  • 41. Data: 2019-10-24 13:10:30
    Temat: Re: Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    w artykule <news:qoq7p4$8k2$1@dont-email.me> pisze:

    > Jak zobaczyłem "APU AMD K8-7600B" to mnie się skojarzył Athlon nie
    > wiedzieć czemu.

    Wiedzieć czemu. Napisałem ,,K8", widać też mi się skojarzyło. Procesor to APU
    AMD A8-7600B (3,1/3,8 GHz, TDP 65 W). Ostatnio pojawił się A8-7680 w nowszej
    architekturze, trochę szybszy (3,5/3,8 GHz) i mocniejszy, za to z mniejszym
    TDP (45 W), ale nie mam pewności, czy zostanie dobrze wykryty, bo nie
    widziałem aż tak nowej aktualizacji BIOS-u. Gdyby zadziałał, mógłbym
    spokojnie dołożyć dwa moduły RAM (pecet wie, że zasilacz to podstawa).

    > Mea culpa

    Też przepraszam.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 42. Data: 2019-10-24 14:12:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Oct 2019 13:10:30 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

    > (pecet wie, że zasilacz to podstawa)

    Jeśli mogę wrącić 3 grosze - zasilacz tylko z wiatrakiem w dnie.
    Uzasadnienie - wolniejsze obroty przy tym samym wydatku powietrza,
    lepsza izolacja akustyczna niz w przypadku wiatraka na tylnej ściance,
    brak zawirowań na tylnej kratce, możliwość wymiany na podobny lecz
    cichszy i 4-przewodowy z przedłużeniem wystarczającym do gniazda CPU-Fan
    (a w dalszej kolejności, zastosowanie mojego pomysłu usprawnienia
    chłodzenia procka).
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 43. Data: 2019-10-24 18:41:32
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    w artykule <news:er0umwhlo8bc$.182uq7psaotvi.dlg@40tude.net> pisze:

> [...]
    > cichszy i 4-przewodowy z przedłużeniem wystarczającym do gniazda CPU-Fan
    > (a w dalszej kolejności, zastosowanie mojego pomysłu usprawnienia

    Jest dostarczony z kadłubkiem zasilacz 280 W (80+ Bronze) z małym
    wentylatorem na wylocie i w obudowie pod zasilaczem jest oddzielny duży
    wentylator. Wentylator zasilacza wyciąga powietrze znad modułów RAM, tylny
    wentylator dochładza procesor, więc na razie nie mam na co narzekać. Gdyby
    po rozbudowie (np. po dołożeniu drugiego dysku czy połączeniu zewnętrznych
    urządzeń do USB 3.0) zaczęło brakować mocy, wtedy oczywiście będę brał pod
    uwagę zasilacz z dużym wentylatorem.

    O APU się nie martwię - obecny procesor ma mocniejsze chłodzenie niż
    przewidywany nowy, więc w razie udanej wymiany nowy procesor ze starym
    chłodzeniem na pewno nie będzie się przegrzewał. Większy problem może być z
    modułami DDR3/2133, które nieźle się grzeją mimo radiatorów - w tym
    przypadku musiałbym dokładać przedni wentylator.

    Ale rozbudowa to dopiero w przyszłym roku...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 44. Data: 2019-10-24 19:24:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Oct 2019 18:41:32 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

    >Jest dostarczony z kadłubkiem zasilacz 280 W (80+ Bronze) z małym
    >wentylatorem na wylocie
    To go nie bierz. Zasilacze z wiatrakiem z tyłu szumią znacznie bardziej
    od tych z wiatrakiem na spodzie. Na dodatek, przy małych mocach
    zasilaczy konstruktorzy nie zadają sobie trudu dołożenia regulacji
    obrotów w f. temp.

    > zaczęło brakować mocy, wtedy oczywiście będę brał pod
    > uwagę zasilacz z dużym wentylatorem.
    Robisz błąd utożsamiając dużą moc zasilacza z umiejscowieniem czy
    rozmiarami wiatraka. Powinieneś ją wiązać z przepływem powietrza.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 45. Data: 2019-10-24 20:19:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.10.2019 10:52, Adam wrote:
    > Miałem klientów z komputerami w chłodniach głębokiego mrożenia (bodajże
    > poniżej -27°C). Komputery działały bez problemu pod jednym warunkiem:
    > musiały działać non-stop. Dotyczyło to zwłaszcza dysków MFM, które już
    > przy kilku stopniach mrozu po włączeniu nie były w stanie wystartować. W
    > nowszych problem nie występował. Natomiast ostatniego takiego klienta
    > miałem jakieś siedem lat temu, ale go przenosiłem ze zwykłego PC na
    > komputer przemysłowy, dla którego żadne warunki nie są straszne.

    Ano jakby poza wentylatorem wywiewnym był też w obudowie np. duży
    wentylator nawiewny, to pewnie przewiew zabierał by wilgoć zanim by się
    wykropliła. Ale tak jak piszesz, do pierwszej awarii ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 46. Data: 2019-10-24 22:30:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Ano jakby poza wentylatorem wywiewnym był też w obudowie np. duży
    > wentylator nawiewny, to pewnie przewiew zabierał by wilgoć zanim by się
    > wykropliła. Ale tak jak piszesz, do pierwszej awarii ;-)

    Kompy w chłodniach "zwykłych" (kilkanaście stopni) i "głębokich" (-27)
    stały i pracowały po kilka lat. Pierwsze, to jeszcze klony IBM-XT,
    ostatnie to jakieś dwurdzeniowce.
    Jak wchodził nowy komp do chłodni, to zalecałem komuś, aby komputer
    włączyć w ciepłym pomieszczeniu na pewien czas, a potem szybko do
    chłodni i od razu ponownie włączyć do pracy.
    Najgorzej miały terminale na "widlakach" - bo od kilku minut do godziny
    w mrozie i analogiczny czas na zewnątrz, czasem w upale. Niektóre
    widlaki pracowały non-stop, przez całą dobę. Ale nie było problemów z
    terminalami, tylko z kruszącymi się kablami zasilającymi i sygnałowymi.
    Trzeba je było wymieniać co kilka tygodni. Dopiero zamówienie jakichś
    lepszych, z miękką izolacją (silikon?) i z bardzo drobną linką
    rozwiązało problem. Kable dość drogie, z USA czy może Kanady, ale dla
    klienta opłaciło się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 47. Data: 2019-10-25 02:46:54
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:13bj51cft0src$.hu4qpyx2h8tq$.dlg@40tude.net> pisze:

> [...]
    > Robisz błąd utożsamiając dużą moc zasilacza z umiejscowieniem czy
    > rozmiarami wiatraka. Powinieneś ją wiązać z przepływem powietrza.

    Nie rozumiesz, co piszę czy zafiksowałeś się na swojej prawdzie trzeciego
    rodzaju?

    1. Kadłubek Lenovo już mam i nie zamierzam do niego w tym roku nic dokładać.
    Poza tym interesuje mnie tylko to, czy A8-7680 ruszy na tej płycie.

    2. Nie utożsamiam dużej mocy z wiatrakiem. Przeciwnie, zauważam, że po
    rozbudowie zwiększy się pobór mocy i zmieni przepływ powietrza, co może
    wymagać dodatkowej wentylacji.

    3. Idź się przewietrz swoimi wiatrakami, bo przegrzewasz mózg. A nie
    puszczaj bąków, bo tworzą zawirowania i zmieniają przepływ powietrza. ;-)

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
    ja wszystko umiem zadawajcie pytania bo jestem nauczycielem od matematyki

  • 48. Data: 2019-10-25 09:16:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Oct 2019 02:46:54 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

    > 3. Idź się przewietrz swoimi wiatrakami, bo przegrzewasz mózg. A nie
    > puszczaj bąków, bo tworzą zawirowania i zmieniają przepływ powietrza. ;-)

    Kij ci w d... Nie umiesz skorzystać z dobrej rady to się bujaj sam ze
    swoim hałasem. I podkręć grzeczność, bo ci brakuje.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 49. Data: 2019-10-25 22:52:45
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:1odlo46k3lzyl.bmql9mcmdjuw.dlg@40tude.net> pisze:

    > Kij ci w d... Nie umiesz skorzystać z dobrej rady to się bujaj sam ze
    > swoim hałasem.

    Było cicho, dopóki nie zacząłeś hałasować, żebym wszystko powymieniał, kiedy
    wspomniałem o wątpliwościach w kwestii procesora.

    > I podkręć grzeczność, bo ci brakuje.

    Najwyraźniej na starość zapomniałeś jak się liczy do trzech, ale wciąż
    próbujesz ojca uczyć dzieci robić. Zabieraj swoje śmierdzące trzy grosze,
    może przynajmniej tego się doliczysz...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
    Gdybym nie wiedział, że głupota, to bym pomyślał, że prowokacja.

  • 50. Data: 2019-10-26 11:36:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.10.2019 15:18, RadoslawF wrote:

    > A jak kupi tę nową to nawet podobnie będzie hałasować za jakiś czas.
    > :-)

    A taki zestaw w takiej obudowie będzie w miarę cicho chodził?

    -
    https://allegro.pl/oferta/komputer-do-gier-gtx-660-t
    i-amd-8-gb-500-gb-8549058199

    --