  • 21. Data: 2019-03-04 12:42:11
    Temat: Re: [OT] Czy warto zmieniac internet 150 Mb/s na 300 Mb/s?
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 3 Mar 2019 23:17:25 +0100, Adam wrote:

    > W lepszych routerach można pozakładać limity na IP i/lub protokoły.
    > Ewentualnie korzystać z większej ilości WAN.
    > Wtedy nikt nikomu nie przeszkadza.

    Co to znaczy "korzystać z większej ilości WAN"?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 22. Data: 2019-03-04 14:17:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-04 o 12:42, Roman Tyczka pisze:

    > Co to znaczy "korzystać z większej ilości WAN"?

    Jeśli masz dwa (lub więcej) źródeł Internetu (np. światełko + LTE), to
    do jedej dziurki routera podpinasz jeden Internet, do drugiej dziurki
    drugi Internet (itd.). A potem drugi możesz ustawić jako zapasowy (gdy
    padnie podstawowy), albo dla innych usług (np. dla portu 587, dla VPN),
    albo dla automatycznego rozkładu obciążenia (load balance).

    Zobacz np. Drayteki serii Vigor 29xx.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2019-03-04 15:37:56
    Temat: Re: [OT] Czy warto zmieniac internet 150 kb/s na 300 kb/s?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-27 o 09:49, ń pisze:
> [...]
    > Pytanie:
    > Jesteśmy przeciętnym rodzinnym użyszkodnikiem, bez p2p i stawiania
    > serwerów.
    > Czy zauważymy zmianę, skoro wąskim gardłem i tak są serwery?
    > To, co mi przychodzi do głowy w codziennym użytku to streaming HD, ale
    > nawet 150 kbps wydaje się dawać radę i lagi są raczej poza naszym łączem.
    > Ale może się mylę, bo streaming HD powiedzmy 8 kbps to średnia i ma
    > zwykle charakterystykę krótkich "pików" plus przerwy.
    > Tak z ciekawości: po co ludzie (przeciętni rodzinni użyszkodnicy)
    > potrzebują 1 Gbps? Strumień 4k to około 25 kbps.

    Zmieniłem UPC 150 na UPC 300 i było dobrze, jest jeszcze odrobinę
    lepiej. Te 6 zł/mies. bez znaczenia. Jeżeli nie korzystasz, to nie
    warto. Jeżeli spędzasz kilka godzin dziennie klikając po internecie, to
    warto.

  • 24. Data: 2019-03-04 17:26:31
    Od: ń <k...@t...sie>

    UPC takiego "lepszego" routera nie oferuje, a przynajmniej zamyka dostęp użytkownika
    końcowego do ustawień urządzenia.
    Niby można przestawić router UPC w tryb modemu i posługiwać się drugim osobnym
    routerem, ale w domowych warunkach to przerost formy
    nad treścią (i zużycie energii a czasem dodatkowy hałas).

    -----

  • 25. Data: 2019-03-04 17:27:39
    Od: ń <k...@t...sie>

    A upload pozostaje na 10 Mbps?

    -----

  • 26. Data: 2019-03-04 22:21:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-04 o 17:27, ń pisze:
    > A upload pozostaje na 10 Mbps?

    O takie sprawy pytaj UPC. Ja przy 300M miałem 30M uploadu. Obecnie przy
    600M mam go 60M.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2019-03-05 07:52:34
    Od: ń <k...@t...sie>

    Miałem oryginalnie abo UPC 60/10 i dostałem kilka miesięcy temu promo 150 bez zmiany
    umowy, upload pozostał na dawnych 10.
    Wg strony:
    http://m.speedtest.pl
    przed chwilą mam 148/10 czyli się zgadza.:
    Ile masz wg tej strony?

    -----

  • 28. Data: 2019-03-05 11:14:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 4 Mar 2019 14:17:15 +0100, Adam

    > Zobacz np. Drayteki serii Vigor 29xx.

    Borze, ile to kosztuje -- najniższy model 2912 blisko 700 zł.
    Do tego trzeba jeszcze modem LTE i modem np. do światełka.

    Swoją drogą, czy ktoś jeszcze stosuje serwery buforujące?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2019-03-05 13:25:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-05 o 11:14, Myjk pisze:
    > Mon, 4 Mar 2019 14:17:15 +0100, Adam

    > Borze, ile to kosztuje -- najniższy model 2912 blisko 700 zł.
    > Do tego trzeba jeszcze modem LTE i modem np. do światełka.
    >
    > Swoją drogą, czy ktoś jeszcze stosuje serwery buforujące?

    Czasami w większych firmach za routerem brzegowym stoi proxy, robiący
    różne rzeczy.
    Ale ja takich klientów nie obsługuję, więc nic więcej nie wiem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2019-03-07 07:53:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-05 o 07:52, ń pisze:

    > Miałem oryginalnie abo UPC 60/10 i dostałem kilka miesięcy temu promo
    > 150 bez zmiany umowy, upload pozostał na dawnych 10.

    Przy UPC FP 60 upload jest 6.