    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Date: Mon, 25 Mar 2019 11:48:23 +0100

    Ogólnie mam urwanie głowy a tu kolejny problem.

    Energa wystawiła mi fakturę na 1360zł.
    Normalnie płaciłem około 400zł, choć ostatnio była jedna zaskakująco
    niska faktura na jakieś 130zł.

    Pierwsza myśl:
    A miało nie być podwyżek.

    Rzuciłem okiem na liczby. Nie widzę (na pierwszy rzut oka), czy jestem w
    stanie sprawdzić, czy stany licznika pochodzą z faktycznego odczytu, czy
    z jakiejś symulacji. Może ileś razy miałem zaniżone i teraz się zebrało.
    Ale zauważyłem, że oprócz zużycia za ostatni okres mam info za ostatni
    rok, a to chyba nie może być za bardzo błędne bo chyba jednak co jakiś
    czas czytają faktycznie. Na poprzedniej fakturze za rok jest 2220kWh, a
    na tej za 2 miesiące jest 2660kWh.
    Na pewno nie zwiększyłem zużycia 6x.

    Druga myśl:
    Czytałem gdzieś, o przypadkach znacznego zawyżania wskazań przez
    liczniki cyfrowe.

    Trzecia myśl:
    Na jesieni do sąsiedniego mieszkania wprowadzili się jacyś ruskojęzyczni
    najemcy - trzeba będzie wyłączyć korki i zobaczyć, czy licznik coś mierzy.

    Czwarta myśl:
    Jak się wprowadzili to były jakieś remonty - warczeli w mojej kuchennej
    ścianie (ściana nośna). Jak się podłączyli do jakichś moich kabli w tej
    ścianie to wyłączanie korków pozwoli jedynie stwierdzić, że wszystko
    pobieram ja.

    Na co stawiacie?
    Co się z czymś takim robi?

    Gdyby to byli sąsiedzi to nie chcę wyłączając dać im znać, że coś
    sprawdzam i się na jakiś czas odłączą, nikt nic nie stwierdzi i potem
    się podłączą znów. Nie mam zdjęć z mieszkania po położeniu kabli, a
    przed tynkowaniem. Nawet nie wiem gdzie są wszystkie puszki, bo są
    czasem dobrze zatynkowane.

    Jak zgłoszę do zakładu energetycznego to podejrzewam, że ani przypadku 2
    ani 4 nie stwierdzą, ale może się mylę.

    Jakbym sam znalazł, że się jakoś pode mnie podłączyli to mogę akurat tę
    nitkę odciąć (będę musiał zrezygnować z elektryki na jednej ścianie
    tylko wtedy nie mam żadnej szansy odzyskać tego co za nich zapłaciłem.

    P.G.