  • 1. Data: 2015-05-18 08:18:06
    Temat: Nie da się złożyć oparcia
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Pacjent to fiat doblo. Coś się zepsuło w mechanizmie odblokowania
    oparcia środkowej części tylnej kanapy. Ciągnąłem za pasek blokady żeby
    złożyć oparcie i nic. W końcu złamała się dźwignia, do której doczepiony
    był ten pasek. Zaglądam na różne sposoby i nie widzę przyczyny, co się
    zepsuło. Mechanik wysłał mnie do tapicera, a tapicer do mechanika.
    Najchętniej bym to sam naprawił, ale nie mam pojęcia, jak wygląda
    mechanizm blokujący oparcie. Wujek google chyba mnie nie lubi, bo nie
    chce ujawnić tajemnicy.
    Może ktoś podesłać jakiś link z rysunkiem, jak to działa?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-05-18 08:31:04
    Temat: Re: Nie da się złożyć oparcia
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > chce ujawnić tajemnicy.
    > Może ktoś podesłać jakiś link z rysunkiem, jak to działa?

    Rysunku nie mam, ale przerabiałem kiedys podobny problem w renówce.
    Jeśli nic nie wygląda na złamane, wytarte (plastik) itp. to
    najprawdopodobniej po prostu coś się wygięło. Poszukaj elementu, którego
    kształt sugeruje, że mógł się wygiąć. W clio była to taka "półzębatka",
    która zmieniła kształt. Wystarczyło wyprostować (kombinerkami) i jeszcze
    kilka lat działało. Rozważ też posmarowanie pracujących elementów.

    --
    Yogi(n)