  • 11. Data: 2017-06-29 16:06:07
    Temat: Re: Niedroga sonda prądowa do oscyloskopu
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > To tak na przyszłość żebyś wiedział trzeba tego lm-a zasilić
    > symetrycznie +-12 do 15V i obciążyć wyjście opornikiem, mierzy się
    > spadek nap na tym oporniku.

    Dzięki bardzo. Jak coś będę z nim rzeczywiście robił to wtedy się ściągnie
    wszystkie datasheety, app noty i wszystko co się normalnie używa przy
    projektowaniu :-)

    Na razie potrzebuje tanio cęgowego gotowca - chyba się skusze na te
    chinskie CP-xx, o których pisałem obok. Tylko nie wiem jeszcze które
    wybiorę - chyba ten najtańszy do zabawy przy samochodzie.

  • 12. Data: 2017-06-29 17:01:17
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 29.06.2017 o 08:39, Janusz pisze:

    > Niestety nie.

    > Domyślałem się że o otwieranej myślisz, to co Ci proponuję to zastępstwo,
    > z dobrymi parametrami ale niestety nieotwieralne cęgi.

    W którymś z polskich Elektorów był opis samoróbnej sondy o całkiem
    niezłych parametrach. Niestety, bez otwieranego rdzenia.

    P.P.

  • 13. Data: 2017-06-29 17:04:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 29.06.2017 o 17:01, Paweł Pawłowicz pisze:

    > W którymś z polskich Elektorów był opis samoróbnej sondy o całkiem
    > niezłych parametrach. Niestety, bez otwieranego rdzenia.
    >
    > P.P.

    Grudniowy numer z 1994 roku.

    P.P.

  • 14. Data: 2017-06-29 17:40:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-29 o 17:04, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Grudniowy numer z 1994 roku.
    A znajdziesz pdf-a żeby z ciekawości zobaczyć jak to zrobili?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2017-06-29 18:03:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > Szukam niedrogiej sondy prądowej do oscyloskopu.
    >
    > [...]

    Zdaje się, że warto czasem chomikować wyrzucane przez kogoś staroci...

    Dawno temu robili u nas w firmie porządki i wyrzucali razem z wielką górą
    innego starego sprzętu ogromny przestarzały oscyloskop Tektronixa. Buda
    była wielka, MegaHertze małe jak na aktualne warunki i posiadany inny
    sprzęt w firmie więc nikomu nie chciało się zająć jego odsprzedażą: poszedł
    na złom.

    Ja też nie miałem miejsca w domu na składowanie tego monstrum, więc
    uratowałem przed złomowaniem tylko jego torbę z kablami, sondami itp...

    I postanowiłem tam dziś zaglądnąć - co znalazłem?

    Ano sondę prądową Tektronixa TCP202!

    Pasmo DC do 50MHz, zakres pomiarowy do 15A. Idealnie :-))

    Jedyny problem jest taki, że sonda ta była zasilana wprost z oscyla: obok
    BNC ma ona 7 szpilek pozłacanych, 3 po jednej stronie, 4 po drugiej. Z
    manuala wynika, że ten standard to "TEKPROBE Interface"...

    Wygooglałem, że istnieje zasilacz specjalny (Tektronix 1103) aby podłącyć
    takie sondy do nie-tek oscylu, ale cena zasilacza jest oczywiście
    zaporowa... Ktoś się może orientuje czy da się ją zasilić "domowym
    sposobem" na tych pinach skoro tego Tektronixa już dawno nie ma?

  • 16. Data: 2017-06-29 21:10:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 29.06.2017 o 17:40, Janusz pisze:

    > A znajdziesz pdf-a żeby z ciekawości zobaczyć jak to zrobili?

    Znajdę :-)

    P.P.

  • 17. Data: 2017-06-30 06:11:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> wrote in message

    > Znajdę :-)

    https://archive.org/download/EE021994OCR/EE_12_1994_
    OCR.pdf

    Jak się okazuje, jest to przetwornik transformatorowy, czyli nie będzie
    działać z prądem stałym, a te cęgowe mierniki z czujnikiem Halla działają.z
    AC/DC.

  • 18. Data: 2017-06-30 06:15:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ano sondę prądową Tektronixa TCP202!
    >
    > Pasmo DC do 50MHz, zakres pomiarowy do 15A. Idealnie :-))

    http://www.tek.com/sites/tek.com/files/media/media/r
    esources/TCP202_Current_Probe_Datasheet_51W-10736-7.
    pdf

    > Jedyny problem jest taki, że sonda ta była zasilana wprost z oscyla: obok
    > BNC ma ona 7 szpilek pozłacanych, 3 po jednej stronie, 4 po drugiej. Z
    > manuala wynika, że ten standard to "TEKPROBE Interface"...

    Ponieważ mamy w firmie oscyle marki Agilent, pomyślałem że
    może lepiej będzie wymienić tą moją sondę Tektronixa na sondę Agilenta
    zamiast kombinować z przystawkami czy też zasilaczami...

    Analogiczna sonda ze stajni HP/Agilenta a teraz Keysighta to bedzie to:
    http://www.keysight.com/en/pd-2202912-pn-1147B/50-mh
    z-15a-ac-dc-current-probe?nid=-32553.1035021&cc=US&l
    c=eng

    Podoba cena, podobne parametry - pasujące do mojego oscyla gniazdo :-)

    Może ktoś ma taką się chce zamienić na wersję Tektronixa? ;-)

  • 19. Data: 2017-07-04 15:11:22
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    >

    > Podoba cena, podobne parametry - pasujące do mojego oscyla gniazdo :-)
    >
    > Może ktoś ma taką się chce zamienić na wersję Tektronixa? ;-)

    Ja to bym chętnie kupił TCP202 :). Czekam na ofertę :)

    Adam

  • 20. Data: 2017-07-04 23:43:04
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx> wrote:

> [...]
    z-15a-ac-dc-current-probe?nid=-32553.1035021&cc=US&l
    c=eng

    > Ja to bym chętnie kupił TCP202 :). Czekam na ofertę :)

    Kup mi 1147B to się może zamienimy :-))))

    p.s Jastes w Polsce? Wysłałbym Ci z USA ale jak zrobic żeby cła nie
    wlepili?