  • 1. Data: 2014-01-06 16:02:40
    Temat: zmiaina przepisów o VAT - takie-tam
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    Tak ostatnio naszło mnie aby zrobić jakąś optymalizacje podatkową
    związaną ze zmianami przepisów o VAT. Teraz w okresie do końca
    lutego można kupić auto z kratką i dokonać pełnego odpisu VAT
    od zakupu oraz VAT od paliwa. Niby pięknie.

    Zmiana przepisów wprowadza również możliwość odpisu 50% wartości
    podatku VAT od paliwa. Ale przy okazji zmieniono zasady odpisywania
    VAT od napraw samochodów. Było 100% a teraz 50%. W sytuacji gdy
    wydaję netto 2x więcej na naprawy niż paliwo dla mnie źle.

    W tej sytuacji być może napędza się rynek nowych samochodów, bo
    teoretycznie są na gwarancji i opłat za naprawy powinno być mniej.

    50% odpisu dotyczy również "wszelkich usług związanych z eksploatacją
    samochodu (naprawy, płyny, myjnia, parkingi itp.)".

    Pełen odpis VAT "w okresie od 2014 r. do końca 2018 r. podatnicy, którzy
    wykorzystują samochody wyłącznie na potrzeby działalności gospodarczej..".

    Podkreślę WYŁĄCZNIE! na potrzeby działalności gospodarczej.

    Jeden z urzędów skarbowych (jak znajdę który, to podeśle) wydał
    oświadczenie, żę wg niego nie ma w Polsce samochodów osobowych,
    które są wykorzystywane WYŁĄCZNIE na potrzeby DG. I zapowiada
    zmasowane kontrole u podatników, którzy zakupili na początku
    2014 roku auto z kratką i dokonali 100% odpisu.

    Nawet jak będzie to koparka, którą da się podjechać do sklepu
    po skrzynkę piwa na zapadłej wsi, to nie ma odpisu 100% VAT
    od paliwa i zakupu. W końcu 99,99% czasu to nie jest WYŁĄCZNIE.

    Celuję, żę jedynie odpis VAT będzie możliwy w bezpieczny sposob
    w przypadku zakupu suwnicy portowej.

    Ogólnie na tej zmianie przepisów, to ja zostałem wyjebany.

  • 2. Data: 2014-01-06 16:42:19
    Temat: Re: zmiaina przepisów o VAT - takie-tam
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lutego można kupić auto z kratką i dokonać pełnego odpisu VAT
    > od zakupu oraz VAT od paliwa. Niby pięknie.

    Wyczuwam haczyk w tej promocji.

> [...]
    > VAT od napraw samochodów. Było 100% a teraz 50%. W sytuacji gdy
    > wydaję netto 2x więcej na naprawy niż paliwo dla mnie źle.

    O, jest haczyk!

> [...]
    >
    > 50% odpisu dotyczy również "wszelkich usług związanych z eksploatacją
    > samochodu (naprawy, płyny, myjnia, parkingi itp.)".

    Ja się nie martwię. I tak za wszystko płaci klient końcowy. Będzie powód do
    podniesienia cen własnych usług. :)

> [...]
    > zmasowane kontrole u podatników, którzy zakupili na początku
    > 2014 roku auto z kratką i dokonali 100% odpisu.

    Czyli po staroPRLowsku trzeba będzie udowodnić, że się nie jest wielbłądem.
    Ciekawe czy jakby dać urzędasom zapis tras z GPS-a do przeanalizowania, to
    by przyjęli? Albo lepiej nagranie z kamery on-board z ostatnich 5 lat? :)

> [...]
    > od paliwa i zakupu. W końcu 99,99% czasu to nie jest WYŁĄCZNIE.
    >
    > Celuję, żę jedynie odpis VAT będzie możliwy w bezpieczny sposob

    Były Cayenne z kasetką, są Nissany Navary, to teraz importerzy będą też
    oferować suwnice portowe z alufelgami, skórą i dużą nawigacją.

    > Ogólnie na tej zmianie przepisów, to ja zostałem wyjebany.

    Kolego Megrims, nie możecie mysleć tylko o sobie. Pomyślcie też o tym
    biednym rządzie, któremu zaczyna brakować w korycie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2014-01-06 17:01:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 06 Jan 2014 16:02:40 +0100, Megrims napisał(a):

    > Pełen odpis VAT "w okresie od 2014 r. do końca 2018 r. podatnicy, którzy
    > wykorzystują samochody wyłącznie na potrzeby działalności gospodarczej..".

    Jak dla mnie ten myk jest aż zbyt grubymi nićmi szyty.
    Możliwość odliczenia dotyczy samochodów zakupionch zaledwie w ciągu kilku
    tygodni (chyba do lutego).

    Jedyne logiczne wytłumaczenie takiego ruchu ministerstwa to przekręt,
    polegający na tym że teraz łatwowierni przedsiębiorcy nakupią sobie
    samochodów, a za pół roku US każde oddać VAT z odsetkami i jeszcze dowali
    karę.

  • 4. Data: 2014-01-06 17:03:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2014 16:42:19 +0100, yabba napisał(a):

> [...]
    > by przyjęli? Albo lepiej nagranie z kamery on-board z ostatnich 5 lat? :)

    No wiesz, punkt pierwszy - gdzie parkuja po godzinach, punkt drugi -
    fotka z parkingu, punkt trzeci - analiza faktur za paliwo - kto
    tankowal w niedziele, punkt piaty - mamy Viatoll, a on ma kamery na
    glownych drogach Polski z rozpoznawaniem numerow.

    A wtedy juz urzad latwo spyta kto i po co jechal do Zakopanego na
    Sylwestra ...

    > Kolego Megrims, nie możecie mysleć tylko o sobie. Pomyślcie też o tym
    > biednym rządzie, któremu zaczyna brakować w korycie.

    O to to to.
    A przedsiebiorca jest do tego aby przepisy analizowal :-)

    J.

  • 5. Data: 2014-01-06 17:09:50
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2014-01-06 17:01, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > polegający na tym że teraz łatwowierni przedsiębiorcy nakupią sobie
    > samochodów, a za pół roku US każde oddać VAT z odsetkami i jeszcze dowali

    Ja sobie dałem spokój z zakupem auta z kratą, chociaż coś mi po głowie
    chodziło. Ale połowa VAT od napraw? Zasada VAT jest prosta. To w końcu
    jest Podatek Od Wartości Dodanej. Jak sa jakieś ograniczenia:kwotowe,
    procentowe, szczególne momenty albo całkowita niemożność odliczenia
    wtedy VAT to staje się podatkiem obrotowym w wysokości 23% a nie VAT.

    Podobno teraz na czasie jest wynajem długoterminowy aut osobowych
    z Niemiec lub Czech. Przy limicie km na poziomie 20.000 rocznie
    płaci się tylko utrate wartości, auto po 3 latach oddajemy.
    Odpisujemy cały VAT.

  • 6. Data: 2014-01-06 17:27:37
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > tankowal w niedziele, punkt piaty - mamy Viatoll, a on ma kamery na
    > glownych drogach Polski z rozpoznawaniem numerow.

    Ad. 1 Co rozumiesz pod pojęciem "po godzinach"?
    Gdzie nie wolno parkować "po godzinach"?

    Ad. 2 Jak chcą robić zdjęcia mojego samochodu, w celu osiągnięcia korzyści,
    to muszą mi zapłacić za użyczenie jego wizerunku.

    Ad. 3 Jaki przepis zabrania tankowania w niedzielę?

    > A wtedy juz urzad latwo spyta kto i po co jechal do Zakopanego na
    > Sylwestra ...

    Jak to gdzie? Do klienta. Który prosił o pilny przyjazde na negocjacje.

    I utrzymywał ten bałagan.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2014-01-06 18:03:06
    Od: "Bugatti" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Megrims" napisał w wiadomości:

> [...]
    > po skrzynkę piwa na zapadłej wsi, to nie ma odpisu 100% VAT
    > od paliwa i zakupu. W końcu 99,99% czasu to nie jest WYŁĄCZNIE.

    Jestem ciekawy jak US miałby sprawdzać czy KAŻDY przejechany kilometr został
    wykorzystany na potrzeby DG.
    Przykładowo jedziemy z WA do Lisbony i z powortem ~ 6 700 km. US spyta Nas o
    cel podróży. I co pokażemy mu jakąkolwiek wizytówkę jakieś firmy (którą
    sobie sami wydrukujemy z neta albo zdobędziemy na miejscu) związanej z Naszą
    działalnością i poinformujemy US o tym że byliśmy u klienta/dostawcy w
    Lisbonie w celach poznawczo-negocjacyjnych. Przecież US nie ma prawa
    zarządać pokazania jakiejkolwiek umowy - podatnik może odmówić kierując się
    tajnością umowy zgodnie z życzeniem klienta/dostawcy. I problemu nie ma ;-)

    Pozdr.

    Bugatti

  • 8. Data: 2014-01-06 19:03:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2014 18:03:06 +0100, Bugatti napisał(a):
> [...]
    > działalnością i poinformujemy US o tym że byliśmy u klienta/dostawcy w
    > Lisbonie w celach poznawczo-negocjacyjnych.

    Dwa tygodnie ?

    > Przecież US nie ma prawa
    > zarządać pokazania jakiejkolwiek umowy - podatnik może odmówić kierując się
    > tajnością umowy zgodnie z życzeniem klienta/dostawcy. I problemu nie ma ;-)

    Hm, chyba jednak ma, bo wszak od tej umowy moze zalezec poprawnosc
    innych rozliczen.

    J.

  • 9. Data: 2014-01-06 19:19:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2014 17:27:37 +0100, yabba napisał(a):

    > Ad. 1 Co rozumiesz pod pojęciem "po godzinach"?
    > Gdzie nie wolno parkować "po godzinach"?

    Po godzinach pracy pracownikow. Tu nie o samotnych biznesmenow chodzi,
    tylko o firmy z flota.
    Odstawiasz firmowe auto na firmowy parking i jedziesz do domu wlasnym.
    Glowy nie dam jak to wyglada przy delegacji.

    > Ad. 2 Jak chcą robić zdjęcia mojego samochodu, w celu osiągnięcia korzyści,
    > to muszą mi zapłacić za użyczenie jego wizerunku.

    To ich skarz, zycze powodzenia :-)
    Ale to dotyczy osob, nie przedmiotow.

    > Ad. 3 Jaki przepis zabrania tankowania w niedzielę?

    tobie zaden, pracownik jest podejrzany.

    > Jak to gdzie? Do klienta. Który prosił o pilny przyjazde na negocjacje.

    Moze. Nakaza prowadzic rejestr, po paru miesiacach wpisywania celu
    podrozy sam oddasz ten vat :-)

    > I utrzymywał ten bałagan.

    Co by nie mowic samochod jest czesto wykorzystywany prywatnie. Bez
    naleznych podatkow. I nie tylko u nas rzad szuka pieniedzy.

    J.

  • 10. Data: 2014-01-06 19:24:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w