  • 11. Data: 2019-03-02 15:37:20
    Temat: Re: [OT] Czy warto zmieniac internet 150 Mb/s na 300 Mb/s?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 2 Mar 2019 02:11:50 +0100, w <q5cl91$nij$1@node2.news.atman.pl>, Marek S

    > Z kolei jeśli maiłbym
    > jedynie oglądać filmy w sieci i to równolegle z kimś jeszcze z rodziny,
    > to 150MB by mi starczyło.

    Wystarczyłby nawet ułamek tego.

  • 12. Data: 2019-03-02 15:52:52
    Od: ń <k...@t...sie>

    No nie jest to takie proste - obejrzyj wykres poboru danych prze streamingu, są
    krótkie piki niemal do wysycenia łącza (pobieranie
    paczki danych) i dłuższe przerwy.
    W sumie np. LTE często działa podobnie.
    Wiele urządzeń automatycznie dostosowuje rozdzielczość obrazu do szybkości łącza (np.
    youtube w wielu modelach smart tv) i wątpię,
    czy taki automat włączy wyświetlanie HD przy łączu 40 Mbps nie mówiąc już o UHD (4k).
    M.in. stąd wynika moje tytułowe pytanie: o praktykę szczególnie tych, co przeszli ze
    150 Mbps na 300 Mbps lub odwrotnie i mają
    porównanie.

    -----

  • 13. Data: 2019-03-02 21:37:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 2 Mar 2019 15:52:52 +0100, w <q5e5c5$1q7$1@node1.news.atman.pl>, ń
    <k...@t...sie> napisał(-a):

    > No nie jest to takie proste - obejrzyj wykres poboru danych prze streamingu, są
    krótkie piki niemal do wysycenia łącza (pobieranie
    > paczki danych) i dłuższe przerwy.

    Jakby łacze było wolniejsze, to nie byłoby pików, tylko stabilny transfer.

> [...]
    (np. youtube w wielu modelach smart tv) i wątpię,
    > czy taki automat włączy wyświetlanie HD przy łączu 40 Mbps nie mówiąc już o UHD

    HD jest grubo poniżej 40Mb, mój aparat ma przepływność 20Mb, a gwarantuje że
    jego filmy są o kilka klas lepsze od youtubowych.
    Tam pewnie z 5Mb idzie max, ale nie chce mi się sprawdzać.

  • 14. Data: 2019-03-03 07:30:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-03-02 o 15:52, ń pisze:
> [...]
    > szybkości łącza (np. youtube w wielu modelach smart tv) i wątpię, czy
    > taki automat włączy wyświetlanie HD przy łączu 40 Mbps nie mówiąc już o

    Mylisz się. To jest proste.
    Na moim łączu LTE, które zwykle nie przekracza 25 Mbit/s da się oglądać
    równocześnie 2 filmy 1080 z Netflixa.

    --
    MN

  • 15. Data: 2019-03-03 11:59:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Mar 2019 07:30:31 +0100, w <5c7b7482$0$523$65785112@news.neostrada.pl>,
    Marcin N <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Mylisz się. To jest proste.
    > Na moim łączu LTE, które zwykle nie przekracza 25 Mbit/s da się oglądać
    > równocześnie 2 filmy 1080 z Netflixa.

    To nawet można łatwo policzyć:
    "Oglądanie seriali, programów i filmów przez serwis Netflix wykorzystuje około
    1 GB danych na godzinę jednej transmisji w standardowej rozdzielczości i do 3
    GB na godzinę jednej transmisji w jakości HD. "

    To daje nieco powyżej 7Mbit/s (HD).
    Na komórce HD można sobie darować, więc w standardowej rozdz. daje to 2,4Mbit/s

    Czyli wystarcza łącze 10Mbit.

  • 16. Data: 2019-03-03 16:52:08
    Od: ń <k...@t...sie>

    A dla streamu p2p?

    -----

  • 17. Data: 2019-03-03 22:26:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-02 o 15:37, r...@k...pl pisze:

    > Wystarczyłby nawet ułamek tego.

    Ok, a co z resztą aktywności w sieci? Np. jeśli ktoś ściąga jakiś
    większy soft lub ma połączenia P2P bo piracić lubi? Czy to nie przytka
    oglądania filmu?

    W zasadzie nie wiadomo, co "ń" czyni jako normalny użytkownik.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2019-03-03 22:56:32
    Od: ń <k...@t...sie>

    W czasie streamingu nawet będącego ułamkiem szybkości łącza wiele rzeczy się mocno
    przytyka, np. przeglądarki, ale nie wiem, co jest
    wąskim gardłem.
    Wszystkie obciążenia po może 25%, a okna się otwierają jak krew z nosa.

    -----

  • 19. Data: 2019-03-03 23:17:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-03 o 22:56, ń pisze:
> [...]
    > Wszystkie obciążenia po może 25%, a okna się otwierają jak krew z nosa.

    W lepszych routerach można pozakładać limity na IP i/lub protokoły.
    Ewentualnie korzystać z większej ilości WAN.
    Wtedy nikt nikomu nie przeszkadza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2019-03-04 11:59:17

    Sun, 3 Mar 2019 22:26:35 +0100, w <q5hgqp$4s5$1@node2.news.atman.pl>, Marek S

    > Ok, a co z resztą aktywności w sieci? Np. jeśli ktoś ściąga jakiś
    > większy soft lub ma połączenia P2P bo piracić lubi? Czy to nie przytka
    > oglądania filmu?

    P2P może przytkać, w końcu ma tendencję do wysycania łącza w całości.
    Ale zawsze w programie do P2P można ustawić priorytet ruchu albo ograniczyć go.
    Podałem wielkość łącza tylko dla streamingu.