  • 121. Data: 2013-03-10 01:19:41
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-09 23:14, John Kołalsky pisze:
    > Przecież masz systemy automatyzacji oparte o konkretne specyfikacje

    O czym innym myślę. O otwarciu dla klientów końcowych (a właściwie
    marketingowemu pseudootwarciu).

    --
    pozdrawia Adam
    /z wyjątkiem wiązania krawata potrafię wszystko/

  • 122. Data: 2013-03-10 01:20:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-09 20:08, John Kołalsky pisze:
    > A nie ? Jak masz komórkę do dzwonienia to może nie, ale smartphonem to
    > ja nie widzę żadnego problemu.

    A ja widzę, że specjalizowanym pilotem będzie co najmniej szybciej.

    --
    pozdrawia Adam
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 123. Data: 2013-03-10 01:23:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-09 20:05, John Kołalsky pisze:
    > Tak samo było z telewizorami, samochodami itp itd

    Tylko z telewizora jest trochę większy pożytek niż z autozasłonek
    okiennych, które - gdy się zatną - zawołają o aso.

    > A teraz policz ile naprawdę kosztował ten twój system

    Kupę kasy, jeśli przeliczę zmarnowany czas na manufakturę. Tylko cały
    czas chodzi mi o to, że płacąc za coś trzy razy więcej mogę mieć
    niezawodność trzydziestokrotnie wyższą i jestem w stanie na to przystać,
    a nie mam takiej możliwości.

    --
    pozdrawia Adam
    /mężczyźni są z Redmond, a kobiety z Cupertino/

  • 124. Data: 2013-03-10 01:25:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-09 23:11, John Kołalsky pisze:

    > To całe twoje przemyślenia ?

    Nie, jeszcze jest np. taki Płatnik, który wysyłanie deklaracji pięciu
    osób realizuje w czasie, w którym mógłby zestawić statystyki wyglądu
    wszystkich ziemian.

    Kupa współczesnych programów zawodowych służy przede wszystkim do
    nabijania godzin serwisom.

    --
    pozdrawia Adam
    /wymyśliłem certyfikat na ziewanie, szukam wspólnika z dojściami/

  • 125. Data: 2013-03-10 01:27:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-09 20:32, J.F. pisze:
    > Malo przyszlosciowe. Fachowcy przed emerytura ?

    Mało przyszłościowe to jest nasze życie. Tak, fachowcy przed emeryturą z
    reguły mają w pupie rozwój i jest to jak najbardziej postępowanie
    rozsądne i zoptymalizowane.
    Naprawdę, nie rozumiem, co wam przeszkadza jeszcze jeden procesor na
    rynku, na którym głównie buduje się mrugałka.

    --
    pozdrawia Adam
    /nie ma już chleba, ale są czipsy/

  • 126. Data: 2013-03-10 04:00:04
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > A Word.exe startuje szybciej od edit.exe

    Ale masz skasowany stosowny plik z katalogu Prefetch? (chodzi o porównanie
    bez wspomagania w tle) Chociaż przy dzisiejszym skomplikowaniu wszystkiego,
    popimpaniu, nie dziwi mnie to już...

  • 127. Data: 2013-03-10 04:06:04
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak program był długi, to coś dziwnego się działo, wyświetlał część obrazu
    > czy jakoś tak. Nie pamietam dokładnie, bo nie miałem magnetofonu i zadko
    > wklepałem tak długi program ;)

    Ja miałem (leży gdzieś w szafie i gnije) Commodore VIC20 (zagadka za 50
    punktów - dlaczego w Europie ten komputer ma symbol VC20, bez literki "I"
    jak Irena w środku?). Kiedyś dawno, nie mając chwilowo monitora, podjąłem
    się wpisania całej melodii "wlazł kotek na płotek", 3 generatory tonów
    (prostokątne), oraz jeden szumów (nie wykorzystałem). Każdy generator
    ustawiany osobną komórką pamięci. Udało się :)) Całkowicie na ślepo :))
    Ręczna palcówka, że mi się chciało :)
    Pomyslałem sobie, żeby zrobić konkurs - kto wykaże się największą
    cierpliwością :))

  • 128. Data: 2013-03-10 04:16:17
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > E tam od razu długi. Jak się napisało coś takiego (nie wiem czy dobrze
    > pamiętam składnię, chodzi mi o zapełnianie strony znakami "X", bez znaku
    > nowego wiersza po każdym "X"):
    >
    > 10 PRINT "X";
    > 20 GOTO 10

    Dokładnie tak! Spity w trupa to na ślepo wpiszę i będzie działać :))

    > to zanim ekran sie wypełnił, komputer się zatrzymywał z komunikatem na
    > dole ekranu o braku wolnej pamięci.

    (uproszczę trochę kilka rzeczy)
    Ale jajca, teoretycznie mógłby, gdyby miał babola w obsłudze łańcuchów -
    każde wywołanie wydruku znaku jak tu - to macanie po pamięci łancuchów (w
    róznych kompkach różnie zorganizowanej), dla odmiany zwykle zajmowanej od
    góry. Jeśli się zdarzy, że kolejne wywołanie zderzy się z brakiem pamięci
    (dla szybszej obsługi kolejne wywołania zmiennej łańcuchowej są kładzione
    pod spodem poprzedniego), to teoretycznie system powinien wykonać "garbage
    collection", wtedy sprawdza, ile jest rzeczywiście zajętej pamięci, użyte,
    niepotrzebne już obszary są uwalniane, a nasze wywołanie (i w ogóle użyte
    zmienne łańcuchowe, jeśli jest ich więcej) znów jest przepisywane na górę.
    Wnikliwy obserwator zauważy chwilowe wstrzymanie wykonywania programu - w
    tym czasie system odśmieca pamięć, przygotowujc ją do nowego cyklu
    zapełniania. Widać, tu stało się inaczej.

  • 129. Data: 2013-03-10 04:31:38
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Pewnie, 6 strona była chyba specjalnie na takie okazje. A zerowa to chyba
    > coś w stylu 256 rejestrów było.

    Nie pierwsza? (nie pamiętam dokładnie) Strona zerowa, to miejsce, gdzie
    procek 6502 i pokrewne, miały do dyspozycji skrócone rozkazy, które
    zajmowały w wykonaniu 1-2 cykle mniej, przez co program mógł być wykonany
    szybciej. W C64 na pierwszej stronie był stos. Jeśli na zerowej były jakieś
    rejestry, to OIDP, pod adresem 1 był sprzętowy rejestr bankowania pamięci (w
    6510 - mógł dzięki temu zaadresować teoretycznie 512 kB), a reszta raczej
    programowa, czyli systemowe rejestry różnych wektorów. Kurde... muszę to na
    nowo poczytać, gdyz ostatni raz chyba ze 20 lat temu to macałem, a potem mi
    w łapy 386 wpadło. Mam 65XE także, ale bez zasilacza, chyba się nim pobawię
    (podobno sprawny, jak mówił mi kolega, dając w prezencie), tylko muszę mu
    dać papu z elektronów.
    Tak więc przepraszam za pardon, jeśli coś pokręciłem, jedynie komórki
    pamięci o adresie 1 jestem pewien - trzy z jej bitów sterowały trzyliniowym
    portem sprzętowym (przy 6502 OIDP był zewnętrzny układ do realizacji tego)
    6510 i pokrewnych, umożliwiając bankowanie pamięci na całkiem przyzwoitym
    poziomie, nie pamiętam, czy i jak to w Atarynce zrobiono.
    Co do wywołania X=USR(Y) - C64 też to miał, a jak się postarać, to po
    wykonaniu pod X bywała nawet podstawiona wartość zmiennej, tym się nie
    bawiłem, ale widziałem listingi programów, co tak robiły. Czy w Atarynce
    też? (chcę wykorzystać ten komputerek do pewnych celów, jak najbardziej
    pokojowych).

  • 130. Data: 2013-03-10 04:35:50
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Kupa współczesnych programów zawodowych służy przede wszystkim do
    > nabijania godzin serwisom.

    Czy to m.in. z tego powodu ZUS tak się zapiera(ł) (i jak, udostępnił w
    koń... tzn. czy wykonał wyrok sądu nakazujący udostępnienie specyfikacji
    protokołu?) przed udostępnieniem? Gdzieś czytałem skomplikowany opis, jak
    uruchomić Płatnika pod WINE. W połowie czytania prawie się "zesrałem"...
    Ktoś komuś musiał posmarować...?