  • 11. Data: 2019-01-03 21:02:34
    Temat: Re: ON tanieje :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 20:44 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale po co przeplacac ?
    > W polskim sklepie np 5zl, w niemieckim 3, ja akurat jestem w niemczech i
    > moge przywiezc 50kg.
    > Nawet jak spozycie bedzie trwalo rok, to proponujesz wydac stowe w imie
    > dotowania polskiego handlu ?
    > Ha, ha - sklepow Lidl, Kaufland i Biedronka :-P

    A czemu zwróciłeś uwagę na różnicę w cenie cukru? :-)
    Czy sprawdzałeś też cenę oleju słonecznikowego/rzepakowego, mąki, mleka,
    ziemniaków, soli, pieprzu, chemii gospodarczej, konserw itp? - może na
    tych artykułach było lepsze przebicie?

    TG

  • 12. Data: 2019-01-03 22:02:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    >mleka, ziemniaków, soli, pieprzu, chemii gospodarczej, konserw
    >itp? - może na tych artykułach było lepsze przebicie?

    Niemieckie proszki to od dawna maja swoich zwolennikow, i ponoc nie
    bez podstaw.

    Akurat wszyscy trąbili, ze cukier strasznie podrozal, i trudno tego w
    sklepie nie zauwazyc.

    O ile pamietam to bylo jakos tak, ze bodajze w Australii byla powodz,
    zbiory przepadly czy byly zagrozone, i na gieldach zrobila sie panika.
    A cos mi chodzi po glowie, ze Europa mial nadprodukcje cukru i spore
    zapasy.

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,522,10045516,10045516
    ,Unia_opodatkuje_zapasy_cukru_.html

    Widac tak skutecznie walczyli, ze gieldowa panika odbila sie na
    polskich sklepach ... a na niemieckich nie...

    J.

  • 13. Data: 2019-01-03 22:17:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 22:02 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Akurat wszyscy trąbili, ze cukier strasznie podrozal, i trudno tego w
    > sklepie nie zauwazyc.

    Strasznie... - raptem o dwa złote. Niech będzie, że zaszalejsz i zrobisz
    zapas 3 szt. - to raptem 6 zł oszczędności.
    Ile miesięcznie kupujesz cukru?
    Co innego jakbys był cukiernikiem czy innym producentem...

    TG

  • 14. Data: 2019-01-03 22:32:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-03 o 20:44, J.F. pisze:

    > Ale po co przeplacac ?
    > W polskim sklepie np 5zl, w niemieckim 3, ja akurat jestem w niemczech i
    > moge przywiezc 50kg.

    U mnie to by na 10 lat starczyło tyle kilogramów.
    Alkohol albo kawę bys wtedy przywiózł, to więcej zysku było.

  • 15. Data: 2019-01-03 23:53:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 Jan 2019 22:17:06 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Strasznie... - raptem o dwa złote. Niech będzie, że zaszalejsz i zrobisz
    > zapas 3 szt. - to raptem 6 zł oszczędności.
    > Ile miesięcznie kupujesz cukru?

    Ale ja zrobilem zapas 40kg :-)

    No dobra - polowa dla mnie, polowa dla rodzicow.

    > Co innego jakbys był cukiernikiem czy innym producentem...

    Czyli co - mialem nie kupic, gdyby akurat byla okazja ?
    W imie swietlanej przyszlosci Lidl Polska sp. z o.o. ?

    J.

  • 16. Data: 2019-01-04 00:42:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 Jan 2019 22:32:11 +0100, cef napisał(a):

    > U mnie to by na 10 lat starczyło tyle kilogramów.
    > Alkohol albo kawę bys wtedy przywiózł, to więcej zysku było.

    Alkohol to by byla strata na watrobie.
    Ale i tak przywiozlem - co za problem przywiezc cukier, wino, kawe i
    proszek do prania ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-01-04 08:30:39
    Od: p...@g...com

    W Niemczech za kilogram cukru trzeba zapłacić 65 centów, czyli w przeliczeniu około
    2,60 zł. W Polsce niektóre sklepy sprzedają go nawet po 6 złotych,

    to nie bylo 65 o ile dobrze pamietam tylko w promocji ponizej 50 centow (teraz 59
    normalnie) czyli 2 PLN vs 6 PLN i to przed Wielkanoca czyli zapotrzebowanie bylo,
    kolega pociagnal chyba 140 kg na raz bo duza rodzine ma :-)

    ps dymanie klienta przez koncerny ma dluga tradycje no chyba ze ktos wierzy ze Lidl
    zamawia osobno cukier tanszy w DE i drozszy w PL :-) to samo robi Media Markt i
    reszta elektronika sciagana w 90% z Chin ma rozne ceny i nie chodzi to tylko o VAT.
    Oczywiscie zdarzaja sie chlubne wyjatki czyli Intercars ktory wycina niemiecka
    konkurencje na ebay.de chlodnica czy opony do B7 przyszly wlasnie z Polski.

  • 18. Data: 2019-01-04 09:37:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    >centow (teraz 59 normalnie) czyli 2 PLN vs 6 PLN i to przed
    >Wielkanoca czyli zapotrzebowanie bylo, kolega pociagnal chyba 140 kg

    Nie pamietam juz, ale wydaje mi sie, ze ten cukier normalnie byl
    jednak w Niemczech drozszy.
    Tylko potem w Polsce cena podskoczyla dwa razy, a w Niemczech ... moze
    tylko promocji nie bylo :-)

    >ps dymanie klienta przez koncerny ma dluga tradycje

    To czemu nie dymaja niemieckiego klienta ?

    >no chyba ze ktos wierzy ze Lidl zamawia osobno cukier tanszy w DE i
    >drozszy w PL :-)

    Oczywiscie ze osobno - w Polsce jest "Cukier", w Niemczech "Zucker" na
    torebce.
    Gdzie oni to zamawiaja, czy razem, czy polski cukier to z polskiej
    cukrowni to juz nie wiem - ale po co wozic.

    Moge obejrzec torebke dokladnie ... "dystrybutor Nordzucker Polska".
    Tylko juz nie pamietam gdzie kupilem.
    Firma ma dwie cukrownie w Polsce.

    >to samo robi Media Markt i reszta elektronika sciagana w 90% z Chin

    Owszem, ale tu jednak towar z Chin (albo z polskich montowni
    telewizorow).

    Spozywka jednak w Polsce i Niemczech mocno inna, i sporo produktow IMO
    polskich.
    Akurat cukier to niekoniecznie :-)

    >ma rozne ceny i nie chodzi to tylko o VAT.
    >Oczywiscie zdarzaja sie chlubne wyjatki czyli Intercars ktory wycina
    >niemiecka konkurencje na ebay.de chlodnica czy opony do B7 przyszly
    >wlasnie z Polski.

    A laptop Dell do Niemiec z Łodzi :-)

    https://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/porownanie-cen-
    towarow-w-lidlu-polskim-i-niemieckim/bqwm8wv

    "U nas też potrafi być taniej
    W polskim Lidlu są też produkty tańsze, niż w Niemczech. Wśród nich
    duży udział mają artykuły higieny toaletowej, za które zapłacimy od 23
    do 41% mniej.
    Jednym z nich jest Cien Płyn Do Demakijażu Oczu 150 ml. W Polsce
    kosztuje 4,99 zł, a cena z niemieckiego Lidla została przeliczona na
    8,43 zł."

    Tak czy inaczej - cukier wtedy na gieldach podrozal mocno, w hurcie
    niekoniecznie, bo oni maja swoje umowy terminowe i kontraktacje.
    W polskich sklepach podrozal bardzo, a w niemieckich prawie wcale.
    Widac Kaufland uznal, ze o niemieckiego klienta musi dbac, a o
    polskiego nie musi.

    A moze jednak w niemczech mial umowy i/lub zapasy, a w Polsce nie bylo
    takiego zwyczaju wiec cena skoczyla.

    J.

  • 19. Data: 2019-01-04 10:03:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-01-03 o 18:49, p...@g...com pisze:
    > 2011 ?
    >
    > https://nto.pl/tanszy-cukier-internetem-z-niemiec/ar
    /4191015

    A Janowski ostrzegał... Tylko wszyscy go za świra brali.
    T.

  • 20. Data: 2019-01-04 10:15:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    /4191015

    >A Janowski ostrzegał... Tylko wszyscy go za świra brali.

    Przed czym ostrzegal ?

    Tamto mialo szeroki kontekst
    https://forsal.pl/artykuly/489680,regulacje-unii-wyw
    olaly-nowy-kryzys-tym-razem-na-rynku-cukru.html
    https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/489615,kartk
    i-na-cukier-unia-przezywa-kryzys-cukrowy.html

    J.