  • 71. Data: 2013-03-07 20:27:49
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:kh9lmb$k9l$1@news.dialog.net.pl...

    > Producenci widzą powód - sprzedawać większe pamięci, większe HDD, proce z
    > szyną danych 64bit, w końcu musi być jakieś uzasadnienie dla "rozwoju".

    Ależ ja nie zgłaszam przeciwwskazań, by rosły pojemności pamięci, dysków
    twardych, ich szybkości, moce procka, szerokość szyny adresowej/danych.
    Tylko serdecznie wolałbym to przeznaczyć dla danych, które miałbym obrobić,
    żeby np. film w większej rozdzielczości, lepiej skompresowane audio, duże
    ilości danych w ogóle, miały gdzie się pomieścić, jak zostać obrobione... A
    nie dla procedur to robiących. Inaczej robi się sztuka dla sztuki. Oglądałem
    kiedyś reportaż, gdzieś z... nie pamiętam, miejsce mniej-więcej jak z wojaży
    Cejrowskiego pośród ludów Ameryki Południowej. Ale jego mieszkańcy zarabili
    potężne pieniądze. Ale nie na luksusy życia codziennego - tak to żyli w
    miarę skromnie - tylko na... swój pogrzeb, aby był z rozmachem. Tylko na to.
    Tak widzę pęd ku potężnieniu nowych systemów. Ja wolę jednak zarobić, by móc
    lepiej żyć. Puknąć w kalendarz mogę i w sosnową jesionkę na komunalnym parku
    sztywnych, czwóreczka, czy piąteczka (rozmiar), jak mawiał Celestyn
    Konfiteor, przedsiębiorca pogrzebowy z wiechowskiego Cafe pod Minogą.

  • 72. Data: 2013-03-07 20:32:14
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > No trochę chyba przesadzacie...
    > W końcu, jest chyba pewna różnica w tym, że mając atari generowałem sobie
    > kreski, które miały być grafiką 3D (przy dużej dozie wyobraźni),
    > a dziś na moim PC domowym mogę sobie w 10 minut wyrenderować
    > fotorealistyczny obrazek czegoś, co mam pokazać klientowi.

    Ależ właśnie w tym nie ma nic złego! Że dzięki szybszym i pojemniejszym
    komponentom możesz łatwiej i szybciej to zrobić. Ale zdobyte pola niech
    posłużą danym, a nie procedurom je macającym (przynajmniej nie więcej, niż
    naprawdę potrzebują), a nie - nowszy sprzęt, to sru, bajtów nie liczymy,
    program obkurczający obrazki niebawem będzie mieć 500 MB, co, bajtów nie
    liczymy, bo miejsce jest... (a to, że obrazek, to 5 MB, to już mniej
    ważne...)

    > No przecież to wynika z tych "64 bitów" i paru innych rzeczy.

    Nie widzę niczego złego w rozwoju. Ale niech z niego skorzysta to, co
    powinno.

    > Zgadzam się natomiast z tym, że np. pakowanie do telefonu wszystkiego poza
    > telefonem, to rzeczywiście jest jakieś skrzywienie...

    Ja tam z telefonu po prostu dzwonię... Mam do dziś Eryka R320s.

  • 73. Data: 2013-03-07 20:38:26
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Ale co by nie mówić, na nowszym komputerze render trwa krócej, a nie
    > dłużej i ostatecznie to właśnie jest finalnym kryterium.

    Owszem, tak jest. Ale jakby to dobrze obwąchać, to krócej... ale czy
    rzeczywiście o tyle krócej, ile relatywnie wzrosła moc sprzętu?
    Uważam, że jeśli moc maszyny wzrosła o 20%, to także o 20% wzrosnąć powinna
    szybkość renderu. A jestem niemal pewien, że wzrosła o 10, góóra 15... Czyli
    te 5 procent to strata na mocy potrzebnej nowemu programowi... Zrozumiem
    jeszcze, jeśli za faktem, że program objętościowo jest większy o 50%,
    pójdzie to, ze jego moc przetwarzania wzrośnie o te 10-20%, dzięki czemu,
    upraszczając, na szybszej o 20% maszynie mamy render szybszy o 30-40%...

  • 74. Data: 2013-03-07 20:41:46
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Ten postęp nazywa się windoza... To taki wielowątkowy stwór przygotowany
    > do drapania się po wszystkim, jednocześnie. ;P

    Więc i po psicie i cyckach... tylko ja ich nie mam, a program się po nich
    drapie... A to zajmuje pamięć...

  • 75. Data: 2013-03-07 20:49:42
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@...borowski.com> napisał w wiadomości
    > To nie tylko chodzi o hello word, to jest generalna koncepcja pisania
    > programow - skladania ich z jak najbardziej uniwersalnych (a przed to
    > duzych) klockow. W wielu przypadkach roznica jest glownie metalna. Ale

    A taka uniwersalność to ogromne zagrożenie - wystarczy umieć się włamać do
    jednego takiego uniwersalnego klocka, aby "cały świat stał przed nami
    otworem".

    > jak juz to ktos swietnie zauwazyl nieco dziwne jest iz program o tej miej
    > wiecej tej samej fukcjonalnosci co program z przed 30 lat na 1000x
    > szybszym komputerze dziala tak samo albo i wolniej. A miejsca na dysku
    > zajmuje 1000x wiecej.

    Lubiłem sobie przeklepywać z czasopisemka programy asemblerowe, miałem
    zreszta asembler na miejscu, linker także (rok '91, komp w pracy, do obsługi
    centralki przywoławczej Unipage). Program głęboko blokujący zapis na dysku
    po skompilowaniu miał... zgadujcie... brawo - zgadł pan! 14 bajtów!!!
    (czternaście bajtów). Dziś taki program miałby... nie próbuję nawet
    zgadywać. Oczywiście, blokada była łatwo zdejmowalna ponownym wywołaniem
    programu.

  • 76. Data: 2013-03-07 21:09:20
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.03.2013 00:33, Anerys wrote:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mówię, że nie...

    > Bezbajerowo. Jeszcze pod DOSem. TP 3 dawał ok. 30 kilku kB, TP7 już
    > poniżej 10.

    >>> begin
    >>> writeln ('Dzien dobry');

> [...]
    > widziałem listing, który bezpśrednio dawał... i nie obrosło to w zbędny
    > kod. Ale to w C64 był mus, liczył się każdy bajt. I dobrze.

    > Choćby w czasach, w których to robiłem, że taka różnica była istotna. A
    > jeśli program spokojnie może byc mały, to nie widzę powodów, aby był duży.

    > Z treści programu. Nic nie było definiowane w treści przez include,
    > żadnej dyrektywy dołączającej, nic, poza tymi 4 liniami.

    > Klepałem trochę, ale już zapomniałem szczegółów... tylko czemu
    > wspomniany przeze mnie Zdzich umiał się zachować i nie tył zanadto?

    Znasz różnicę pomiędzy PE a COM? Wiesz co to symbole debugowe? Przykłąd
    z pod linuxa:
    $ ls -lh ATmegaBOOT_644P.elf
    -rwxr-xr-x 1 michoo michoo 14K mar 6 23:47 ATmegaBOOT_644P.elf
    $ avr-size ATmegaBOOT_644P.elf
    text data bss dec hex filename
    1880 0 265 2145 861 ATmegaBOOT_644P.elf
    $ avr-strip ATmegaBOOT_644P.elf
    $ ls -lh ATmegaBOOT_644P.elf
    -rwxr-xr-x 1 michoo michoo 2,2K mar 7 11:48 ATmegaBOOT_644P.elf

    > Robi - wyświetla na ekranie "Dzien dobry" (bez ogonka, bo wtedy ich
    > prawie nie znano(1991))
    > Ja chcę od programu, aby mając tekst j.w., program zrobił:
    > Licząc od pierwszego do ostatniego znaku, pobrał je po kolei i wyrzucił
    > na ekran. Niech 100 bajtów kodu pobiera te znaki, drugie 100 wyprowadzi
    > na ekran, trzecie 100 utrzyma to w całości. Już nie będę aż tak skąpy.

    To czemu kazałeś mu wywołać funkcję biblioteki writeln, która +- robi
    właśnie to, ale pochodzi z biblioteki, ktora dodatkowo zawiera takie
    "bezsensowne" rzeczy jak:
    inicjalizacja stosu, przygotowanie obsługi wyjątków, inicjalizację
    alokatora, sam alokator, alokacja konsoli...?

    > Ale, żeby to nie było po 10 kB, bo co by te 10 kB robiło w swojej części
    > zadania... czy ile tego było... skoro setka poradziłą sobie równie
    > dobrze... to co robi pozostałe 9900 bajtów? Ja je chcę wyrzucić. Tylko
    > tyle.

    Głupia IKONA dla programu to np 10k. Po kiego grzyba pisać środowisko,
    które usunie z biblioteki "niepotrzebne" funkcje w tak nieistotnym
    przypadku jak "program, który nic nie robi" i rozmiarze 20k? Domagasz
    się, żeby ktoś dokonał masy zbędnej optymalizacji w imię czego?

    A jak chcesz rzeźbić to droga wolna - pisałem programy windowsowe,
    okienkowe z rozmiarem po skompilowaniu 512-1024B. MASM jest do tego
    bardzo wygodny.

    Michoo

  • 77. Data: 2013-03-07 22:22:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-03-04 15:25 JDX napisał(a):

    > BTW. Również uważam, że MCS-51 to koszmar programisty. :-D

    Zgadzam się z powyższym w całej rozciągłości.

    Niech ten wynalazek (C) Intel 1980 odejdzie w końcu w niebyt.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 78. Data: 2013-03-07 22:47:46
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-03-07 22:22, Adam Dybkowski pisze:

    > Zgadzam się z powyższym w całej rozciągłości.
    >
    > Niech ten wynalazek (C) Intel 1980 odejdzie w końcu w niebyt.

    a co powiesz na to:
    http://microcontroller.com/news/Zilog_Z8051.asp
    ?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 79. Data: 2013-03-07 22:58:07
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-03-07 17:19, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Rozumiałem je jeszcze zanim zobaczyłem pierwsze demo. Ale to, że je
    > rozumiem, nie oznacza, że uważam za słuszne stosowanie ich zawsze i
    > wszędzie. Z resztą sam fakt, że przywołałeś scenę świadczy o tym, że te
    > powody są czymś niszowym (niezależnie od tego czy to dobrze czy źle).

    Uwzgledniajac realia jak najbardziej sie zgadzam.

    > Jest lepszy, tylko często po prostu nie ma to znaczenia.

    Oczywiscie. Czepiam sie uzywania kryteriow pozatechnicznych do oceny czy
    cos jest dobre czy zle - jestem technokrata. Jesli by to odemnie
    zalezalo "wystrzelalbym" wszystkich marketingowcow i ksiegowych.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 80. Data: 2013-03-07 23:18:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A jak chcesz rzeźbić to droga wolna - pisałem programy windowsowe,
    > okienkowe z rozmiarem po skompilowaniu 512-1024B. MASM jest do tego
    > bardzo wygodny.

    a ja pierszy program pisałem na kartce w assemblerze Z80, na "komputer"
    ZX81, który miał 1KB ramu, w czym połowa chyba na pamięć ekranu :)

    Tam się liczył każdy bajt - kto dziś pamięta takie rzeczy :)
    A dodatkowo ten komputer miał od tyłu postawioną suszarkę do włosów,
    która nie grzała, ale dmuchała zimnym powietrzem, bo miałem uwalony ULA,
    i bez tego po paru minutach się przegrzewał, i zawieszał wszystko w diabły.

    I - co, można było ?? Można !