  • 21. Data: 2017-01-16 19:01:56
    Temat: Re: Nowe ubezpieczenie OC
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > NIc dziwnego - ja "od zawsze" ubezpieczam tylko OC a i tak w
    > formularzach musisz wypełnić gdzie parkujesz, czy ma uszkodzenia
    > blacharskie i inne podobne rzeczy, które wydawałoby się maja znaczenie
    > tylko do AC.

    to moze zmień ubezpieczyciela?
    bo mój o takie rzeczy się nie pyta

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2017-01-16 19:02:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Negocjować to sobie można w sprawach które nie są obowiązkowe.
    > Natomiast ustawa mówi że OC masz obowiązek kupić, za cenę którą
    > ubezpieczalnie wraz z KNF ustaliły dla Ciebie jako odpowiednią.

    wskażesz gdzie w rekomendacjach KNF i/lub ustawie o ubezpieczeniach są
    podane ich ceny?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2017-01-16 20:28:51
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w

    > Raczej nie można,
    [...]
    > W każdym razie w każdej umowie AC którą widziałem napisane było

    I na tej podstawie twierdzisz jak wyżej?

    > że każdą szkodę wycenia się wg. pełnego wariantu serwisowego (a więc wszystko na
    > nowych częściach z najdroższego cennika detalicznego ASO).

    No to klient za takie AC dopłacił, i to grubo, więc na sąd go stać raczej..

    > W tym momencie w samochodzie który ma 10 lat prawie zawsze oznacza to
    > szkodę całkowitą,

    Hmm,

    > a więc do wypłaty będzie wartość pojazdu przed szkodą,
    > minus wartość "wraku" - w praktyce dobrze jak się okaże, że oddali chociaż
    > równowartość składki AC.

    ale co możesz napisać o wypłaconych z AC odszkodowaniach dla pojazdów
    starszych niż 3 lata? Obawiam się, ze nic sensownego ;P

    --
    'Tom N'

  • 24. Data: 2017-01-16 21:31:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2017 o 19:01, masti pisze:

    > to moze zmień ubezpieczyciela?
    > bo mój o takie rzeczy się nie pyta

    Ale w sumie czemu, skoro najtańszy?

    Shrek

  • 25. Data: 2017-01-17 00:09:56
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-01-15 o 18:32, Nikt pisze:

    /.../
    > od auta,/.../
    > koloru

    Czemu? Czemu koloru?

  • 26. Data: 2017-01-17 00:18:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2017 00:09:56 +0100, PlaMa napisał(a):
    > W dniu 2017-01-15 o 18:32, Nikt pisze:
    > /.../
    >
    > Czemu? Czemu koloru?

    A czemu nie ? Auto jest np "lepiej zauwazalne", nawet jesli kierowca
    popelnia bledy ...

    J.

  • 27. Data: 2017-01-17 08:56:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2017 o 00:18, J.F. pisze:

    > A czemu nie ? Auto jest np "lepiej zauwazalne", nawet jesli kierowca
    > popelnia bledy ...

    To może za pomarańczowy;) Za czerwony to raczej zwyżka, bo wiadomo, że
    czerwone są szybsze:P

    Shrek

  • 28. Data: 2017-01-17 13:40:01
    Od: Nikt <n...@l...localhost>

    On 2017-01-17 00:09, PlaMa wrote:
    > Czemu? Czemu koloru?

    http://www.rp.pl/artykul/1000261-Za-czerwone-auto-dr
    ozsze-OC.html

  • 29. Data: 2017-01-17 14:29:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-01-15 o 09:42, s...@g...com pisze:
    > Zeszły rok 384 PLN
    > Ten rok 560PLN.
    > Brak szkód. Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10 000pln.
    >
    > To w sumie podwyżka o 45%.
    >
    > AC mi staniało o 30pln - auto 10 letnie.

    Jaka firma, jaka miejscowość?
    Rok temu płaciłem 480 coś za samo OC, a teraz 930 za to samo. Warszawa,
    auto 13-letnie 1.8 benzyna, brak szkód od ponad 10 lat, 60% zniżki
    Allianz direct.

  • 30. Data: 2017-01-17 16:14:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-01-15 o 18:32, Nikt pisze:
    > składka OC zależy od dwóch czynników
    > 1. prawdopodobieństwo spowodowania wypadku - zależy od człowieka, jego
    > wieku, historii i wielu innych parametrów oraz od auta, jego wieku,
    > koloru, mocy i innych parametrów
    > 2. jak bardzo nie umiesz się targować i dasz się skubnąć
    Czasami mogą to być zadziwiające parametry, np. czas zawierania
    ubezpieczenia. I tak np. w AXA Direct jeśli zawrzesz ubezpieczenie
    miesiąc przed dniem rozpoczęcia ubezpieczenia, zapłacisz ponad 100zł
    mniej niż jeśli poczekasz z zawarciem umowy do samego końca.

    Maciek