  • 1. Data: 2017-04-23 18:14:19
    Temat: Nowe samochody elektryczne Volkswagena w cenie spalinowych?
    Od: z <...@...pl>

    http://moto.wp.pl/nowe-samochody-elektryczne-volkswa
    gena-w-cenie-spalinowych-6114448234563201a

    Pijar i marketing czy może jednak się da? :-)

    Tylko jaki to jest tani?
    Dla mnie to 30 tys. Ale pewnie trzeba się będzie cieszyć jak będzie 60.

  • 2. Data: 2017-04-23 18:30:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2017 18:14:19 +0200, z napisał(a):

    > Pijar i marketing czy może jednak się da? :-)

    Elektryk jest dużo prostszy w konstrukcji i z czasem będzie dużo tańszy
    od spalinowego. Obecnie spalinówki wygrywają dzięki unifikacji,
    koncentracji, długaśnym seriom, istniejącym taśmom i innym inwestycjom
    które dopiero trzeba zrobić dla s. elektrycznych. Za 10 lat kupisz
    swojego pierwszego elektryka i na pewno nie zbankrutujesz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-04-23 20:07:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > które dopiero trzeba zrobić dla s. elektrycznych. Za 10 lat kupisz
    > swojego pierwszego elektryka i na pewno nie zbankrutujesz.

    Ci którzy kupią w okresie przejściowym czyli teraz kupią
    niefunkcjonalne gówno a zapłacą jak za prawdziwy i luksusowy samochód.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-04-23 20:20:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Ci którzy kupią w okresie przejściowym czyli teraz kupią
    > niefunkcjonalne gówno a zapłacą jak za prawdziwy i luksusowy samochód.

    Dopóki nie zostanie rozwiązana kwestia akumlatorów
    i ich ładownia to nie ma o czym dyskutować

  • 5. Data: 2017-04-23 20:43:17
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 kwietnia 2017 20:20:06 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Dopóki nie zostanie rozwiązana kwestia akumlatorów
    > i ich ładownia to nie ma o czym dyskutować

    Tak jeszcze jedno apropo akumlatorów > smartfony.
    Mega rynek telefony po kilka tysięcy
    kolejne cale dokładane
    kolejne GB ramu
    a telefon i tak działa dzień góra dwa.
    Wiec gdzie tu do samochodów :)

  • 6. Data: 2017-04-23 21:12:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podejrzewam ze jak ruszy sprzedaz akumulatorow z rozbitkow to uruchomi sie rynek
    uslug przerabiania zwyklych, zwlaszcza nieduzych miejskich samochodow na elektryczne.
    I wedlug mnie byla by to dobra droga w elektryfikacji transportu indywidualnego w
    miastach. Samochody juz sa. Wystarczy wymontowac silnik spalinowy z peryferiami.
    Zamontowac silnik, akumulatory i sterowanie. Wypadalo by jeszcze miec ogrzewanie na
    rope albo lpg. Przerobki to najtansza i najszybsza droga do elektrycznego samochodu.
    Dzisiaj z trakcyjnymi akumulatorami olowiowymi przerobka kosztowala by z 10 tysiecy,
    o ile byla by prowadzona na wieksza skale niz dwa samochody w roku na Polske. Ogolnie
    samochod elektryczny nie jest specjalnie tani w eksploatacji ale jak jest jakis mus
    zeby byly elektryki to rownolegle produkowac nowe i przerabiac uzywane. Starych domow
    nie wyburza sie bo nie sa oszczedne z ogrzewaniem tylko okleja styropianem.

  • 7. Data: 2017-04-23 22:45:03
    Od: p...@g...com

    Apage satanas ! A gdzie tu kapusta dla motokoncernow ? Gdzie zyski dla akcjonariuszy
    jeśli jakieś bezbozne oszolomy ze start-up'u wynajda modułowe rozwiązanie dla tanich
    miejskich aut i zamówia milion zestawów w Chinach ?
    Przecież ładowanie akumulatorów na stacji to absurd dużo szybciej wymienić aku na
    pełny i wio w drogę :-)
    Ja tu widzę potencjał w który Morawiecki powinien utopic parę milionów :-)

  • 8. Data: 2017-04-23 23:01:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wymiana akumulatorow korzystna bo wtedy akumulatory sa dzierzawione i ich stan
    techniczny malo obchodzi uzytkownika. Szkoda ze tego nie da sie zrobic bo producenci
    samochodow sie nie dogadaja co do standaryzacji. A co do udzialowcow. Jedni by
    dostali po dupie ale pojawili by sie inni.

  • 9. Data: 2017-04-23 23:29:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.04.2017 o 18:14, z pisze:
    > http://moto.wp.pl/nowe-samochody-elektryczne-volkswa
    gena-w-cenie-spalinowych-6114448234563201a

    o czym Wy piszecie? Kwiecień, na zewnątrz jest 6°C. Gdzie pojedziecie
    tymi elektrykami?
    ToMasz

  • 10. Data: 2017-04-24 07:18:12
    Od: p...@g...com

    Trzeba pominąć producentów samochodów lub pozwolić wejść na rynek innym ... Tesla czy
    Tata maja odpowiedni potencjał żeby uruchomić sieć dla tysięcy aut więc ten który
    pierwszy wejdzie na rynek z e-kitem dla miejskich aut nieźle zamiesza ... Uppgrade
    leciwego auta do elektryka to też niewątpliwie zysk ekologiczny więc UE powinna
    wspierać takie działania sowitymi grantami :-)