  • 31. Data: 2019-10-23 13:17:12
    Temat: Re: Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako ąćęłńóśźż <...@...pl>
    w artykule <news:5db008db$1$536$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > Przypomnij, gdzie wyłączyć automatyczne odtwarzanie filmików z www w
    > Operze i Chromie. Szczególnie na stronach, które się nie otworzą przy
    > włączonym adblokerze.
    >

    > -----

    Rozumiem, że z przyzwyczajenia do odwracania kota ogonem czytasz wiadomości
    w wątku od najnowszej.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

    *** MUSK TFUi WRUK ***
    (taki sobie napis na murze)

  • 32. Data: 2019-10-23 15:18:34
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-10-22 o 19:52, wowa pisze:

    > Do takich rzeczy to i malinka wystarczy :)

    A jak kupi tę nową to nawet podobnie będzie hałasować za jakiś czas.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2019-10-23 19:06:39
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > oraz włączona przeglądarka z kilkoma kartami (dowolna przeglądarka)
    > sprawia że ten laptop po prostu wyje. Z otwartymi drzwiami w pokoju,
    > słychać go w całym domu.

    Mnie wyje jak sie włącza Windows Update lub Flash Player na stronach.
    Dlatego to wyłączyłam.

    --
    animka

  • 34. Data: 2019-10-23 19:10:56
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-10-22 o 20:38, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Bo go trzeba rozebrać i odkurzyć. Meble w domu odkurzasz przynajmniej
    > dwa razy w roku, a komputer to gorszy?
    >
    > Rady bez rozkręcania: Wyłącz automatyczne odtwarzanie multimediów w
    > przeglądarce, używaj jakiegoś adblockera - od razu będzie ciszej. Poza
    > tym nie zostawiaj przeglądarki właczonej po próżnicy, bo obecnie prawie
    > każda strona jest aktywna i co jakiś czas się odświeża, coś dociąga i
    > bez opamiętania zżera zasoby, zwłaszcza przy wykonywaniu javascriptu.

    W najnowszym FF jest opcja blokowania wideo i dżwięku na stronach, więc
    takie szczekające okienko sie samo nie włączy i nie ryknie :-)

    --
    animka

  • 35. Data: 2019-10-23 20:40:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2019 02:34, RadoslawF wrote:
    > A teraz się wysil i napisz poradę mieszkającemu w bloku.  :-)

    Zanim to było modne trzymałem maszynkę do liczenia na balkonie.

  • 36. Data: 2019-10-23 20:56:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.10.2019 13:03, Andrzej P. Wozniak wrote:

    > To miał byc chyba komentarz do Bardzo Skrupulatnie Wyciętego tableta, a
    > nie do peceta z zasilaczem 280 W. Dowcipy też trzeba umieć opowiadać.

    Jak zobaczyłem "APU AMD K8-7600B" to mnie się skojarzył Athlon nie
    wiedzieć czemu. Mea culpa

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2019-10-23 22:53:52
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-10-23 o 20:40, heby pisze:

    > Zanim to było modne trzymałem maszynkę do liczenia na balkonie.

    I ile wytrzymała? mrozy, wilgoć od mgły jak dzisiaj lub od zacinającego
    deszczu a w lecie na słońcu cieplej niż w mieszkaniu.
    Tego bym nikomu nie polecił.
    Kiedyś były koncepcje chowania w szafach, sprawdzało się tylko
    przy pasywnym chłodzeniu, do aktywnego za mała wymiana powietrza.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2019-10-23 23:17:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/10/2019 22:53, RadoslawF wrote:
    > I ile wytrzymała?

    Jakieś 4 lata po czym się wyprowadziłem i siedziała jeszcze rok na
    strychu po czym zostałą zmieniona na wydajniejszą. Pytasz zapewne w
    jakim stanie była płyta? Fabrycznym za wyjątkiem kurzu z przewagą pajęczyn.

    > mrozy

    Sam się grzeje. Dodatkowo umieszczony jest blisko ściany i osłonięty
    szafką. Z ciekawości sprawdziłęm, woda w butelce nie zamarzała mimo że
    był wyłaczony. Budynek oddaje ciepło.

    , wilgoć od mgły

    Ponieważ jest ciepły to się nie kondensowała. Brak śladów rdzy i wilgoci.

    > od zacinającego
    > deszczu

    Balkon mówie, nie dach. Ponadto mówiąc balkon mam na myśli coś większego
    niż 1m2. Tak, wiem że są mniejsze, nie o takim mowa.

    > a w lecie na słońcu cieplej niż w mieszkaniu.

    W cieniu jest zupełnie normalnie.

    > Tego bym nikomu nie polecił.

    Ja zaś tak. Działało to jaki serwer obliczeniowy i działało znakomicie.

    > Kiedyś były koncepcje chowania w szafach, sprawdzało się tylko
    > przy pasywnym chłodzeniu, do aktywnego za mała wymiana powietrza.

    Na wymianę powietrza bym w tym wypadku nie narzekał.

  • 39. Data: 2019-10-24 10:28:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.10.2019 23:17, heby wrote:
    > Balkon mówie, nie dach. Ponadto mówiąc balkon mam na myśli coś większego
    > niż 1m2. Tak, wiem że są mniejsze, nie o takim mowa.

    Chociaż na strychu u mnie deszcz by nie padał na sprzęt, to jednak w
    upalne dni tam potrafi być ze 30C. Do tego nie wiem jak zachowa się
    elektronika która przy -20C na zewnątrz, pewnie -10C na strychu będzie
    buchać 20C ciepła. Boję się że choćby płyta główna pokryła się rosą.

    W kotłowni bym nie stawiał takiej szafki z oczywistych względów :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2019-10-24 10:52:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > elektronika która przy -20C na zewnątrz, pewnie -10C na strychu będzie
    > buchać 20C ciepła. Boję się że choćby płyta główna pokryła się rosą.

    Miałem klientów z komputerami w chłodniach głębokiego mrożenia (bodajże
    poniżej -27°C). Komputery działały bez problemu pod jednym warunkiem:
    musiały działać non-stop. Dotyczyło to zwłaszcza dysków MFM, które już
    przy kilku stopniach mrozu po włączeniu nie były w stanie wystartować. W
    nowszych problem nie występował. Natomiast ostatniego takiego klienta
    miałem jakieś siedem lat temu, ale go przenosiłem ze zwykłego PC na
    komputer przemysłowy, dla którego żadne warunki nie są straszne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam