  • 81. Data: 2020-09-29 08:30:13
    Temat: Re: OC
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-09-2020 o 22:59, Budzik pisze:

    > Bo TU to rozsadne firmy i wiedza ze z rozłozeniem na raty beda same
    > problemy

    To akurat była polisa, która sama się co miesiąc z konta ściągała.
    Inaczej na tyle rat nie rozłożysz.

  • 82. Data: 2020-09-29 08:37:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-09-2020 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > hmm, nawet na 2 raty nie chce mi sie rozkładac a na 12 to juz w ogole
    > nie widze sensu...
    > Znaczy moze i widze (bo gdybym chciał sprzedac auto to moznaby oszukac
    > kupujacego i na niego zrzucic koniecznosc zapłaty reszty składek)

    Niby dlaczego oszukać?
    Potrzebujesz OC na 2 miesiące, to płacisz za 2 miesiące, on potrzebuje
    na 10 to płaci za 10 - gdzie tu oszustwo?

    To już prędzej konstrukcja tego przechodzenia jest oszustwem.

    > Tutaj jest miedzy nami duza niezgoda.

    Owszem.
    I to od zawsze.
    Ty masz gdzieś wszystko i wszystkich, za to chcesz żeby każdy nie miał
    tam Ciebie.

    A ja jestem za równym traktowaniem - jak ktoś ma olewa, to jego też
    olewają, wraz z jego potrzebami.

    > Ze co?

    Nie ciąłbyś cytatów, albo pamiętał co w nich było to byś wiedział co.

    > Wydaje ci sie.

    Nic mi się nie wydaje.
    Piszesz z pozycji śmierdzącego lenia i jego wolność stawiasz najwyżej.

    > Dlaczego uwazasz ze ja pisze z punktu widzenia złomu?

    Nie uważam, tylko stwierdzam fakt.

    > Ja akurat na wiekszosc aut mam AC.

    I kupujesz bez pakietu, albo co rok przedłużasz z automatu?
    Bo jak nie - to po co udajesz głupka, że nie wiesz o co chodzi, że tak
    czy tak trzeba co rok udać się auto ubezpieczyć, a konieczność
    wypowiadania starego OC, tylko to komplikuje?

  • 83. Data: 2020-09-29 08:37:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-09-2020 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > :)
    > Czyli w praktyce kazda bo wystarczy zakupic nowa i stara mozna w kazdym
    > momencie wypowiedziec?

    Nie - bo jest jeszcze warunek, że to było OC automatycznie przedłużone,
    a nie to w pierwszym roku polisy.

  • 84. Data: 2020-09-29 10:35:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 28-09-2020 o 19:41, J.F. pisze:

    >Tak.
    >Oczywiście, jak nie kupujesz nowego, to mogą być wyjątki.

    Nie wyjatki a reguly - sam dales przyklad, ze "trzeba" kupic AC na
    siebie i juz jest inaczej.

    A jak kupujesz nowy, to masz 3 lata wolne od przegladow, i znow latwo
    zapomniec o przegladzie.
    Polisa powinna przypomniec ... ale jak sie zapomni/nie chce, to sie
    terminy rozjada :-)

    J.

  • 85. Data: 2020-09-29 11:08:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-09-2020 o 10:35, J.F. pisze:

    > Nie wyjatki a reguly - sam dales przyklad, ze "trzeba" kupic AC na
    > siebie i juz jest inaczej.

    O ile nie skorzystałeś z OC które przeszło na Ciebie.

    > A jak kupujesz nowy, to masz 3 lata wolne od przegladow, i znow latwo
    > zapomniec o przegladzie.
    > Polisa powinna przypomniec ... ale jak sie zapomni/nie chce, to

    Mówię o normalnych ludziach, a nie o dzbanach jeżdżących bez OC i przeglądu.
    Normalni pamiętają/sprawdzają co rok.

  • 86. Data: 2020-09-29 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > To akurat była polisa, która sama się co miesiąc z konta ściągała.
    > Inaczej na tyle rat nie rozłożysz.

    Rozumiem.
    Ale JF ma racje ze dopłata prawie 10% do wartosci polisy tylko za to ze
    płatnosc jest podzielona na 2 raty nie ma wiele wspolnego z
    przesłankami finansowymi.
    Dlatego probowałem dociec, z czego mogłaby wynikac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 89. Data: 2020-09-29 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Nie - bo jest jeszcze warunek, że to było OC automatycznie
    > przedłużone, a nie to w pierwszym roku polisy.

    Ok, dzieki, nie wiedziałem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 88. Data: 2020-09-29 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > latwo zapomniec o przegladzie.
    > Polisa powinna przypomniec ... ale jak sie zapomni/nie chce, to

    Juz samo to ze trzeba kupic nowy to dowód na to ze to bardziej wyjatek
    niz reguła bo w PL jednak sprzedaje sie duzo wiecej uzywanych niz
    nowych...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 87. Data: 2020-09-29 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Niby dlaczego oszukać?
    > Potrzebujesz OC na 2 miesiące, to płacisz za 2 miesiące, on
    > potrzebuje na 10 to płaci za 10 - gdzie tu oszustwo?

    Z doswiaedczenia moge powiedziec ze w braku informacji na ten temat...

    > To już prędzej konstrukcja tego przechodzenia jest oszustwem.

    To prawda.

> [...]
    > miał tam Ciebie.
    >
    > A ja jestem za równym traktowaniem - jak ktoś ma olewa, to jego

    To bardzo przykre kiedy wycinasz moje wytłumaczenie tej niezgody która
    jest na zuepełnie innym polu niz raczyłes napisac po czym uprawiasz to
    swoje pierdolenie o olewaniu...
    Naprawde jestes za prawem które za mała wine nakłada duza,
    niewspolmierna kare? Podałem inny absurdalny przykład ale oczywiście
    nie raczyłes sie odniesc. Rozumiem ze to przejaw braku argumentów.

    > Nie ciąłbyś cytatów, albo pamiętał co w nich było to byś wiedział
    > co.

    Nie ma zadnego sensu w tym zeby ktos chciał miec nieciagłosc OC wiec
    nie pierdol głupot.

    > Nic mi się nie wydaje.
    > Piszesz z pozycji śmierdzącego lenia i jego wolność stawiasz
    > najwyżej.

    Wole byc smierdzacym leniem niz debilem nie potrafiacym spojrzec dalej
    niz czubek własnego nosa.
    I jak - podoba ci sie taki poziom dyskusji?
    Staram sie znizyc do twojego poziomu i zmiast dyskutowac merytorycznie,
    rzucac uwagi ad personam.
    Udaje sie?

> [...]
    > tak czy tak trzeba co rok udać się auto ubezpieczyć, a konieczność
    > wypowiadania starego OC, tylko to komplikuje?

    Bardzo roznie.
    CZasami przedłuzam z automatu, jeżeli nowa propozycja przyjdzie podobna
    do poprzedniej.
    Ostatnio czesciej wykupuje nowa bo propozycje nowych polis przychodziły
    na kwoty prawie 2x poprzednia - tu AXA jest ostatnio mistrzem.

    Co do kupowania spakietowanych badz nie - czesciej kupuje AC+OC ale w
    ostatnich dwóch latach przynajmneij 4 polisy kupowałem osobno AC.

    Zgadzam sie ze koniecznosc wypowiedzenia poprzedniego OC delikatnie
    komplikuje sprawe - trzeba wysłać 1 dodatkowego maila i mogłoby sie to
    dziac automatycznie (nowa wypowiada stara) - przeciez sam to
    proponowałem.

    Jak sam widzisz, nie tylko tweoje przeswiadczenie ze wszyscy maja
    podobne daty przegladów i OC sa o kant dupy potłuc.
    Rowniez przeswiadczenie ze kazdy kupuje OC+AC nie ma wiele wspolnego z
    rzeczywistoscia.

    Czasami warto spojrzec szerzej zeby nie wyjsc na małostkowego dupka co
    to nie widzi nic wiecej poza czubkiem własnego nosa.

    To jak? Kontynuujemy dyskusje na poziomie ad personam czy moze
    zaczniesz odrobine bardziej merytorycznie?
    W całej sprawie własciwie kluczowe jest jedno pytanie: czy jestes za
    tym, zeby ewentualna kara była niewspolmierna do winy? CZyli w
    szczegolnosci:
    - ewentualne przepatrzenie terminu wykupienia OC - mozliwe konsekwencje
    finansowe do konca zycia
    - spoznienie we wpłacie podatku
    - przekroczenie predkosci chocby o 1km/h - przepadek samochodu
    itd?
    Czy raczej jestes za tym zeby kara była proporcjonalna do winy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 90. Data: 2020-09-29 12:19:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-09-2020 o 11:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Ale JF ma racje ze dopłata prawie 10% do wartosci polisy tylko za to ze
    > płatnosc jest podzielona na 2 raty nie ma wiele wspolnego z

    Nie ma.
    Ta na 12 rat była jeszcze dużo większa, więc tym bardziej nie miała.