  • 111. Data: 2015-04-19 14:50:37
    Temat: Re: Nocne wilki
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-04-19 09:05, Trybun wrote:

    > Jasne, nie uznawaj sobie Krymu jako terytorium Rosji. Musisz jednak
    > wiedzieć że nieprzyjmowanie faktów do wiadomości nic nie zmiana w
    > istocie rzeczy.

    dopóki społeczność międzynarodowa nie uzna aneksji Krymu - to Krym wciąż
    jest częścią Ukrainy (o statusie własnej autonomii).

    To, że Putin sobie coś przywłaszczył - nie znaczy, że tak już będzie na
    zawsze.

    > A jednak z całą powagą twierdzę że ani Ty ani AL nie macie większej
    > wiedzy w tym temacie ode mnie. Z czego więc z czego ten wasz mentorski
    > ton i pouczanie m.in. mnie w tej sprawie?

    Bęąc na Krymie, zwiedziłem Bakczysaraj, Czufut Kale jak i odwiedziłem w
    gościnnie rodzinę tatarską w Starym Krymie (pierwotna stolica Krymu
    jeszcze przed Symferopolem).
    W/w miejsca (oprócz Cymferopola) zamieszkuje w 90% ludność tatarska -
    nie jest trudno prześledzić jak dokładnie wygląda sytuacja w tych
    regionach - nawet ostatnio był reportarz nt tatarskiej ludności na Krymie.
    Odnośnie pozostałych regionów - zwiedziłem Krym od Kerczu do Eupatorii -
    ludność rosyjska skoncentrowana jest jedynie w Sevastopolu
    (najbardziej), Jałcie (znacząco mniej) i może w stolicy Symferopolu (tam
    nie było nic specjalnego do zwiedzania, więc raczej tylko
    przejeżdżaliśmy). Było sporo Rosjan - ale przyjeednych (naklejki RUS na
    autach), natomiast przewaga znacząca na pozostałej części półwyspu to
    była ludność tatarska.
    Na Krymie - co dalo sie zauwazyc - i potwierdzala to gospodyni, u ktorej
    mieszkalismy, sporo ziemi nalezalo do Rosjan (wille, pensjonaty).
    Sporo było również postradzieckich fabryk - np. w Ordzonkidze wciaz sa
    tereny zamkniete po starych fabrykach rakiet - w 2012r i pewnie do
    dzisiaj w stanie ruiny (ale teren zamkniety - dziury w plocie pozwalaja
    jednak zajzec glebiej ;)

    Obecnie na Krymie życie turystyczne zamarło - i nie wiesz w żadne
    wiadomości jakie podaje propaganda RT - drogą lotniczą czy promem przez
    ciesnienie Kerczenska, Rosjanie nie wpompują tam 6-8mln turystów wz
    Rosji w sezonie letnim. Dla wiekszosci ludzi zyjacych z turystyki - to
    pewnie jest tragedia. Tego ninkt nie mowi w PL.
    Nie mam nic przeciwko Rosjanom czy Ukraincom - zarowno jedni i drudzy to
    normalni ludzie, rowniez ciekawi innych stron. Nienormalna jest polityka
    i idaca za nia ideologia (putinowska).

  • 112. Data: 2015-04-19 14:55:47
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-04-19 09:05, Trybun wrote:

> [...]

    tereny zamkniete po starych fabrykach rakiet - w 2012r i pewnie do
    dzisiaj w stanie ruiny (ale teren zamkniety - dziury w plocie pozwalaja

    Obecnie na Krymie życie turystyczne zamarło - i nie wierz w żadne
    wiadomości jakie podaje propaganda RT - drogą lotniczą czy promem przez
    ciesnienie Kerczenska, Rosjanie nie wpompują tam 6-8mln turystów z Rosji
    w sezonie letnim. Dla wiekszosci ludzi zyjacych z turystyki - to pewnie
    jest tragedia (sporo ludzi wynajmowało swoje mieszkania dla turystów
    przenosząc się na dacze, działki). Tego sie nie mowi w TV.
    Nie mam nic przeciwko Rosjanom czy Ukraincom - zarowno jedni i drudzy to
    normalni ludzie, rowniez ciekawi innych stron swiata.
    Nienormalna jest polityka i idaca za nia ideologia (putinowska).

  • 113. Data: 2015-04-19 16:21:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-19 09:13, Trybun wrote:

    > Powiem tylko tak - nic nie twierdzę poza tym że ktos usilnie próbuje mi
    > zrobić wodę z mózgu. Widzę tylko fakty i TYLKO je przedstawiam. A fakty
    > wygladaja tak - to nie Rosja jest agresorem, Rosja tylko usiłuje się
    > bronić przed imperialistycznymi zakusami USA.

    LOL - wjechać komuś na chatę i twierdzić, że to nie agresja, tylko
    obrona przed sąsiadem i innego kontynentu...

    > Jednak wcal;e to nie
    > znaczy że ona zajmuje terytorium Ukrainy

    Hm... A to nie ty przypadkiem pisałeś?

    "Krym jest częścią Federacji Rosyjskiej, a z nią Polskę obowiązuje
    posiadanie wiz dla przekraczających granicę. "

    > Wnioski to ja zacząłem wyciągać od tego momentu gdy w necie aż huczało o
    > spalonych ludziach w odesskim hotelu a w "naszych" mediach o tym ani słowa.

    No i? Czy ktoś twierdzi, że Ukraincy są święci? To jest wojna - każdy
    orze jak może. Tylko nie Ukraincy są w niej agresorami. A rosjanie
    twierdzą, że po pierwsze ich tam nie ma, a pod drugie to źli ukraincy
    ich tam mordują z pomocą imperialistycznych instruktorów z USA i Polski.
    Nie trzeba być geniuszem logiki, żeby stwierdzić, że te dwa punkty są
    sprzeczne;)

    Shrek.

  • 114. Data: 2015-04-19 20:44:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-04-19 o 01:06, Scobowski pisze:
    > Dzisiaj w POZ niedaleko wiaduktu górczynskiego obserwowałem grupkę -
    > wleikości, powiedzmy, średniego chapteru. Na miemieckich tablicach.
    > Kilkanaściebajków, 6 samochdów. Logo na cutties nie pomnę, musiałbym
    > sięgnąć po zapis z kamerki.
    > Może jadą ruskim na spotkanie? Bo coś nie słychać, żeby polskie MC się
    > wybierały asystować "sojusznikom" w przejeździe.
    Może chcą się spotkać gdzieś na linii Narwy, Wisły, Sanu, żeby dłoń
    uścisnąć. Trzeba przecież upamiętniać wydarzenia historyczne ;-)

    Maciek

  • 115. Data: 2015-04-19 20:45:14
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-04-19 o 20:44, Maciek pisze:
    > Narwy
    Narwi miało być :-)

    Maciek

  • 116. Data: 2015-04-20 00:11:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2015 14:55:47 +0200, AL napisał(a):
> [...]
    > wiadomości jakie podaje propaganda RT - drogą lotniczą czy promem przez
    > ciesnienie Kerczenska, Rosjanie nie wpompują tam 6-8mln turystów z Rosji

    A dlaczego nie ? Ich jest 150 mln ...

    Ukraina za to pompowala tylu ?

    J.

  • 117. Data: 2015-04-20 00:49:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 20.04.2015 o 00:11, J.F. pisze:

    > A dlaczego nie ? Ich jest 150 mln ...

    Dzienieg niet.

    > Ukraina za to pompowala tylu ?

    Nie tylko Ukraina - sporo przyjeżdżało zza granicy. A teraz nikt zdrowy
    psychicznie z np. Europy tam nie pojedzie w celach turystycznych.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 118. Data: 2015-04-20 04:06:57
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-04-20 00:11, J.F. wrote:

    > A dlaczego nie ? Ich jest 150 mln ...

    150mln na tak duży Kraj jak Rosja - to nie jest dużo.
    Dodatkowo komunikacja jest samolotowa jedynie Moskwa - Krym (podobnie
    jak do Soczi).

    > Ukraina za to pompowala tylu ?

    prom przez ciesnine Kerczenska to w naszych warunkach 'promik' na pare
    aut (bylem, widzialem) - zreszta o tym swiadcza kolejki w sezonie letnim
    na przeprawę - po 48h.

    Polaczenie samolotowe - jest jedno Moskwa - Symferopol, a samoloty to
    nie dzambojety tylko takie max 60-80 pasazerow (nie pamietam juz jak
    czesto lataja).

    Brak polaczenie droga ladowa.
    Samych Ukraincow przyjezdzalo w sezonie na Krym ponad 6mln + turysci z
    innych czesci swiata (w tym z Rosji) - więc troche tych ludzi tam się
    jednak zbierało w sezonie.
    W zeszłym roku Rosjanie podali z dumą, że Krym odwiedziło 2mln turystów
    z Rosji (ale teraz wez dodatkowo poprawke, że w czesc przymusowo, a
    czesc wogole tam nie dojechała, wyrabiając sobie jedynie poświadczenie w
    firmie świadczącej takie usługi - rynek stworzył nowe zapotrzebowanie -
    pieczątka, że było się na wakacjach na Krymie :)

    Z Sevastopola był jeszcze prom do Odessy, który z normalnych względów
    obecnie nie kursuje.

  • 119. Data: 2015-04-20 10:03:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-04-20 00:11, J.F. wrote:

    >150mln na tak duży Kraj jak Rosja - to nie jest dużo.

    Gestosc zaludnienia ? Nieduzo.
    Ale na urlopy gdzies jezdza - czemu nie na Krym ?

    W dodatku wielkosc kraju powoduje ze na te urlopy lataja, wiec czemu
    nie na Krym ?

    >Dodatkowo komunikacja jest samolotowa jedynie Moskwa - Krym (podobnie
    >jak do Soczi).

    A co za problem otworzyc nastepne, czy czartery.
    Jakbys napisal ze lotnisko male i nie obsluguje tylu samolotow ...
    zawsze mozna udostepnic wojskowe :-)

    >Samych Ukraincow przyjezdzalo w sezonie na Krym ponad 6mln + turysci
    >z innych czesci swiata (w tym z Rosji) - więc troche tych ludzi tam
    >się jednak zbierało w sezonie.

    Jak na 45 mln kraj ... no tak, ale to taki troche ich Baltyk, wiec w
    zasadzie sie nie dziwie.
    Tym bardziej sie nie zdziwie, ze 6 mln Rosjan zechce odwiedzic.

    >W zeszłym roku Rosjanie podali z dumą, że Krym odwiedziło 2mln
    >turystów z Rosji (ale teraz wez dodatkowo poprawke, że w czesc
    >przymusowo, a

    Zeszly rok byl niebezpieczny, teraz moze byc lepiej ... a przymus jak
    piszesz ciagle dziala :-)

> [...]
    >zapotrzebowanie - pieczątka, że było się na wakacjach na Krymie :)
    >Z Sevastopola był jeszcze prom do Odessy, który z normalnych względów

    A same promy gdzie ? Bo moze moga w inna strone kursowac :-)

    Rosja ma jeszcze okrety i poduszkowce desantowe, wystarczy kawalek
    plazy wygospodarowac :-)

    J.

  • 120. Data: 2015-04-20 12:13:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    >Dzienieg niet.

    Sadzac po samochodach na roznych filmikach, to diengi maja. Moze nie
    za duzo, ale jak na sredni samochod starcza, to i na wczasy na Krymie
    powinno.

    >Nie tylko Ukraina - sporo przyjeżdżało zza granicy. A teraz nikt
    >zdrowy psychicznie z np. Europy tam nie pojedzie w celach
    >turystycznych.

    No, ludzie maja rozne zapotrzebowania. Niektorzy lubia troche
    hardkoru.
    Czesc zrezygnuje ideologicznie, czesc dla ideologii pojedzie.

    Umowy moga byc podpisane ... i teraz ich tylko Rosja wystraszy wizami.

    J.