  • 11. Data: 2019-04-06 22:59:19
    Temat: Re: Niewylewające się alkaiczne
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-04-06 o 21:02, HF5BS pisze:

    > "Janusz" <j...@o...pl> wrote in message

    > Przeczytaj ten komunikat o konieczości zalogowania... :P No i...?
    Faktycznie nie doczytałem :)
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2019-04-07 09:09:34
    Temat: Re: [OT] Re: Niewylewające się alkaiczne
    Od: Desoft <N...@i...pl>

    > Lit, jakby niebyło, jest metalem alkalicznym...

    Zawsze coś w nich będzie chemicznie aktywnego.
    Pytanie, które mają taką obudowę, która wytrzyma tą chemię.
    Na litowych podają nawet 20 lat gwarancji. Teoretycznie do końca życia
    urządzenia. Tylko to napięcie...

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2019-04-07 09:50:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2019 09:09:34 +0200, Desoft napisał(a):

    > Zawsze coś w nich będzie chemicznie aktywnego.
    > Pytanie, które mają taką obudowę, która wytrzyma tą chemię.
    > Na litowych podają nawet 20 lat gwarancji. Teoretycznie do końca życia
    > urządzenia. Tylko to napięcie...

    Mialem baterie marki Casio. Zwykle, alkaliczne.

    Wytrzymaly ponad 20 lat, zasilajac kalkulator.

    J.

  • 14. Data: 2019-04-07 11:32:26
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 07.04.2019 o 09:09, Desoft pisze:

    > Zawsze coś w nich będzie chemicznie aktywnego.
    > Pytanie, które mają taką obudowę, która wytrzyma tą chemię.
    > Na litowych podają nawet 20 lat gwarancji. Teoretycznie do końca życia
    > urządzenia. Tylko to napięcie...

    Co chcesz od napięcia? Są różne litowe:

    http://data.energizer.com/pdfs/l91.pdf

    P.P.

  • 15. Data: 2019-04-07 21:29:41
    Od: Desoft <N...@i...pl>

    > Co chcesz od napięcia? Są różne litowe:
    >
    > http://data.energizer.com/pdfs/l91.pdf

    No właśnie, te w linku mają 1,8V.
    Nie zaryzukuję.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2019-04-08 07:06:08
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-04-07 o 21:29, Desoft pisze:

    > No właśnie, te w linku mają 1,8V.
    > Nie zaryzukuję.

    Próbowałem różne wynalazki stosować do lampy fotograficznej. Akumulatory
    litowe 3.6V udające dwa paluszki niestety dawały za duże napięcie i
    lampa nie startowała. Na tych energizerach spokojnie startuje i używam
    ich jako rezerwy w razie rozładowania eneloopów. Tylko że lampa to
    trochę prądu ciągnie, przynajmniej na początku. Czy to u Ciebie zadziała
    to nie mam pojęcia.
    Fajne są bo są lżejsze niż eneloopy czy LR6.

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2019-04-08 08:00:40
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> wrote in message
    > Próbowałem różne wynalazki stosować do lampy fotograficznej. Akumulatory
    > litowe 3.6V udające dwa paluszki niestety dawały za duże napięcie i lampa
    > nie startowała.(...)

    Dać diodę w szereg. Będzie pewna strata, ale chyba powinno odpalić...? Bo
    jak mi zwykla bateria da 1.6, nawet z haczykiem (bywało), to co, jeśli mi
    urządzenie zapowie "nie wstanę, tak będę leżał"?

  • 18. Data: 2019-04-08 16:49:28
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 08.04.2019 o 07:06, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Próbowałem różne wynalazki stosować do lampy fotograficznej. Akumulatory
    > litowe 3.6V udające dwa paluszki niestety dawały za duże napięcie i
    > lampa nie startowała.

    Są też litowe tego typu dające nominalnie 3V. Ale właśnie zmierzyłem,
    wyszło 3.41V. Na domiar złego maksymalny prąd rozładowania to 2.5A.

    P.P.

  • 19. Data: 2019-04-08 17:57:19
    Od: Desoft <N...@i...pl>

    Ja nie do lampy. Wtedy problem wylewania nie byłby problemem.
    Podtrzymanie pamięci RAM.

    > Dać diodę w szereg. Będzie pewna strata, ale chyba powinno odpalić...?
    > Bo jak mi zwykla bateria da 1.6, nawet z haczykiem (bywało), to co,
    > jeśli mi urządzenie zapowie "nie wstanę, tak będę leżał"?

    Spadek napięcia na diodzie jest zależny od pobieranego prądu.
    To urządzenie "nie pobiera prądu", bateria ma w nim leżeć aż komputer
    zgłosi, że jest do wymiany. I chcę ją wymienić, a nie jak teraz odkuć, a
    dokładniej wymienić z pojemnikiem.

    --
    Desoft

  • 20. Data: 2019-04-08 17:58:41
    Od: Desoft <N...@i...pl>

    > Są też litowe tego typu dające nominalnie 3V. Ale właśnie zmierzyłem,
    > wyszło 3.41V. Na domiar złego maksymalny prąd rozładowania to 2.5A.

    Mi wychodzi 5,4V (3x1,5V) więcej niż napięcie zasilania.

    --
    Desoft