  • 121. Data: 2014-12-01 22:48:15
    Temat: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 21:54:38 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > elektrocieplowni. Czyli elektrowni 60%, a pozostale 30% pod warunkiem
    > znalezienia klientow na cieplo odpadowe.
    > A w tym celu musza oni sie miescic "za plotem" i nie moga grzac pradem
    > :-)
    >
    > No i turbina gazowa. A u nas jest turbina parowa ogrzewana weglem.

    > Nie mierzylem, ale podaja znacznie wyzsze. Czy prawde podaja ... hm,
    > kondensat wyplywa ...
    >
    > J.
    Z własnego doświadczenia. Dwa podobne mieszkania w jednym piecyk na drewno w drugim
    kominek. Przy takich samych temperaturach kominek zużywał trzy razy więcej opału. W
    obydwu przypadkach zrobione rozprowadzenie powietrza. Kominek obudowany, nad piecem
    zrobiona dziura w suficie. Ciepło z kominka rozprowadzone rurą fi 100 z nad pieca
    kanał 20x30 centymetrów. Fabryka napisała że sprawność pieca na drewno 75%.

  • 122. Data: 2014-12-01 23:02:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-01 21:40, k...@g...com wrote:

    > Nie trzeba. jest w cenie dostarczonego węgla

    Kurcze - ludzie - energia jest wielością fizyczną i to dość dobrze
    zdefiniowaną. Energia nie równa się PLN czy EURO.

    Shrek.

  • 123. Data: 2014-12-01 23:15:40
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 23:02:38 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Kurcze - ludzie - energia jest wielością fizyczną i to dość dobrze
    > zdefiniowaną. Energia nie równa się PLN czy EURO.
    >
    > Shrek.

    Ale kupuje się ja pod różnymi postaciami za złotówki albo ojro.

  • 124. Data: 2014-12-02 06:38:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-01 23:15, k...@g...com wrote:

    > Ale kupuje się ja pod różnymi postaciami za złotówki albo ojro.

    Zgadza się - natomiast jednostką energii jest Dżul nie PLN i zmiana Vatu
    czy akcyzy nie wpływa na ilość energii. NIe róbcie pewexu.

    Shrek.

  • 125. Data: 2014-12-02 14:54:25
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 01:14:41 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Sloneczko moze i nie wie, ale wegla z kopalni nie jesz na obiad.
    > Caly CO2 ktory wydalasz byl wczesniej zabrany z atmosfery.
    >
    > Wegiel i ropa w sumie tez :-)

    Ludzie gadaja ze zanim powstaly kopaliny to stezenie CO2 bylo 10x wieksze niz
    dzisiaj, ale slonce swiecilo slabiej.
    http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-kiedys-w-a
    tmosferze-bylo-wiecej-co2-wiec-teraz-nie-ma-sie-czym
    -martwic-43
    http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-zlodowacen
    ie-w-ordowiku-wyklucza-udzial-co2-w-ociepleniu-102

    bajcik