  • 11. Data: 2010-05-17 21:43:50
    Temat: Re: Nośność gwintu na rozciąganie wzdłuż osi
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 17, 9:24 pm, Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>
    wrote:
    > No tak, to sporo wyjaśnia. Np. dlaczego gwinty w nakrętkach
    > napinających są dość krótkie.

    Masz na myśli nakrętki kontrujące? Po pierwsze one nie przenoszą
    zasadniczego obciążenia tylko dają niewielką siłę zapewniającą
    niewypadnięcie ze stożka tarcia, po drugie one nie widzą przeciążeń w
    połączeniu, a po trzecie naprężenie w nich nie jest "load controlled"
    tylko "displacement controlled", więc im nic się nie stanie. Chyba że
    operator klucza założy na niego dwumetrową rurę i zniszczy nakrętkę
    siłą swoich argumentów zanim jeszcze dojdzie do jakiejkolwiek
    eksploatacji połączenia...
    Konrad

  • 12. Data: 2010-05-18 07:12:26
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Konrad Anikiel napisał/wrote dnia/on 2010-05-17 23:43:

    > Masz na myśli nakrętki kontrujące?

    Nie, nakrętka napinająca to np. tak zwana "śruba rzymska",
    stosowana do naciągania prętów albo skracania ich długości np:
    http://www.argip.com.pl/DesktopDefault.aspx?tabid=67
    &ParentID=4245

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 13. Data: 2010-05-18 08:47:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 18, 8:12 am, Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>
    wrote:
    > Nie, nakrętka napinająca to np. tak zwana "śruba rzymska",
    > stosowana do naciągania prętów albo skracania ich długości
    np:http://www.argip.com.pl/DesktopDefault.aspx?tabid
    =67&ParentID=4245

    A, rozumiem. Ja, niebudowlaniec, mam do czynienia z tym tylko w
    plecaku :-)
    W plecaku są takie malutkie, odlewy z aluminium, więc gwint jest
    bardzo długi w stosunku do średnicy. Szajsmetal w warunkach przeciążeń
    widać nie zachowuje się godnie...
    Konrad