  • 21. Data: 2014-01-31 09:15:55
    Temat: Re: Nexus 5 - kolejne kłopoty
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-01-30 17:28, Marek pisze:

    > Być może właśnie w tym problem. Proces jest abstrakcyjny więc Ci z
    > filozoficznym usposobieniem do życia przejdą a doświadczeni programiści
    > odpadną. Zwróć uwagę, że aplikacje Google są jedyne w swoim rodzaju:
    > groch z kapustą. Nawet na PCtach korzystanie z konta Google wymaga

    Nie, Marku. Wydaje mi się, że po prostu nie masz pojęcia o tym, jak to
    wygląda w korporacjach.
    Takich rzeczy nie wymyślają programiści! Oni są tylko od tego, żeby
    wykonać projekt według wymagań. I to zapewne robią świetnie, bo programy
    od Google mają zwykle mało bugów, nie sypią się, działają sprawnie.
    Naprawdę.
    To, o czym piszesz, to kwestia idiotycznych projektów, które zwykle
    wymyslają idiotki w marketingu, którym się wydaje, że wymyślą coś
    innowacyjnego i łykną za to dużą premię. Potem pięknie to zaprezentują w
    powerpoincie na ścianie u kierownictwa, przekonają wszystkich do swoich
    genialnych pomysłow i jadą z dokumentacją z dupy wyjętą, według której
    dobrzy programiści muszą zrobić tego gniota.
    Tak to wygląda w korporacjach.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 22. Data: 2014-01-31 10:07:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-31 09:15, GAD Zombie pisze:

    > Nie, Marku. Wydaje mi się, że po prostu nie masz pojęcia o tym, jak to
    > wygląda w korporacjach.

    Faktem jest, że nie jestem pracownikiem korporacyjnym mimo iż pracuję
    dla takowych.

    > Takich rzeczy nie wymyślają programiści!

    Ok, może źle dobrałem słowo: chodziło mi ogólnie o cały zespół ludzi
    pracujący nad projektem bez wdawania się w szczegóły jaką funkcję pełni
    każdy z nich z osobna. Powiedziałem "programiści" skracając opisową
    nazwę grupy ludzi.

    > Oni są tylko od tego, żeby
    > wykonać projekt według wymagań. I to zapewne robią świetnie, bo programy
    > od Google mają zwykle mało bugów, nie sypią się, działają sprawnie.
    > Naprawdę.

    No właśnie niekoniecznie. Musiałem wyłączyć i zastąpić przez K-9 pocztę
    Googlową gdyż kasowała mi wiadomości na serwerze zaraz po odebraniu mimo
    włączonej opcji "pozostaw na serwerze". Jazdę z kontaktami poruszonymi w
    tym wątku miałem gdyż zapomniano usuwać skasowanego kontaktu z cache w
    RAM (i to chyba przypadłość Androida 4.4 a nie konkretnej aplikacji -
    jak wydedukowałem w międzyczasie). To było odnośnie właściwych
    programistów. Reszta "zarzutów" dotyczy innych członków załogi -
    projektantów itp, których ogólnie błędnie nazwałem "programistami".

    A co do aplikacji pozostałych to również nie jest lepiej. Dokładnie
    wczoraj dzwoniłem do Googli gdyż drukowanie faktur za Adwords przestało
    nagle działać pod IE11 - co też potwierdzono. Używają wyfisiowanych
    skryptów JS, tam gdzie zwykły link załatwiłby sprawę. Długo by można
    jeszcze gadać o tym. Mógłbym przytoczyć chyba nawet kilkanaście
    wykrytych przeze mnie usterek ich różnych aplikacji - nie tylko
    telefonicznych. Uważam, że programistyczna usterkowość Googli nie jest
    inna niż innych producentów ale za to reakcja na zgłoszenia - chyba
    najbardziej ociężała.

> [...]
    > genialnych pomysłow i jadą z dokumentacją z dupy wyjętą, według której
    > dobrzy programiści muszą zrobić tego gniota.

    Wiem wiem ... Uśmiejesz się. Miałem parę dni spotkanie w kierownictwie
    pewnej firmy po tym gdy na okres 2 lat moją działkę przechwycił
    marketing (chodziło o reklamę i wizerunek formy w sieci) a teraz wracam
    do łask. Słupki w raportach pięknie rosły ale nie przekładało się to na
    sprzedaż. Wymyślano przedsięwzięcia ale nie brano pod uwagę czego
    oczekuje kupujący. On ma gdzieś psychologiczne zagrywki - chce szybko
    dowiedzieć się o firmie, kupić w dobrej cenie i zniknąć. Nie ma ochoty
    na lajkowania, gry i zabawy, które powinny zejść na drugi plan. Niestety
    marketing zazwyczaj nie myśli jak potencjalny klient. Oczekuje od
    klienta ulegania wysublimowanym trendom itp. No i mamy potem co mamy.

    Marek

  • 23. Data: 2014-01-31 10:27:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-31 02:41, AL pisze:

    > może wystarczy wyczyścić cache - prościej i szybciej?

    Cache czego? Aplikacji kontaktów, aplikacji która korzysta z kontaktów,
    czy może jeszcze jakiegoś komponentu? Z pewnością jest to cache ale nie
    wiadomo jaki. Można próbować i być może w końcu się trafi. Prościej
    zrestartować telefon. Trwa to minutę niecałą.

    > dlatego sądzę, że on gdzieś go ciągle miał w cachu i tym się wspomagał.

    Dokładnie tak napisałem gdzieś w głębi tego wątku. Nie tylko o cache
    chodziło - jak się okazało. Problem już rozwiązałem.

    > DialerOne
    > PansiSMS

    Z SMSami poradziłem sobie. Śmiało mogę polecić Sliding Message. Jest
    bardzo fajną aplikacją. Co prawda zdążyłem już trwale zepsuć w nim
    "bąbelek" nawigacyjny przesuwając go za daleko poza ekran, ale to i tak
    była jakaś dziwaczna wizja nawigacji egzorcystycznej bardziej niż
    logicznej więc wyłączyłbym i tak ten sposób korzystania.

    > Business Calendar

    A właśnie... czy jest to nakładka na kalendarz systemowy czy odrębny
    kalendarz? Boję się, że utracę możliwość synchronizacji z Outlookiem
    instalując coś nowego. Przeglądałem kalendarze ale zwykle nie poruszają
    takich niuansów. Szukam softu, który zdarzenia będzie przechowywał w
    standardowym kalendarzu ale wyglądał lepiej (choć mam ładny widget) i
    będzie powiadamiał w zauważalny sposób o wydarzeniach zamiast jakieś
    ciche i pojedyncze "brzdęk".

    Marek

  • 24. Data: 2014-01-31 10:35:47
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-01-31 10:27, Marek wrote:

> [...]
    > standardowym kalendarzu ale wyglądał lepiej (choć mam ładny widget) i
    > będzie powiadamiał w zauważalny sposób o wydarzeniach zamiast jakieś

    nakłądka, lub inaczej: współpracuje wymiennie z kalendarzem systemowym -
    więc nic nie stracisz.
    Za to lepsza organizacja, widżety.

    A co do Outlooka - to jeden z najgorszych softów jakie - niestety -
    muszę używać z racji Exchanga w firmie (posiłkuję się wtyczką ExQuilla w
    Thunderbirdzie, ale wtyczka ma pewne niedociągnięcia i czasami do tego
    Outlooka trzeba zajrzeć.

    Natomiast co do kontaktó i synchronizacja całości telefonu (kalendarz,
    smsy, kontakty, rozmowy tel) niezmiennie polecam My PhoneExplorer.

  • 25. Data: 2014-01-31 10:37:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-31 08:38, Chris pisze:

    > Już ci pisałem wcześniej, GO SMS Pro

    Tak, dziękuję. Problem okazał się bardziej zawiły ale opanowałem
    sytuację. Nie tylko o aplikację SMS chodziło ale i o jakieś cache'owanie
    w RAM. Aplikację już wybrałem: Sliding Message. Fajne jest też to, że
    można wybrać kolor powiadamiania diody - łatwo rozróżnić czy przyszedł
    SMS czy email bez zaglądania.

    > Jeśli chodzi o mnie ma wszystko co potrzeba, nawet widget który pokazuje
    > SMS-a bez wchodzenia do aplikacji, ma opcję wymiany SMS bez sieci GSM o
    > ile inni mają w/w program i macie siebie w kontaktach to wtedy idzie to
    > za free po wifi.

    W abonamentach już zwykle SMS jest za free tak jak i rozmowy do
    wszystkich. Jak jeszcze gdzieś nie ma to zapewne niedługa tak będzie.

    Marek

  • 26. Data: 2014-01-31 10:37:52
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > standardowym kalendarzu ale wyglądał lepiej (choć mam ładny widget) i
    > będzie powiadamiał w zauważalny sposób o wydarzeniach zamiast jakieś

    Obsluguje zarowno systemowy kalendarz jak i swoj (jeli ktos ma taka
    potrzebe). Wg mnie najlepszy.

  • 27. Data: 2014-01-31 10:43:34
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-31 10:35, AL pisze:

    > nakłądka, lub inaczej: współpracuje wymiennie z kalendarzem systemowym -
    > więc nic nie stracisz.
    > Za to lepsza organizacja, widżety.

    Super! A więc tego mi trzeba. Napisz tylko jak wygląda powiadamianie.
    Czy mogę sobie wybrać dyskretne dla zdarzeń typu "urodziny mamy" i typu
    alarmowego w stylu "pobudka bo masz dziś spotkanie o świcie"?

> [...]
    > muszę używać z racji Exchanga w firmie (posiłkuję się wtyczką ExQuilla w
    > Thunderbirdzie, ale wtyczka ma pewne niedociągnięcia i czasami do tego

    A to ja polecam Local Sync. Przy pierwszym imporcie lub po pierwszej
    synchronizacji (nie pamiętam już) narobił mi bigosu w kontaktach
    (mnóstwo duplikatów) więc zrób kopię Outlook.pst. Gdy uporządkowałem te
    wpisy - jest wszystko OK. Zero błędów. Oczywiście notatki, kalendarz,
    zadania są też synchronizowane i to bezprzewodowo.

    > Natomiast co do kontaktó i synchronizacja całości telefonu (kalendarz,
    > smsy, kontakty, rozmowy tel) niezmiennie polecam My PhoneExplorer.

    W sensie z Outlookiem? Czy to działa po WiFi jak Local Sync?

    Marek

  • 28. Data: 2014-01-31 10:49:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-31 10:37, atm pisze:

    > Obsluguje zarowno systemowy kalendarz jak i swoj (jeli ktos ma taka
    > potrzebe). Wg mnie najlepszy.

    A jak z powiadomieniami dźwiękowymi? Czy potrafi powiadamiać dźwiękowo
    tak długo aż odczytam wydarzenie (np. w interwałach czasowych jak w
    HTC)? Czy wyciszenie telefonu wycisza kalendarz? Czy można wybrać
    powiadomienie dyskretne i natarczywe dla różnych zdarzeń?

    Marek

  • 29. Data: 2014-01-31 10:54:29
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-31 10:49, Marek wrote:

> [...]
    > HTC)? Czy wyciszenie telefonu wycisza kalendarz? Czy można wybrać
    > powiadomienie dyskretne i natarczywe dla różnych zdarzeń?

    Do tego celu uzywam wlasnie Calendar Snooze, znacznie wiecej opcji
    konfiguracji niz jakikolwiek kalendarz.

  • 30. Data: 2014-01-31 10:55:09
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-01-31 10:43, Marek wrote:

    > Super! A więc tego mi trzeba. Napisz tylko jak wygląda powiadamianie.
    > Czy mogę sobie wybrać dyskretne dla zdarzeń typu "urodziny mamy" i typu
    > alarmowego w stylu "pobudka bo masz dziś spotkanie o świcie"?

    Zainteresuj sie wiec jego platna wersją Business Calendar Pro 0 jest w
    sklepie Play Google'a

> [...]
    > zadania są też synchronizowane i to bezprzewodowo.

    > W sensie z Outlookiem? Czy to działa po WiFi jak Local Sync?

    dziala po BT, WiFi, przez USB.
    Na telefonie masz klienta, na komputerze aplikacje.
    Najczesciej lacze sie po WiFi - bo tak najlatwiej jak jestem w biurze,
    ale w 'terenie' przez BT lub USB jak akurat doladowuje phone'a kabelkiem
    po USB.