  • 11. Data: 2017-02-17 11:05:43
    Temat: Re: Nowy Polski samochód elektryczny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Feb 2017 10:52:19 +0100, Maciek

    > Tak, to wymagało przebudowy infrastruktury, bo 20 samochodów ciągnie
    > równocześnie ok. 5 MW.

    No i co w związku z tym? Znaczy da się.

    > Poza tym szybkie ładowanie Tesli to obecnie chyba 30
    > minut. Nikt nie ma czasu tyle sterczeć na stacji,
    > więc pracuje się nad szybszymi rozwiązaniami
    > i moce bedą większe.

    Nikt nie twierdzi inaczej. Jednak technologia idzie do przodu. Poza tym do
    ruchu w miastach nie potrzeba takiej mocy, bo i tak właściciele pojazdów
    elektrycznych dojeżdżający do pracy będą się ładować w domu, w taryfie
    nocnej (względnie małym prądem podczas posiedzenia w pracy). Wtedy 8-12h
    normalnego prądu starczy.

    Ja dom buduję, i zrobię sobie siłę w garażu pod auto elektryczne. :P

    > Hybryda ma o wiele więcej sensu.

    Hybryda nie ma absolutnie sensu, bo trzeba wozić akumulatory, paliwo,
    silnik elektryczny i silnik spalinowy. To ślepa uliczka. Prąd i wodór to
    jedyne sensowne rozwiązania na przyszłość. Obecnie jedynym ograniczeniem
    elektryków jest szybkość ładowania, ale jak już napisałem, dla większości
    ludzi z miast i dojeżdżających do miasta z okolic, to żadne ograniczenie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2017-02-17 11:18:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2017 o 10:56, Myjk pisze:
    > Fri, 17 Feb 2017 10:36:12 +0100, Shrek

    > W Norwegii (ten akurat w miasteczku pod Oslo), oczywiście.

    Jedna na świat czy kontynent?

    > Tylko u nas ciemnogród, całe TRZY SC i to tylko na zachodzie i południu.

    Jak widzę w całej europie jest standardem 4/6/8/10. Więc z tym
    ciemnogrodem bym uważał. A u nas nie ma superchargerów bo nie ma tesli.

    Shrek.

  • 13. Data: 2017-02-17 11:19:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2017 o 11:05, Myjk pisze:

    > Ja dom buduję, i zrobię sobie siłę w garażu pod auto elektryczne. :P

    Z ciekawości ile amperów przewidujesz?

    Shrek

  • 14. Data: 2017-02-17 11:32:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jedna na świat czy kontynent?

    >Jak widzę w całej europie jest standardem 4/6/8/10. Więc z tym
    >ciemnogrodem bym uważał. A u nas nie ma superchargerów bo nie ma
    >tesli.

    A w Norwegii sa, bo tam jakis strasznie wysoki podatek na samochody, i
    tesla kosztuje tyle, co wypasiony golf :-)

    Ciekawe natowmiast, czy im pradu nie zabraknie - bo Norwegia to badzo
    specyficzny kraj - caly prad z wody.

    J.

  • 15. Data: 2017-02-17 11:38:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >ale jak zwykle w zyciu sa rowni i rowniejsi :-)
    >https://www.toyota.de/promo/ya/767adbdf-baae-4ab9-9
    919-4dfae111ee2f

    >czyli 3 tys eur (okolo 12 tys pln) i juz jestesmy w domu :-)
    >PS zanim rzucicie sie na zakupy sprawdzcie czy nie ma jakis trikow
    >typu "Nur für Deutsche" i tym podobnych :-)

    A to moze tym bardziej sie rzucic ... jak odmowia, to do KE po
    odszkodowanie :-)

    J.

  • 16. Data: 2017-02-17 11:48:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2017 o 11:32, J.F. pisze:

    > Ciekawe natowmiast, czy im pradu nie zabraknie - bo Norwegia to badzo
    > specyficzny kraj - caly prad z wody.

    Niekoniecznie. Choć okaże się dopiero, jak tych tesli będzie znacząca
    ilość - powiedzmy 50%. Na razie są to pojedyncze procenty, więc i nie ma
    się czym podniecać, że gdzieś tam można zatankować 20 tesli na raz.
    Przypominam, że stacja beznynowa, będaca odpowiednikiem 20
    superchargerów, to jakieś 4 dystrybutory a więc maleństwo. I takie
    maleństwo stoi co kilk(naście) kilometrów, więc nawet powiedzmy 250
    superchargerów w Norwegii, to raptem tyle co 50 maleńskich stacji
    benzynowych.

    Shrek

  • 17. Data: 2017-02-17 11:58:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >maleństwo stoi co kilk(naście) kilometrów, więc nawet powiedzmy 250
    >superchargerów w Norwegii, to raptem tyle co 50 maleńskich stacji

    Ale supercharger to potrzebny w trasie. Tu tez Norwegia jest
    specyficzna :-)
    Wiekszosc ludzi bedzie sobie ladowalo w domu/garazu/na parkingu.

    I pytanie o ilosc dostepnego pradu staje sie zasadne.

    J.

  • 18. Data: 2017-02-17 12:08:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2017 o 11:58, J.F. pisze:

    > Ale supercharger to potrzebny w trasie. Tu tez Norwegia jest specyficzna
    > :-)
    > Wiekszosc ludzi bedzie sobie ladowalo w domu/garazu/na parkingu.

    Ale dalej tą energię trzeba dostarczyć. Wyjściem jest ładowanie poza
    szczytem, ale to ogranicza się do ładowania w nocy.

    Dla przykładu u nas to jakieś 8GW przez powiedzmy 6h - tyle 48GWh. Tyle
    możesz pociągnąć bez jakiś większych inwestycji w infrę po stronie
    zakłądów i sieci energetycznych w nocy w garażu - problem jest że w
    wiele samochodów nie parkuje w garażach, ale powiedzmy, że się jakoś
    załatwi.

    Powiedzmy 15 milionów samochodów. 48/15 - 3kWh na samochód. Ekwiwalnet
    pół lita - to już lepiej się napić;)

    > I pytanie o ilosc dostepnego pradu staje sie zasadne.

    U nich chyba jeszcze słabiej wyjdzie, bo nie mają 10km do pracy.

    Shrek

  • 19. Data: 2017-02-17 12:09:59
    Od: p...@g...com

    --A to moze tym bardziej sie rzucic ... jak odmowia, to do KE po odszkodowanie :-)

    *Hybridprämie in Höhe von 3.000 EUR gilt bei Barkauf oder Finanzierung (bei der
    Toyota Kreditbank GmbH, Toyota-Allee 5, 50858 Köln) eines Auris Hybrid, Auris Touring
    Sports Hybrid, Yaris Hybrid, Prius Hybrid, Prius+ Hybrid oder RAV4 Hybrid. Die
    Hybridprämie gilt nicht in Kombination mit anderen Prämien. Die Möglichkeit der
    Kombination mit individuellen Prämien der Toyota Vertragshändler bleibt hiervon
    unberührt. Ausgeschlossen von der Hybridprämie sind der Toyota C-HR und der Prius
    Plug-in. Der Prius Plug-in wird durch die staatliche Elektroauto-Förderungsprämie
    subventioniert.
    Unverbindliche Aktionspreisempfehlung der Toyota Deutschland GmbH, Toyota-Allee 2
    50858 Köln, basierend auf deren jeweiliger unverbindlicher Preisempfehlung ab dem
    02.05.2016 abzüglich Hybridprämie in Höhe von 3.000 EUR zzgl. Überführung. Gilt bis
    zum 28.02.2017.

    to rzucaj sie predko bo to tylko do konca lutego :-)

    PS tylko Prius Plug-in podpada pod ta premie rzadowa reszta modeli to promocja toyoty
    i szoku nie ma po przeliczeniu na pln i uwzglednieniu wyprzedazy

  • 20. Data: 2017-02-17 13:24:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Feb 2017 11:19:57 +0100, Shrek

    > Z ciekawości ile amperów przewidujesz?

    Ile fabryka da, tyle będzie. Dom będzie grzany prądem,
    więc ogólnie będę walczyć o najmocniejsze możliwe parametry.

    --
    Pozdor
    Myjk