaściwie stosowane do
    nazywania pojedynczych ogniw? Bateria
    to "zestaw", "grupa" czegoś... Czy to w przypadku ogniw/akumulatorów czy np.
    bateria szturmowa w wojsku.

    Pojedyncze ogniwo cynkowo-węglowe nie jest formalnie żadną "baterią" :-)
    A typowy "akumulator" samochodowy 12V jest właściwie baterią akumulatorów
    :-)

  • 17. Data: 2014-08-02 15:41:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Aug 2014 08:14:42 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Ach tak, R10 to "C" a R20 to "D" :-)

    Nie, C to R14.
    W komunie srednio popularne - jak trzeba bylo wiekszej baterii to
    krajowy przemysl wybieral raczej R20.

    > A ta "płaska" miała kod 3R12, w sumie słusznie bo trzy ogniwa...

    R10 byla podobnej srednicy co R12, ale ok dwa razy krotsza.
    Swoja droga to R12 luzem chyba nie byly robione.

> [...]
    > nazywania pojedynczych ogniw? Bateria
    > to "zestaw", "grupa" czegoś... Czy to w przypadku ogniw/akumulatorów czy np.

    Bateria artylerii, bo o szturmowej nie slyszalem :-)

    Owszem, niewlasciwie, ale co robic - juz sie tak przyjelo.

    > Pojedyncze ogniwo cynkowo-węglowe nie jest formalnie żadną "baterią" :-)
    > A typowy "akumulator" samochodowy 12V jest właściwie baterią akumulatorów
    > :-)

    A tymczasem kazdy w telefonie ma "baterie" :-)

    J.

  • 18. Data: 2014-08-02 20:03:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie, C to R14.
    > W komunie srednio popularne - jak trzeba bylo wiekszej baterii to
    > krajowy przemysl wybieral raczej R20.

    Czy to RXX nie jest jakaś średnica lub promień w milimetrach?

    > R10 byla podobnej srednicy co R12, ale ok dwa razy krotsza.
    > Swoja droga to R12 luzem chyba nie byly robione.

    Na to wygląda.

    > Bateria artylerii, bo o szturmowej nie slyszalem :-)

    Bateria artylerii - to miałem na myśli...
    Z batalionem szturmowym mi się pomyrdało :-)

    > Owszem, niewlasciwie, ale co robic - juz sie tak przyjelo.

    Nic nie jest wieczne - normy się zmieniają... można próbować prostować
    język.
    Ludzie często używają słów niepoprawnie, z niewiedzy, niechcąco i nie na
    siłę.
    Jak ktoś zrozumie różnicę co to znaczy bateria jakichś elementów to być
    może będzie uważał aby poprawnie się wyrażać :-)

    > A tymczasem kazdy w telefonie ma "baterie" :-)

    No niestety... a jest to zwykle pojedynczy akumulator litowo-jonowy 3,7V
    a nie bateria akumulatorów - jak to zwykle jest w przypadku laptopów,
    wiertarek.

  • 19. Data: 2014-08-02 22:56:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Aug 2014 13:03:25 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Czy to RXX nie jest jakaś średnica lub promień w milimetrach?

    Nie, R6 ma 15mm, R20 34.

    O wiem - R jak Round

    > Nic nie jest wieczne - normy się zmieniają... można próbować prostować
    > język.

    Walka z wiatrakami

    > No niestety... a jest to zwykle pojedynczy akumulator litowo-jonowy 3,7V
    > a nie bateria akumulatorów - jak to zwykle jest w przypadku laptopów,
    > wiertarek.

    Ale nikt w Polsce nie powie, a przynajmniej jeszcze niedawno nie
    mowil, ze ma w samochodzie baterie.
    Laduje sie - to akumulator.
    Ale widac za dlugie slowo, bo telefonow, laptopow nie dotyczy.

    Albo kurs PJ uczyl co jest pod maska, a kursu obslugi komorki nie ma.

    J.

  • 20. Data: 2014-08-02 23:17:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Ale widac za dlugie slowo, bo telefonow, laptopow nie dotyczy.
    >
    > Albo kurs PJ uczyl co jest pod maska, a kursu obslugi komorki nie ma.

    Głosowałbym za tym, choć poprawna nazwa tego samochodowego
    to bateria akumulatorów a nie akumulator :-P