  • 71. Data: 2020-09-28 18:18:43
    Temat: Re: OC
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-09-2020 o 17:59, Budzik pisze:

    > Kurcze, az mnie korci zeby zapytac, kiedy było tak, ze z miesiaca na
    > miesiac tak drastycznie wzrosły stawki OC?

    Spróbuj kiedyś rozłożyć OC na 12 rat, zobaczysz jak wzrośnie...

    > Moim zdaniem nie tak samo.

    Moim też, bo nie olewam, więc się z tym nie spotykam.
    Więc nie widzę powodów żeby olewactwo popierać zamiast tępić.

    > Aha, czyli prawo jest po to zeby było a nie po to zeby ułatwiac zycie,
    > rozwiazywac problemy etc.

    Takim co je mają gdzieś, tak jak i wszystkie swoje obowiązki?
    Nie - zdecydowanie nie.
    Wręcz przeciwnie.

    > Dlaczego ktos miałby nie chciec ciagłosci?

    Bo musi pamiętać o wypowiedzeniu i drukować/wysyłać je co roku.

    > 5200 to jest przeciez pikus w tej całej rozmowie...

    Ale dobrze działa na pamięć.

    > Zapomniałem ze twoja wolnosc jest zawsze najtwojsza, chocby pozbawiona
    > sensu...

    No właśnie widzę, że u Ciebie jest inaczej i deklarujesz poświęcenie
    swojej wolności, żeby mojej było lepiej.
    Tylko dlaczego piszesz coś, co skutki miałoby odwrotne? ;-)

    > Nie wiem dlaczego miałoby sie pokrywac...

    Bo przechodzące OC kupujesz i odnawiasz co roku, tak jak przegląd.

    > No tak, znowu twoj punkt widzenia jest najtwojszy...

    j.w.
    Gdy sam piszesz z punktu widzenia właściciela złomu, to jest ok, ale mi
    z mojego zabraniasz.

  • 72. Data: 2020-09-28 18:20:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Hmm, ZTCW to obecnie kazda.

    Bzdura.
    Tylko przy podwójnym oc i przy kupnie auta z oc.

  • 73. Data: 2020-09-28 19:41:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Spróbuj kiedyś rozłożyć OC na 12 rat, zobaczysz jak wzrośnie...

    Masz na mysli oplate/dodatek za samo rozlozenie, czy wzrost w srodku
    roku ?

    To chyba niemozliwe - umowa zawarta na rok, i skladka ustalona tez na
    caly rok, nawet jesli platna w miesiecznych ratach.

    A doplata jak kiedys patrzylem istotnie spora - dziwne w czasach
    niskich stop procentowych.
    Biednemu zawsze wiatr w oczy ? :-)

    >Moim też, bo nie olewam, więc się z tym nie spotykam.
    >Więc nie widzę powodów żeby olewactwo popierać zamiast tępić.

    Obys sie tylko kiedys nie dowiedzial, ze sam jestes olewaczem.
    I to byc moze na grubą kwote ...

    >Bo przechodzące OC kupujesz i odnawiasz co roku, tak jak przegląd.

    W sensie, ze jak kiedys ktos samochod kupil, to i polisy i przeglady
    maja podobny roczny interwal ?
    Moze i cos w tym jest, tylko musialbym zobaczyc jak to bylo w tych co
    kupowalem - czy nie byly mocno rozjechane.

    >j.w.
    >Gdy sam piszesz z punktu widzenia właściciela złomu, to jest ok, ale
    >mi z mojego zabraniasz.

    No i sam dajesz powod, dla ktorego daty beda rozjechane :-)
    Polisa sobie, przeglad sobie ...

    J.

  • 74. Data: 2020-09-28 20:08:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Bo jest bezsensowne.
    >Jaki miałoby miec sens posiadanie podwójnego OC?

    Wyzsza suma gwarancyjna.
    Jak sie boisz, ze spowodujesz drogi wypadek ... moze sie przydac :-)

    Tak czy inaczej - skoro dozwolone, to czemu mialy by wylapywac czy
    rozwiazywac z automatu.
    Ale poinformowac moglyby ... tylko znow - w jakim celu, skoro obecnie
    sie przejęta polisa nie przedluza..

    >A w jaki sposób płacic?

    A jak chcesz, to juz sprawa drugorzedna.
    Co rok i zwrot reszty skladki, co miesiac, co kwartal ...

    >No własnie - celem jest zebys miał zawsze OC.
    >Wiec sytuacja w ktorej OC sie nie przedłuza powoduje ze w razie błędu
    >własciciela pojazdu jezdzisz bez OC. A co gorsza, mozesz to robić
    >nieswiadomie.

    >A ludzie powinni byc wysportowani, madrzy, nie łamac prawa i
    >codziennie
    >sie myc...
    >Nie wiedziałem ze ty taki idealista jestes... ;-D

    Tak czy inaczej - sa jakies przepisy, trzeba sie do nich dostosowac,
    wiec trzeba je znac.
    Inaczej ... 5200, albo i 5 mln ...

    J.

  • 76. Data: 2020-09-28 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Spróbuj kiedyś rozłożyć OC na 12 rat, zobaczysz jak wzrośnie...

    hmm, nawet na 2 raty nie chce mi sie rozkładac a na 12 to juz w ogole
    nie widze sensu...
    Znaczy moze i widze (bo gdybym chciał sprzedac auto to moznaby oszukac
    kupujacego i na niego zrzucic koniecznosc zapłaty reszty składek) ale
    ja tak nie robie.
    Natomiast roznica miedzy 1 rata a 2 ratami to przewaznie było okoló
    100zł.

    > Moim też, bo nie olewam, więc się z tym nie spotykam.
    > Więc nie widzę powodów żeby olewactwo popierać zamiast tępić.

    Ja tez nie olewam, ale moge na ten problem spojrzec z poziomu osób
    mniej zorganizowanych.

    > Takim co je mają gdzieś, tak jak i wszystkie swoje obowiązki?
    > Nie - zdecydowanie nie.
    > Wręcz przeciwnie.

    Tutaj jest miedzy nami duza niezgoda.
    Oczywiście mozna tworzyc prawo w tej sposób ze mała przewina generuje
    duze konsekwencje.
    Przykładowo - spoznienie we wpłacie jakiegos podatku -> przepadek
    całego mienia.
    Ale jaki to ma sens? Oczywiście poza wywyzszajacym stwierdzeniem ze
    olewacz sam sie prosił.

    > Bo musi pamiętać o wypowiedzeniu i drukować/wysyłać je co roku.

    Ze co?

    > Ale dobrze działa na pamięć.

    > No właśnie widzę, że u Ciebie jest inaczej i deklarujesz
    > poświęcenie swojej wolności, żeby mojej było lepiej.
    > Tylko dlaczego piszesz coś, co skutki miałoby odwrotne? ;-)

    Wydaje ci sie. Nie miałoby bo jedyny potencjalny problem jaki znalazłes
    został rozwiazany lata temu przez publiczny rejestr.

    > Bo przechodzące OC kupujesz i odnawiasz co roku, tak jak przegląd.

    Ale w przeciwienstwie do OC w badaniach technicznych nie musisz miec
    ciagłosci. A czasami nowe badanie mozesz zrobic wczesniej.
    A pierwsze OC po sprowadzeniu auta mogłes kupic na miesiac.

    > j.w.
    > Gdy sam piszesz z punktu widzenia właściciela złomu, to jest ok,
    > ale mi z mojego zabraniasz.

    Dlaczego uwazasz ze ja pisze z punktu widzenia złomu?
    Ja akurat na wiekszosc aut mam AC.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 77. Data: 2020-09-28 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Tak, wiem - buraki pierwsi

    Zawsze jestes pierwszy! ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 75. Data: 2020-09-28 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Bzdura.
    > Tylko przy podwójnym oc i przy kupnie auta z oc.

    :)
    Czyli w praktyce kazda bo wystarczy zakupic nowa i stara mozna w kazdym
    momencie wypowiedziec?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 78. Data: 2020-09-28 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > na caly rok, nawet jesli platna w miesiecznych ratach.
    >
    > A doplata jak kiedys patrzylem istotnie spora - dziwne w czasach

    Bo TU to rozsadne firmy i wiedza ze z rozłozeniem na raty beda same
    problemy bo ludzie sa zapominalscy i trzeba im bedzie przypominac o
    płatnosciach,. bo płatnosci trzeba kseigowac etc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 79. Data: 2020-09-28 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Wyzsza suma gwarancyjna.
    > Jak sie boisz, ze spowodujesz drogi wypadek ... moze sie przydac
    > :-)

    Ile tam jest obecnie? 5mln euro? Serio uznajesz to za sensowny powód?

    > Tak czy inaczej - skoro dozwolone, to czemu mialy by wylapywac czy
    > rozwiazywac z automatu.

    To wszystko zalezy od rozsadzenia czy posiadanie dwóch polis jest
    sensowne czy to naciągactwo.
    Dla mnie nie jest sensowne i nie znam nikogo kto sadziłby inaczej.

    > Ale poinformowac moglyby ... tylko znow - w jakim celu, skoro
    > obecnie sie przejęta polisa nie przedluza..

    > A jak chcesz, to juz sprawa drugorzedna.
    > Co rok i zwrot reszty skladki, co miesiac, co kwartal ...

    Bez rekalkulacji składki?

    > Tak czy inaczej - sa jakies przepisy, trzeba sie do nich
    > dostosowac, wiec trzeba je znac.
    > Inaczej ... 5200, albo i 5 mln ...

    W ten sposób mozna podejsc do kazdego prawa.
    "Pare" lat temu: prawo dla kobiet do głosowania - no wiesz, skoro
    obecne prawo przewiduje ze kobiety takiego prawa nie posiadaja to
    trzeba sie do niego stosowac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 80. Data: 2020-09-29 08:29:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-09-2020 o 19:41, J.F. pisze:

    > Masz na mysli oplate/dodatek za samo rozlozenie,

    Tak.

    > W sensie, ze jak kiedys ktos samochod kupil, to i polisy i przeglady
    > maja podobny roczny interwal ?

    Tak.
    Oczywiście, jak nie kupujesz nowego, to mogą być wyjątki.