  • 1. Data: 2018-11-02 08:26:35
    Temat: Negocjacje ceny damochodu
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Oglądałem w tv program gdzie dwóch gości kupuje auto i ma na nim zarobić. I jest
    scena negocjacji ceny. Auto wystawione za 8900. Kupujący daje 5000. Sprzedający mówi
    8000. Dalej nie ogladalem.
    Fikcja filmowa? Czy to tak jest?

  • 2. Data: 2018-11-02 08:59:36
    Od: l...@g...com

    I fikcja i nie fikcja. Wszystko zależy od tego ilu jest chętnych na auto, jaki jest
    jego stan techniczny, wyposażenie, itp. Przykładowo, sprzedawałem
    auto żony, cenilem na 5 tysięcy, patrząc na ogłoszenia, wyceny itp.. Z uwagi na brak
    klimy, brak wspomagania kierownicy itp., pomimo dobrego stanu technicznego, brak
    korozji, zostało sprzedane za 2 tysiące. Zainteresowanych było kilka osób, z czego
    żadna auta nie obejrzała, nie negocjowała, bo brak dodatkowego wyposażenia.

  • 3. Data: 2018-11-02 09:18:36
    Temat: Re: Negocjacje ceny damochodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >zarobić. I jest scena negocjacji ceny.
    >Auto wystawione za 8900. Kupujący daje 5000. Sprzedający mówi 8000.

    Uzywane ? Czemu nie.
    Sprzedajacy wie, ze musi cos spuscic, wiec podnosi w ogloszeniu.

    U nas IMO to pikus - wszyscy znaja srednia cene.
    Ale na takim autoscout.de rozbieznosci potrafia siegac 4x.
    I wcale nie widac, zeby te tanie mialy jakies widoczne wgniecenia,
    motorschaden czy strasznie duzy przebieg ...

    Jakos tam musza negocjowac ...

    J.

  • 4. Data: 2018-11-02 09:43:51
    Od: p...@g...com

    golf IV okolo 2000r
    wystawiony za 1500 EUR ale koles pisze zeby ponizej 1000 EUR nie dzwonic czyli cos
    tam sie wyszarpie :-)
    z drugiej strony sa handlarze ktorzy nie bawia sie w targi czyli kupujesz albo spadaj

  • 5. Data: 2018-11-02 10:43:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 02 Nov 2018 00:26:35 -0700, Bolko wrote:
> [...]
    > zarobić. I jest scena negocjacji ceny. Auto wystawione za 8900. Kupujący
    > daje 5000. Sprzedający mówi 8000. Dalej nie ogladalem.

    W moim doświadczeniu żadna fikcja. Przy zakupie aut zawsze się targowałem
    - czy to przy nowym, czy używanym. Ryzyko tylko takie, że sprzedawca uzna
    że buc jeste(ś|m) i na tym rozmowa się zakończy. No ale rynek samochodowy
    duży. Z tym że zaproponować 5K przy ogłoszeniu niemal 9K to bym się nie
    odważył :)

    Mateusz

  • 6. Data: 2018-11-02 11:49:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]

    > Z tym że zaproponować 5K przy ogłoszeniu niemal 9K to bym się nie
    > odważył :)

    A dlaczego nie? Proponujesz...bo możesz :)

    Zawsze idzie zresetować propozycję jak coś niehalo :D

    Wtedy ruch sprzedającego...jak powie 8000 to Ty 6000 i spotykacie się na
    7000 :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 7. Data: 2018-11-02 15:47:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-11-2018 o 08:26, Bolko pisze:
> [...]
    scena negocjacji ceny. Auto wystawione za 8900. Kupujący daje 5000. Sprzedający mówi

    Ale co by nie tak miało być?
    Tak jest, jeśli gadasz z handlarzem.

  • 8. Data: 2018-11-02 17:24:57
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 02.11.2018 o 08:26, Bolko pisze:

    > Fikcja filmowa? Czy to tak jest?

    Fikcja.
    To znaczy - wszystko jest możliwe, ale te wszystkie programy reality
    show to fikcja.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2018-11-02 18:24:26
    Od: d...@g...com

    W dniu piątek, 2 listopada 2018 08:26:37 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    scena negocjacji ceny. Auto wystawione za 8900. Kupujący daje 5000. Sprzedający mówi

    Nie mam doswiadczenia w sprzedazy/kupnie uzywanych samochodow, ale 2 miesiace temu
    pomagalem obcokrajowcowi sprzedac w Polsce samochod. Byl to Mercedes, E280 CDI, W211,
    rocznik 2008, diesel zarejestrowany w Polsce. Stan przecietny, jakies drobne stluczki
    w przeszlosci, przebieg przecietny (nieco ponizej 300 tys. km).
    Poczatkowa cena za ktora wystawialismy ten samochod to bylo blisko 40 tys. zl a udalo
    sie sprzedac za 25 tys. zl.
    Wedlug tego:
    https://www.autocentrum.pl/ceny-aut-uzywanych/merced
    es/klasa-e/
    to srednia cena takiego modelu i rocznika to ok. 36 700 zl.
    Tak wiec moim zdaniem da sie dosc mocno zjechac z cena, bo chętnych do kupna nie ma
    zbyt wielu. Poza tym kazde ogledziny potencjalnego kupujacego to strata czasu.

  • 10. Data: 2018-11-02 19:55:48
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 02.11.2018 o 18:24, d...@g...com pisze:

    > Tak wiec moim zdaniem da sie dosc mocno zjechac z cena, bo chętnych do kupna nie ma
    zbyt wielu.

    To zależy od modelu, rocznika, silnika, stanu, ceny...

    > Poza tym kazde ogledziny potencjalnego kupujacego to strata czasu.

    A, no z takim podejściem, to rzeczywiście zapewne trudno sprzedać...

    Pozdr,