  • 71. Data: 2014-01-07 20:27:34
    Temat: Re: Nowe pomysły rządu na walkę z pijanymi kierowcami - LOL
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2014-01-07 19:46, t? pisze:

    > Kilka EUR pomnożone przez liczbę aut to mało?

    Otóż to. W Polsce teraz jest około 20 milionów samochodów.
    Najtańsze, jednorazowe alkotesty kosztują 3 zł.
    Biorąc pod uwagę (w co wątpię) że państwo łaskawie zezwoli na takie
    najtańsze alkotesty to jest do chapnięcia minimum 60 milionów złotych.

    To zauważalna kwota.

    Seco

  • 72. Data: 2014-01-07 20:47:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-07 20:27, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

    > Otóż to. W Polsce teraz jest około 20 milionów samochodów.

    Te francuskie kosztują 1-1,5 EUR.

    > Najtańsze, jednorazowe alkotesty kosztują 3 zł.

    ...które się nadają do i nie maja atestu :)

    > Biorąc pod uwagę (w co wątpię) że państwo łaskawie zezwoli na takie
    > najtańsze alkotesty to jest do chapnięcia minimum 60 milionów złotych.

    Tak jak z gaśnicami? Bo wiesz, masz mieć przy kontroli, a nie dmuchać ;)

    > To zauważalna kwota.

    Rozłożona w czasie.

    Ogólnie to nie ma co bić piany - Francuzi już widzą, że to nie był
    najlepszy pomysł :)

  • 73. Data: 2014-01-07 20:49:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-07 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik krak k...@o...pl ...

    > A sprzedawanie pijanym jest zabronione?

    Tak, od dawna, dziwi mnie tylko, że nasz bojownik i tym nie wie.
    Małolatom też nie wolno, a pijących za blisko się goni, ponieważ
    można stracić koncesję. Wystarczy przestrzegać obowiązujących
    przepisów.

    > Swoją szosa ciekawe, ze jeszcze sie ludzie nie nauczyli, ze prohibicja nie
    > przynosi nic dobrego...

    Ludzie to się może nauczyli ;)

  • 74. Data: 2014-01-07 20:55:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Axel napisał:
    > "nadir" wrote in message

    > To jeszcze wytłumacz, dlaczego ma najwięcej zarobić 'pierwszy', skoro
    > obowiązek miałby wejść za rok....

    To nic nie zmienia, za rok też najwięcej zarobią ci pierwsi.
    Poza tym gdybyś nie zauważył to tak sobie luźno gdybamy. Choć w mojej
    okolicy kilkanaście lat temu były dwa ogólnie znane przykłady, gdzie
    ludzie królika zarobili na tym i owym, właśnie dlatego, że byli pierwsi
    lub jedyni.

  • 75. Data: 2014-01-07 21:22:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Jan 2014 20:06:36 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello z,
    >
    > Przemysłowego. Nie będą w stanie zlikwidować domowych wędzarni. I
    > nigdy do tego nie dążyli. Doprowadzą tylko do tego, że więcej mięsa
    > znajdzie się w obrocie poza kontrolą weterynaryjną.

    A gdzie Ty mieso znajdziesz ? To juz nie te czasy ze mozna na wies
    pojechac, swiniaka przywiezc.

    J.

  • 76. Data: 2014-01-07 21:23:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 07 Jan 2014 20:04:13 +0100 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    > Bardzo duża część. Na tyle istotna, że nie można jej lekceważyć.

    > I chyba na tym etapie zakończyłeś edukację. A szkoda.
    >
    > Problemem podstawowym jest to, że zdecydowana większość alkoholików nie
    > zdaje sobie sprawy z tego, że to co wydaje im się nieszkodliwym nawykiem
    > jest już nałogiem.

    z tym zdecydowana większość to przesada ale generalnie masz rację

    > Powszechne mniemanie, że alkoholik to tylko zdegenerowany menel
    > doprowadziło do takiego a nie innego podejścia do sprawy, jakie widzimy
    > tutaj w wykonaniu obrońców pijaków. Im się w głowie nie mieści, że pan w
    > garniturze, pod krawatem ni awanturujący się (zazwyczaj), który sobie
    > wypija drinka lub dwa, może być ciężko uzależnionym alkoholikiem. Bo on
    > przecież nigdy nie doświadczył zespołu odstawienia. Ale nie potrafi
    > sobie przypomnieć choć jednego dnia, gdy NIE wypił swojego drinka albo
    > dwóch...

    właśnie o tym piszę. Bycie alkoholikiem to nie picie bądź niepicie. To
    jest choroba. Pijak może być alkoholikiem ale może tez nim nie być.
    Alkoholik może pić ale może tez przez dziesiątki lat nie pić. Co więcej
    pijak może nigdy nie zostać alkoholkime tak jak może nim być ktoś kto
    nigdy nic nie wypił. Postulowane, i wprowadzone np. w Hiszpanii,
    przymusowe odbieranie prawa jazdy alkoholikom jest bezsensowne w tym
    swietle gdyż po pierwsze możę dotyczyć niepijących a za to nie dotknie
    nieleczących się a więc niezarejestrowanych pijaków/alkoholików. Tak samo
    może skutecznie odstręczyć nałogowców od leczenia się bo wiązać sie to
    będzie z koniecznością oddania prawa jazdy mimo, że nigdy nie wsiedli za
    kółko po alkoholu.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 77. Data: 2014-01-07 21:24:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 07 Jan 2014 19:13:40 +0100 osobnik zwany krak napisał:

    > i dodam że łatwiej kontrolować przestrzeganie przepisów w 3 sklepach niż
    > w 3000 jakie znajdują się w dużym mieście, sprzedawanie nietrzeźwym,
    > małolatom i picie w pobliżu to norma

    motorniczy jak kupował był trzeźwy.

  • 78. Data: 2014-01-07 21:24:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 07.01.2014 jerzu <t...@i...pl> napisał/a:

    > Saochodem :)

    No a jak inaczej? ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 79. Data: 2014-01-07 21:24:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 07 Jan 2014 20:03:48 +0100 osobnik zwany krak napisał:

    > a kto tu mówi o prohibicji? ja mówię tylko o zmianach od których trzeba
    > zacząć, później daleka droga
    >
    > efekty mogą nastąpić w ciągu pokoleń a nie miesięcy

    czyli dążysz do modelu Szwedzkiego. Racz więc odpowiedzieć na moje drugie
    pytanie

  • 80. Data: 2014-01-07 21:32:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 07.01.2014 t? <t?> napisał/a:

    > Naprawdę jeszcze są tacy naiwniacy?

    Tak jest wygodniej :-) Dupa tak nie boli.

    --
    Artur
    ZZR 1200