  • 21. Data: 2014-07-31 10:15:35
    Temat: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-07-31 09:55, Wiwo pisze:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wyżej B.G. potwierdza, że te problemy występowały w starszej wersji,
    > więc nie zarzucaj mi pisania nieprawdy.

    > Nie wiem jaka wersja była na tamtym telefonie, faktem jest, że takie
    > problemy napotkałem.

    Nie ma się o co spierać. Całkiem możliwe, że w tym rzecz. W sieci
    czytałem, że WP7 był bardzo słaby i do niczego się nie nadawał, ale WP8
    to już zupełnie co innego. I to chyba potwierdzają tutejsze opinie. Może
    faktycznie spotkałeś się z WP7 i też potwierdzasz w ten sposób, że do
    niczego się nie nadawał :). Jeśli w WP8 nie ma takich problemów, to
    bardzo dobrze.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 22. Data: 2014-07-31 10:16:11
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-31 09:55, Wiwo wrote:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wyżej B.G. potwierdza, że te problemy występowały w starszej wersji,
    > więc nie zarzucaj mi pisania nieprawdy.

    Pytajacy jest zainteresowany modelem 520, na ktory od dawna jest
    dostepna aktualna wersja WP 8.0. Chyba sie zgodzisz, ze w takim ujeciu
    stwierdzenie, ze nie da sie przeslac zdjecia lub jest to mozliwe tylko
    przy zastosowaniu dodatkowych narzedzi jest nieprawda?

    W podobny sposob mozna odpisac komus kto pyta o funkcjonalnosc iPhone:
    ten telefon nie obsluguje MMSow...

    > Nie wiem jaka wersja była na tamtym telefonie, faktem jest, że takie
    > problemy napotkałem.
    >
    > Wiwo

    Nie przecze, nie znaczy to jednak, ze problemy wynikaly z brakow systemu WP.

  • 23. Data: 2014-07-31 10:16:27
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-07-25 16:00, atm pisze:
    > Nieprawda, po podlaczeniu do komutera jest widoczna zarowno zawartosc
    > pamieci wbudowanej jak i karty SD.

    Czyli obie pamięci (wewnętrzna i karta) pokazują się w Windowsie (na
    komputerze) jako podpięte dyski zewnętrzne, tak jak pendrive?

  • 24. Data: 2014-07-31 10:48:32
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-31 10:16, GAD Zombie wrote:

    > Czyli obie pamięci (wewnętrzna i karta) pokazują się w Windowsie (na
    > komputerze) jako podpięte dyski zewnętrzne, tak jak pendrive?

    Nie, telefon widoczny jest jako urzadzenie (bez litery). Po rozwinieciu
    wewnatrz dostepna jest pamiec telefonu i karta.

  • 25. Data: 2014-07-31 11:19:37
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-07-31 10:48, atm pisze:

    > Nie, telefon widoczny jest jako urzadzenie (bez litery). Po rozwinieciu
    > wewnatrz dostepna jest pamiec telefonu i karta.

    To może spytam inaczej - czy da się kopiować do niego i z niego pliki
    bez żadnych dodatkowych dziwnych programów? Obsłuży to sam system, czy
    trzeba instalować jakieś badziewia?
    No i czy dostęp jest raczej do wszystkich plików normalnie, czy na
    zasadzie: w programie masz ikonkę do "obrazy", "muzyka" itd i musisz w
    ten sposób przesyłać pliki bez żadnej dowolności?

  • 26. Data: 2014-07-31 11:48:45
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-31 11:19, GAD Zombie wrote:

> [...]
    > zasadzie: w programie masz ikonkę do "obrazy", "muzyka" itd i musisz w
    > ten sposób przesyłać pliki bez żadnej dowolności?

    W Win7 nie potrzeba zadnego dodatkowego oprogramowania. Telefon jest
    widoczny w systemie jak np aparat cyfrowy.
    Po podlaczeniu telefonu do komutera dostep do karty jest swobodny ale
    nie spodziewaj sie, ze to bedzie totalna swoboda. Z powodu zabezpieczen
    systemu, gdy z pol roku temu chcialem dac szanse WP nie moglem tak po
    prostu wrzucic pliku txt na karte i otworzyc go w readerze. Tzn plik jak
    najbardziej lądowal na karie ale juz czytnik nie chcial go widziec. Jest
    spora szansa, ze do tej pory to sie zmienilo, ale wrocilem do Androida a
    N620 wyladowal w rodzinie. Mp3 przerzucasz bez problemu, filmiki tez
    (choc zapewne w ktoryms momencie odezwie sie kwestia braku niektorych
    kodekow). Nie wiem jak wyglada np kwestia map, ktore mialyby zostac
    odczytane z karty, czy w ogole sa dostepne programy typu Androzic. Zanim
    do tego dotarlem odpuscilem sobie ten system; bardziej jednak z powodu
    np powiazania glosnosci wszystkich dzwiekow pod jednym suwakiem (problem
    rozwiazany w WP 8.1) czy braku centrum powiadomien (ktore tez juz jest w
    WP 8.1).
    Widze jednak, ze osoby, ktore maja bardziej typowe oczekiwania sa
    zadowolone z wyboru.

  • 27. Data: 2014-07-31 12:53:53
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-07-31 11:48, atm pisze:

> [...]
    > WP 8.1).
    > Widze jednak, ze osoby, ktore maja bardziej typowe oczekiwania sa

    Dzięki za odpowiedź. To mi wystarcza. Ja nie używam telefonu jak
    komputera, nie mam wielkich wymagań, bo do tego służy komputer. Ale jak
    już jest, to lubię swobodę i brak złośliwych ograniczeń, np. brak
    możliwości przerzucania dowolnych plików, o czym właśnie mówisz. Trochę
    to denerwujące. Czytałem też, że wiele rzeczy nie da się trzymać na
    karcie, żeby działały. Tzn niektóre programy widzą pliki tylko z pamięci
    wewnętrznej telefonu. Podobnie jest z instalowaniem aplikacji - tylko w
    pamięci wewn. Nie wiem po cholerę takie ograniczenia, bo wiadomo, że
    ilość tej pamięci zaraz się skończy i nie pomoże wielka karta obok.
    Pewnie można na nią wrzucać zdjęcia i mp3. Aż dziwne, bo mój stary SE
    K800 bez problemu pojawia się w systemie jako dwa odrębne dyski i można
    robić z nimi co się chce. Telefon wszystko też widzi. I nawet instalować
    gry w javie można z karty (i wtedy chyba też na karcie) bez problemu. A
    tu wciąż sztuczki i kruczki po tylu latach doświadczeń. Nie powinno tak być.
    Czasem też lubię zagrać na 5-10 minut, bo uznaję to za kiblową rozrywkę.
    Ale gry przecież tu są. Nie wiem ile i jakich, bo się jeszcze za bardzo
    nie zorientowałem w temacie.

    A właśnie, a może ktoś z Was jeszcze opowie, jak wygląda kwestia
    przypomnień w kalendarzu, alarmu/budzika itp? Obecnie z tego lubię
    korzystać. Gdzieś w sieci widziałem, że ktoś na to psioczył, ale
    oczywiście bez konkretów i nie rozumiem co miał na myśli. Czy budzik
    działa, gdy telefon jest wyłączony?

  • 28. Data: 2014-07-31 13:09:38
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > gry w javie można z karty (i wtedy chyba też na karcie) bez problemu. A
    > tu wciąż sztuczki i kruczki po tylu latach doświadczeń. Nie powinno tak

    W Androidzie tez czesto jest tak, ze nie da sie zainstalowac aplikacji
    na karcie. Dane np nawigacji i owszem tam wyladuja ale juz aplikacja
    bedzie w wewnetrznej pamieci. Cos kiedys czytalem o wplywie na
    stabilnosc, poza tym niektorzy wymieniaja karty, czesc aplikacji ma
    problem z poprawnym dzialaniem gdy sa umieszczone na karcie -
    deweloperzy o tym ostrzegaja.
    Juz sie do tego przyzyczailem, w zasadzie idea karty jako magazynu
    mediow i bibliotek wiekszych programow jest ok.

    > Czasem też lubię zagrać na 5-10 minut, bo uznaję to za kiblową rozrywkę.
    > Ale gry przecież tu są. Nie wiem ile i jakich, bo się jeszcze za bardzo
    > nie zorientowałem w temacie.

    Jest ich coraz wiecej, jesli traktujesz granie na komorce casualowo to
    nie powinno byc problemu.

> [...]
    > korzystać. Gdzieś w sieci widziałem, że ktoś na to psioczył, ale
    > oczywiście bez konkretów i nie rozumiem co miał na myśli. Czy budzik

    Ja bylem pierwszy do psioczenia, ale chyba zostalem wysluchany ;]
    Chodzilo o durne powiazanie wszystkich glosnosci w jeden suwak.

  • 29. Data: 2014-07-31 13:15:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GAD Zombie" napisał
> [...]
    >w pamięci wewn. Nie wiem po cholerę takie ograniczenia, bo wiadomo,
    >że ilość tej pamięci zaraz się skończy i nie pomoże wielka karta

    Oni wszyscy od lat maja takie ciagoty, uwolnic sie od systemu plikow.
    Przeciez Pszemol wyraznie Ci napisal - uzytkownik nie chce zadnych
    plikow, uzytkownik chce miec dostep do muzyki za 20$ miesiecznie, a do
    fillmow to mysle ze nawet za 49$ :-)

    w WP to zdaje sie kwestia filozofii - aby zapewnic bezpieczenstwo
    aplikacji, ma ona dostep tylko do swoich plikow.
    No i do dzielonych bibliotek.

    To karty niby nie wyklucza, ale zawsze utrudnienie.

> [...]
    >instalować gry w javie można z karty (i wtedy chyba też na karcie)
    >bez problemu. A tu wciąż sztuczki i kruczki po tylu latach

    Nie mialem K800, ale mialem K550. Mimo ze ogolnie chwalilem, to
    a) po podlaczeniu USB telefon sie pytal - modem czy karta pamieci.
    w trybie karty telefon przestawal dzialac, tylko udostepnial pliki,
    b) byly tam rozne sztuczki, chyba zeby zapewnic niekopiowalnosc danych
    Sony.
    i chyba ta przenosnosc na karte byla ograniczona ...
    c) zmienic rozszerzenia pliku z telefonu sie nie dalo. Nie, bo nie.

    >Czy budzik działa, gdy telefon jest wyłączony?

    Ja tam nie wiem, ale te smartfony strasznie pradozerne.
    IMO - czas sie przyzwyczaic ze pradu na budzenie nie starczy :-)

    J.

  • 30. Data: 2014-07-31 13:30:07
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-07-31 13:15, J.F. pisze:
> [...]
    > Przeciez Pszemol wyraznie Ci napisal - uzytkownik nie chce zadnych
    > plikow, uzytkownik chce miec dostep do muzyki za 20$ miesiecznie, a do

    No tak tak, im więcej za wszystko zapłacę, tym lepiej się czuję ;)

    > w WP to zdaje sie kwestia filozofii - aby zapewnic bezpieczenstwo
    > aplikacji, ma ona dostep tylko do swoich plikow.
    > No i do dzielonych bibliotek.
    >
    > To karty niby nie wyklucza, ale zawsze utrudnienie.

    I właśnie w tym problem, że jest to tak zrobione, żeby dać użytkownikowi
    małe pole manewru. Akurat mnie to przeszkadza. Nie muszę widzieć
    wszystkich plików, systemowych i innych, bo mnie nie interesują. Ale
    chcę wrzucać swoje pliki według własnej struktury folderów, chcę móc
    stworzyć swoje foldery i podfoldery, a nie wrzucać wszystkie pliki w
    jeden worek z napisem "muzyka", "zdjęcia", "filmy".

    > Nie mialem K800, ale mialem K550. Mimo ze ogolnie chwalilem, to
    > a) po podlaczeniu USB telefon sie pytal - modem czy karta pamieci.
    > w trybie karty telefon przestawal dzialac, tylko udostepnial pliki,

    Tak, mój też tak robi.

    > b) byly tam rozne sztuczki, chyba zeby zapewnic niekopiowalnosc danych
    > Sony.
    > i chyba ta przenosnosc na karte byla ograniczona ...

    Nie wiem co masz na myśli. U mnie widać normalnie foldery w TC i robię
    co chcę.

    > c) zmienic rozszerzenia pliku z telefonu sie nie dalo. Nie, bo nie.

    Nie próbowałem nigdy, nie miałem potrzeby.

    > Ja tam nie wiem, ale te smartfony strasznie pradozerne.
    > IMO - czas sie przyzwyczaic ze pradu na budzenie nie starczy :-)

    Właśnie, to niestety też problem. Mojego SE używam od lat jako budzik i
    trochę się do tego przyzwyczaiłem. Czas kupić osobny budzik... ;)