  • 1. Data: 2014-08-25 13:15:53
    Temat: Jakiej firmy użwany ultrabook???
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Idą zmiany w moim życiu co spowoduje że będę musiał dużo jeździć
    I 15,6 cala robi się za duże
    chociaż core2duo z 4GB na pokładzie nadal jest OK.

    Potrzebuje czegoś z matową matrycą, małego
    (tak żeby w autobusie/pociągu można spokojnie pracować)
    i trwałego trwałego i jeszcze raz trwałego.

    Nie chcę kupować nowego bo się będę martwił że się:
    zniszczy/zgubi/zaleje/ukradną.
    Moje pytanie brzmi:
    Po czym poznać że ten ultrabook pochodzi jeszcze 2-3 lata?
    Jakich producentów polecacie?

  • 2. Data: 2014-08-25 15:20:28
    Temat: Re: Jakiej firmy uzwany ultrabook???
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Bolko* wdusil[a] knefle:

> [...]
    >zniszczy/zgubi/zaleje/ukradną.
    >Moje pytanie brzmi:
    >Po czym poznać że ten ultrabook pochodzi jeszcze 2-3 lata?

    Jak uzywka to unikaj lenovo, maja okrutnie dodupny serwis.

  • 3. Data: 2014-08-25 16:05:35
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@najurze>

    W dniu 25.08.2014 15:20, zil0g pisze:

    > Jak uzywka to unikaj lenovo, maja okrutnie dodupny serwis.

    Na pewno nie gorszy niż Szajsunga ;) bądź ANovo (HP SOHO, bo biznesowy
    jest gdzie indziej i jest ok)

    A co do meritum, to jak się zapłaci odpowiednio, to i sprzęt posłuży
    jeszcze jakiś czas. Jak się kupuje szmelc , który jako nowy kosztował
    kilkaset zł, to nie należy spodziewać się cudów.

    Ze swojej strony polecam właśnie ultrabooki Lenovo "z wyższej półki".

    Ogólnie - tak jak z nowymi - poczytać recki w necie. Poczytać o
    najczęstszych problemach w danej serii i tego się wystrzegać podczas
    poszukiwań... Np. HP + AMD|NVidia = gwarantowane problemy. Lenovo miało
    kiedyś jakąś serię laptopów gdzie nagminnie pękały obudowy przy zawiasach.

    A jeszcze lepiej zajrzeć na alledrogo i posortować sobie wg popularności
    używany sprzęt ;) Wprawdzie jest to żaden miernik jakości, acz im sprzęt
    popularniejszy, tym łatwiej o części zamienne albo pomoc na forach w
    necie ;)

  • 4. Data: 2014-08-25 16:35:50
    Od: s...@g...com

    > Ze swojej strony polecam własnie ultrabooki Lenovo "z wyższej półki".

    Właśnie o to mi chodzi czyli o "wyższą półkę".
    Chcę kupić używany ultrabook z "wyższej półki"

    Wiadomo przy nowy im wyższa półka tym droższa ta półka :)
    ale w takim który ma rok/dwa lata
    to po czym poznam że jest/był z wyższej półki.

  • 5. Data: 2014-08-25 17:13:11
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Jaskiniowiec* wdusil[a] knefle:

> [...]
    >kilkaset zł, to nie należy spodziewać się cudów.
    >
    >Ze swojej strony polecam właśnie ultrabooki Lenovo "z wyższej półki".

    A taki za 4,5kzł ze stacja dokujaca kwalifikuje sie? Bo o takim wlasnie
    pisalem w 3 z 4 byly wymieniane plyty glowne i kontrolery I/O (wg opisu
    serwisowego). 3tyg na serwisie to tez troche za dlugo. Do tego brak
    mozliwosci zabotowania z USB, nad czym serwis tez dumal kilka dni.
    Czyli dyskwalifikacja do zastofowan firmowych.
    Sprzet calkowicie niestabilny (win8).

  • 6. Data: 2014-08-25 17:16:40
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@najurze>

    W dniu 25.08.2014 17:13, zil0g pisze:

> [...]
    > mozliwosci zabotowania z USB, nad czym serwis tez dumal kilka dni.
    > Czyli dyskwalifikacja do zastofowan firmowych.

    Tylko tych serii Lenovo trochę ma. Z resztą, 4,5k ze stacją to raczej
    przeciętny sprzęt jak na klasę ultrabook ;) Sama stacja często potrafi
    kosztować kilkaset $.

    Żeby nie było, żem jakiś fanatyk Lenovo. Każdy producent ma swoje plusy
    i minusy. Każdy zaliczył jakąś wtopę. Każdy wypuścił kilka felernych
    sztuk... ;)

    To może Apple? :P Wszakże jest to emejzing hardware, które nie ma prawa
    się popsuć i ponoć jest najcudniejsze we wszechświecie ;)

  • 7. Data: 2014-08-25 18:43:37
    Temat: Re: Jakiej firmy użwany ultrabook???
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-25 13:15, Bolko pisze:
> [...]
    > zniszczy/zgubi/zaleje/ukradną.
    > Moje pytanie brzmi:
    > Po czym poznać że ten ultrabook pochodzi jeszcze 2-3 lata?

    Dell Latitude? Np taki E6320 albo mniejszy E6220 lub i tańszy i lżejszy
    E4200.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2014-08-25 21:46:06
    Od: zil0g <z...@m...prl>

> [...]

    >Żeby nie było, żem jakiś fanatyk Lenovo. Każdy producent ma swoje plusy
    >i minusy. Każdy zaliczył jakąś wtopę. Każdy wypuścił kilka felernych

    Tak wiadomo, tylko wydajac taka kase oczekiwalbym czegos zauwazalnie
    lepszego porownujac z jakims modelem za ~1500. Powaznych i uzytkowych
    dyskwalifikujacych wad jest wiecej, jak chociazby przenosny zasilacz
    ktory umozliwia tylko podtrzymanie i prace tabletu bez ladowania bateri.
    Marketoidzi lenovo staneli na wysokosci zadania, dodajac do niego najtanszy
    trojfazowy kabel USB o hiperdlugosci 80cm, w odkurzaczach montuja
    elastyczniejsze. Uzytkowanie tabletu z wpietym oryginalnym kablem jest
    rownoznaczne z uszkodzeniem zlacza. Serwis na 128% odmowilby naprawy
    gwarancyjnej, uzasadniajac to uszkodzeniem z winy juzera.
    Do tego procek, jakis 2 rdzieniowy atom. Komfort pracy porownywalny
    jak na P1 z win95 i 8MB RAMU. Tablety czesto losowo zwisaly, co skutkowalo
    sugestia przywrocenia i naprawy systemu. U osob ktore go uzytkowaly, komunikat
    wydawal sie logiczny i sensowny, po jego wybraniu wszelkie ustawienia systemu
    i oprogramowania szly sie jebac. Bios nie mial mozliwosci ustawienia botowania
    z innego napedu niz wbudowany dysk co uniemozliwialo stworzenie obrazu.
    Wiec wszelkie ustawienia trzeba bylo przywracac z palca.
    Aktualizacje do windy8, sterowniki i bios ze strony lenowo, byly instalowane
    odrazu po ich pojawieniu sie. Ale w zaden sposob nie poprawilo to stabilnosci.
    Nawet podlaczanie oryginalnej klawiery po BT bylo nie lada wyzwaniem
    i juz po kilku min. skutkowalo generowaniem roznych wyrazow na p, k, h, j itp...
    Trudno mi wskazac porownywalnie gowniane i niedopracowane urzadzenie z ktorym
    mialem do czynienia za taka kase. No i serwis, tej samej klasy co urzadzenia :)

    >To może Apple? :P Wszakże jest to emejzing hardware, które nie ma prawa
    >się popsuć i ponoć jest najcudniejsze we wszechświecie ;)

    W sumie ostatnio nie tylko kobiety lubia pokazywac sie z puderniczkami :>

  • 9. Data: 2014-08-26 03:28:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bolko" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    >
    > Potrzebuje czegoś z matową matrycą, małego
    > (tak żeby w autobusie/pociągu można spokojnie pracować)
    > i trwałego trwałego i jeszcze raz trwałego.

    Apple AirBook?

    > Nie chcę kupować nowego bo się będę martwił że się:
    > zniszczy/zgubi/zaleje/ukradną.
    > Moje pytanie brzmi:
    > Po czym poznać że ten ultrabook pochodzi jeszcze 2-3 lata?

    Bo jest wykonany przez renomowanego producenta?

    > Jakich producentów polecacie?

    Apple? :-))

  • 10. Data: 2014-08-26 08:11:13
    Od: Stregor <s...@g...com>

    W dniu 2014-08-25 21:46, zil0g pisze:
> [...]
    > dyskwalifikujacych wad jest wiecej, jak chociazby przenosny zasilacz
    > ktory umozliwia tylko podtrzymanie i prace tabletu bez ladowania bateri.

    Czy Ty na pewno o ultrabooku piszesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor