  • 11. Data: 2017-04-24 08:08:39
    Temat: Re: Nowe samochody elektryczne Volkswagena w cenie spalinowych?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 23 Apr 2017 23:29:40 +0200, ToMasz

    > o czym Wy piszecie? Kwiecień, na zewnątrz jest 6°C. Gdzie pojedziecie
    > tymi elektrykami?

    O co pytasz? W Norwegii mają (nawet!) na minusie i jakoś jeżdżą
    elektrykami. Co więcej, jakoś drastycznie baterie na tym nie cierpią jeśli
    chodzi o pojemność.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2017-04-24 10:54:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Apr 2017 11:43:17 -0700 (PDT), Bolko <s...@g...com>
    wrote:
    > kolejne cale dokładane
    > kolejne GB ramu
    > a telefon i tak działa dzień góra dwa.
    > Wiec gdzie tu do samochodów :)

    No i w czym problem? żaden producent nie ukrywa, ba nawet zaleca by
    taki samochód codziennie ładować. Wszyscy już od smartfonów są tym
    przyzwyczajeni, więc to nie jest problem. Problemem jest trwałość i
    koszt wymiany alu, jestem pewien, że producenci elektryków wcześniej
    czy później pójdą w model biznesowy p.t. niewymienialny aku podobnie
    jak w smartfonach. Czyli nowy elektryk co dwa lata bedzie bardziej
    atrakcyjny niż wymiana "niewymienialnego" aku.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2017-04-24 11:30:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 24 Apr 2017 10:54:22 +0200, Marek

    > Czyli nowy elektryk co dwa lata bedzie bardziej
    > atrakcyjny niż wymiana "niewymienialnego" aku.

    Ale bez przesady, Tesle jeżdżą 5 lat i mają 5-7% spadku pojemności aku. I
    to są dane z zimnej Norwegii, gdzie akumulatory podupadają zapewne szybciej
    niż w cieplejszym klimacie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2017-04-24 11:44:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 24 Apr 2017 11:30:17 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> [...]
    aku. I
    > to są dane z zimnej Norwegii, gdzie akumulatory podupadają zapewne

    To jest tym bardziej argument za "niewymienialnością" aku.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2017-04-24 11:49:01
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 10:54:25 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > No i w czym problem? żaden producent nie ukrywa, ba nawet zaleca by
    > taki samochód codziennie ładować. Wszyscy już od smartfonów są tym
    > przyzwyczajeni, więc to nie jest problem.
    Chcę pojechać gdzieś na wakacje i ?
    Sąsiad jest przedstawicielm handlowym mieszka w krakowie a ma teraz
    ważnego klienta w gdyni i jeździ do niego "jak trzeba".
    Na dieslu w jeden dzień obróci.
    A takim elektrykiem?

    A druga sprawa
    Mam garaż z gniazkiem problem jest tylko jeden.
    Ograniczenie prądowe. Nawet odkurzacza nie mogę użyć.
    Bo bezpieczniki wybija.

  • 16. Data: 2017-04-24 12:02:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 24 Apr 2017 02:49:01 -0700 (PDT), Bolko

> [...]
    > Sąsiad jest przedstawicielm handlowym mieszka w krakowie a ma teraz
    > ważnego klienta w gdyni i jeździ do niego "jak trzeba".

    Nie wszyscy muszą jeździć elektrykami. Ale zdecydowanej
    większości elektryk z zasięgiem 200-500km wystarczy.

    > A druga sprawa
    > Mam garaż z gniazkiem problem jest tylko jeden.
    > Ograniczenie prądowe. Nawet odkurzacza nie mogę użyć.
    > Bo bezpieczniki wybija.

    Ja właśnie buduję i zostawiam siłę pod elektryka
    tak żeby mi korków nie wybijało. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2017-04-24 12:19:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    >http://moto.wp.pl/nowe-samochody-elektryczne-volksw
    agena-w-cenie-spalinowych-6114448234563201a
    >Pijar i marketing czy może jednak się da? :-)

    Konstrukcyjnie kto wie czy nie prostsze.

    Prius jakis bardzo drogi nie jest, a przeciez zawiera i elektryczny i
    spalinowy - to czysto elektryczny moglby byc sporo tanszy.

    Tylko te baterie drogie.

    >Tylko jaki to jest tani?
    >Dla mnie to 30 tys. Ale pewnie trzeba się będzie cieszyć jak będzie
    >60.

    Ale my o VW.
    Za 30 tys to nie wiem czy polo dostaniesz ...

    J.

  • 18. Data: 2017-04-24 13:48:41
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 24.04.2017 o 08:08, Myjk pisze:
    > Sun, 23 Apr 2017 23:29:40 +0200, ToMasz

    > O co pytasz? W Norwegii mają (nawet!) na minusie i jakoś jeżdżą
    > elektrykami. Co więcej, jakoś drastycznie baterie na tym nie cierpią jeśli
    > chodzi o pojemność.

    Napisz coś więcej. normalnym autem nieda się jechać bez oczyszczenia
    szyby, zagrzania go. ile potrzebujemy na ogrzewanie? Kilka, moze
    kilkanaście kilowatów. to tyle samo energii, ile potrzeba na "kulanie
    się" ze stałą prędkością 50km/h
    Czyli zasięg i ekonomiczność tego pojazdu spada do 35%? Zgaduje.
    Pewnym rozwiązaniem byłoby ogrzewanie przedniej szyby i foteli. ale
    bezruch w niskiej temperaturze bardzo źle wpływa na zdrowie...

    Napisz jeśli masz informacje z pierwszej ręki.

    ToMasz

  • 19. Data: 2017-04-24 14:09:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 12:19, J.F. pisze:
    > Za 30 tys to nie wiem czy polo dostaniesz ...

    Jak elektryki w miastach mają się upowszechnić to powinny te 30
    kosztować a nie więcej. Być może razem z dotacjami.
    Inaczej to jeszcze długo długo NIE

  • 20. Data: 2017-04-24 14:39:13
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.04.2017 13:48, ToMasz pisze:

> [...]
    > bezruch w niskiej temperaturze bardzo źle wpływa na zdrowie...
    >
    > Napisz jeśli masz informacje z pierwszej ręki.

    Wg oficjalnych tabelek zasięg Tesli S przy -18C i włączonym grzaniu
    spada o 1/3 (z ok. 300 mil na 200 mil).

    Więc bez przesady, przy plus kilka strata nie będzie duża.

    MJ
    PS. Przy jeździe na krótkich odcinkach na pewno to wypada gorzej. Ale
    można doładowywać. :)