  • 31. Data: 2018-06-20 10:09:06
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mógł kitu nawciskać, jasne, ale po co? - Przecie chyba nie po to aby
    > mnie naciągnąć na jakąś zawyżoną cenę, bo zapłaciłem tylko za
    > przełożenie kabli.. Poza tym ja założyłem dwa kable do górnego bieguna
    > rozrusznika, teraz dwa są na dolnym.

    no to jak kręciłeś rozrusznikiem skoro był odwrotnie podłączony?
    *pisałeś*, że nie ma iskry

    powodów dla których ci mógł wciskać kit jest sporo - np. by poprawić
    sobie samopoczucie, dla jaj czy by spowodować u ciebie poczucie winy za
    samodzielną próbę naprawy byś następnym razem pojechał od razu do niego.

  • 32. Data: 2018-06-22 09:10:15
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-20 o 10:09, sirapacz pisze:

> [...]
    > sobie samopoczucie, dla jaj czy by spowodować u ciebie poczucie winy
    > za samodzielną próbę naprawy byś następnym razem pojechał od razu do

    Normalnie - wszystko było, cała elektryka, tylko na świecach brak iskry.
    Nie zwracałem uwagi na podłączenia rozrusznika, pomyliłem tylko kable
    przy montażu. Niezaprzeczalnym faktem jest to że teraz dwa kable są
    zamocowane na dolnym biegunie rozrusznika - ja zamocowałem dwa na
    górnym. Może wysunęła się wtyczka jakiegoś czujnika, może jakiś
    przerwany kabel, ale na pewno inaczej  są również teraz podłączone kable
    do rozrusznika.

  • 33. Data: 2018-06-22 11:18:13
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > górnym. Może wysunęła się wtyczka jakiegoś czujnika, może jakiś
    > przerwany kabel, ale na pewno inaczej  są również teraz podłączone kable

    Czy rozrusznik kręcił jak próbowałeś zapalić?

  • 34. Data: 2018-06-22 13:34:05
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-22 o 11:18, sirapacz pisze:

    > Czy rozrusznik kręcił jak próbowałeś zapalić?

    Tak, gdyby nie kręcił to przecie bym pokombinował z kablami.

  • 35. Data: 2018-06-22 13:36:52
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Tak, gdyby nie kręcił to przecie bym pokombinował z kablami.

    No nie pasuje mi nic:)
    Jakbyś źle rozrusznik podłączył to nie miałoby to wpływu na iskrę ale za
    to miałoby na rozruch) nie kręciłby.

    Jakbyś źle podłączył masę - co gorsza do zacisku + rozrusznika to bardzo
    szybjo dowiedziałbyś się o błędzie.

    Jakbyś jej nie podłączył wcale to mogłoby być tak jak opisujesz, ale oba
    zaciski jakie możesz mieć na rozruszniku to +.

    Poddaje się.

  • 36. Data: 2018-06-22 14:02:05
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-22 o 13:36, sirapacz pisze:

> [...]
    >
    > Jakbyś jej nie podłączył wcale to mogłoby być tak jak opisujesz, ale
    > oba zaciski jakie możesz mieć na rozruszniku to +.

    Jakby nie patrzeć, dziwnie to wygląda. Jednak nie mam argumentów aby
    zarzucić mechanikowi jakieś matactwo. Naprawił i pies go tam trącał jak
    on to faktycznie zrobił. Ważne że auto jeździ.  Ja też się poddaję.
    Dzięki za zainteresowanie.

  • 37. Data: 2018-06-22 15:03:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >czujnika, może jakiś przerwany kabel, ale na pewno inaczej są
    >również teraz podłączone kable do rozrusznika.

    Co masz na mysli piszac "dolny" biegun ?

    Rozrusznik powinien wygladac jakos tak
    http://allegro.pl/rozrusznik-chevrolet-rezzo-1-6-d6r
    a293-i7218161203.html

    Nie wiem czy tak jak na pierwszym zdjeciu jest zamocowany w silniku -
    tym wiekszym walcem u dolu.

    Na 3-cim i 7-mym zdjeciu jest widok na bieguny.

    Do rozrusznika powinny dochodzic 3 kable - dwa grube i jeden cienki.
    To gdzie ty je przykreciles ?

    J.

  • 38. Data: 2018-06-23 12:17:25
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-22 o 15:03, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Na 3-cim i 7-mym zdjeciu jest widok na bieguny.
    >
    > Do rozrusznika powinny dochodzic 3 kable - dwa grube i jeden cienki.

    U mnie leje a kanał mam na dworze. Będzie ładniejsza pogoda to podjadę i
    dokładnie zobaczę jak teraz te kable są zamocowane.

  • 39. Data: 2018-06-23 21:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun c...@j...ru ...

    > Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach.
    > Sytuacja wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany
    > pękniętego wężyka płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne"
    > auto to do takiej operacji trzeba było rozebrać nieomal pół
    > samochodu, łącznie z wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co
    > trzeba, złożyłem i klops, auto nie chce zapalić - nie ma iskry. Co
    > mogłem schrzanić, bo wcześniej palił na dotyk? Aha, auto to benzyna
    > z gazem.

    A le prąd jest?
    Moze pusc mase bezposrednio z aku na silnik i zobacz czy wtedy odpali?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 40. Data: 2018-06-23 21:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun c...@j...ru ...

    > Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była
    > to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic
    > takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś
    > znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z
    > odłączonym akumulatorem?

    podłacz aku osobnym kablem bezposrednio z silnikiem i bedziesz wiedział.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie