  • 11. Data: 2014-08-26 13:26:05
    Temat: Re: [OT] [NTG] pytanie o satelity fotograficzne [cross]
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > czy cos takiego jest wykonalne

    Nie jest z wielu powodow:
    -satelita leci te 8km/s, a przy takiej szybkosci z nerw nie skupi wzroku
    na jakiestam monecie;-)
    -nawet gdyby teoretycznie taka rozdzielczosc byla mozliwa, to pojdz
    sobie w gory i zobacz jak widac te dalsze. Beda niebieskie, a szczegolow
    nie zobaczysz nawet przez super lunete. Atmosfera ma (w zaleznosci jak
    ja zdefiniujemy) te kilkadziesiat km, a lokalne zmiany gestosci powoduja
    znieksztalcenia obrazu.
    To tylko na filmach amerykanskich z satelity widac pojedynczych ludzi i
    to w budynku;-)
    Domyslam sie, ze ow projekt artystyczny jest finansowany z pieniedzy
    publicznych, czyli nieograniczonych zadna refleksja decydujacego o nich.
    Wez duze zdjecie satelitarne, poloz na nim monete, kamere na kranie,
    sprawdz, czy swiatlo sie zgadza i masz Holywood.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2014-08-26 14:44:32
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-08-26 o 13:26, Pawel O'Pajak pisze:
> [...]
    > Wez duze zdjecie satelitarne, poloz na nim monete, kamere na kranie,
    > sprawdz, czy swiatlo sie zgadza i masz Holywood.

    Uważaj Człowieku, to bardzo wrażliwy artysta, jeszcze się zamknie w
    sobie i potomnych ominie taaaak sztuka...

    --
    AWa.

  • 13. Data: 2014-08-26 15:08:28
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 8/26/2014 7:26 AM, Pawel O'Pajak wrote:

    dzieki za odpowiedz.

> [...]
    > Domyslam sie, ze ow projekt artystyczny jest finansowany z pieniedzy
    > publicznych, czyli nieograniczonych zadna refleksja decydujacego o nich.

    zle sie domyslasz.

    > Wez duze zdjecie satelitarne, poloz na nim monete, kamere na kranie,
    > sprawdz, czy swiatlo sie zgadza i masz Holywood.

    ale chyba dobrze wiesz, ze nie o to chodzi. <rs>

  • 14. Data: 2014-08-26 17:02:12
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > zle sie domyslasz.

    A no to przepraszam i zwracam honor. Przyzwyczailem sie, ze ida
    koszmarne pieniadze publiczne na pozal sie Boze "artystow".

    > ale chyba dobrze wiesz, ze nie o to chodzi. <rs>

    Ale z Twojego postu nie za bardzo wiem co wlasciwie chcesz osiagnac:
    - transmitowac obraz na zywo z kamery na satelicie z rozdzielczoscia
    hmm, milimetrowa? Niewykonalne, fizyka nie zna litosci.
    Co do 2 czesci postu (chata z ekranami) to ja bym dal na dach plotno
    biale lub akryl/poliweglan matowy i rzucal od srodka obraz projektorami.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2014-08-26 17:35:01
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 26.08.2014 13:26, Pawel O'Pajak wrote:

    > Powitanko,

    > Nie jest z wielu powodow:
    > -satelita leci te 8km/s, a przy takiej szybkosci z nerw nie skupi wzroku
    > na jakiestam monecie;-)

    Co niewiele przeszkadza w robieniu zdjęcie?

> [...]
    > nie zobaczysz nawet przez super lunete. Atmosfera ma (w zaleznosci jak
    > ja zdefiniujemy) te kilkadziesiat km, a lokalne zmiany gestosci powoduja

    Widziałeś zdjęcia satelitarne? Zaniebieszczenie jest minimalne.
    Fluktuacje też nic tu nie dają.

    Prawdziwym ograniczeniem jest zdolność rozdzielcza ukłądu
    optycznego satelity. Z grubsza rozróznia dwa puynktu oddalone o
    1.22*wysokosc_orbity*dlugość fali/średnica_obiektywu.

    Wysokość to ~300-500km, promieniowanie widzane, a średnica
    raczej nie przekroczy metra.

    > To tylko na filmach amerykanskich z satelity widac pojedynczych ludzi i

    Bo to zdjęcia lotnicze/z dronów.
    Na satelitarnym człowiek to ceimniejszy piksel, tłum widać
    http://www.digitalglobe.com/gallery#!

    pzdr
    bartekltg

  • 16. Data: 2014-08-26 18:52:58
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Widziałeś zdjęcia satelitarne? Zaniebieszczenie jest minimalne.
    > Fluktuacje też nic tu nie dają.

    Tak, i nawet wiem jak sie je uzyskuje w zaleznosci od zastosowania.
    Zwykle sklada sie je z kilku "kolorow" (dlugosci fali), czesto dodaje
    sie "warstwe" IR. Albo po prostu monochromatyczne.
    Ogolnie kolorami takich zdjec nie ma co sie sugerowac, moga byc dowolne,
    bardziej dowolne niz proste 3xCCD z kamer filmowych. Na zywo, mozna
    czasem poogladac w NASA TV przekaz z normalnej kamery i tam juz
    niebieskawo jest (choc to inny kat patrzenia i padania swiatla niz w
    poziomie na Ziemi)

    > Prawdziwym ograniczeniem jest zdolność rozdzielcza ukłądu optycznego
    > satelity. Z grubsza rozróznia dwa puynktu oddalone o
    > 1.22*wysokosc_orbity*dlugość fali/średnica_obiektywu.

    O, wlasnie tego wzoru mi brakowalo, by objasnic watkotworcy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2014-08-26 18:58:01
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 8/26/2014 11:02 AM, Pawel O'Pajak wrote:

    > Ale z Twojego postu nie za bardzo wiem co wlasciwie chcesz osiagnac:

    dokładnie to co napisałem w pierwszym poście. obraz monety leżącej na
    podłodze, jest wyświetlany na ekranie umieszczonym parę metrów od niej,
    z pośrednictwem satelity.

    > - transmitowac obraz na zywo z kamery na satelicie z rozdzielczoscia
    > hmm, milimetrowa? Niewykonalne, fizyka nie zna litosci.

    to już mam za sobą. wiem, że to nie wykonalne tak jak zostało pierwotnie
    obmyślone. dlatego wolałem się upewnić i zapytałem.

    > Co do 2 czesci postu (chata z ekranami) to ja bym dal na dach plotno
    > biale lub akryl/poliweglan matowy i rzucal od srodka obraz projektorami.

    to jest pomysł i juz zaproponowany, ale główny pomysłodawca tej
    instalacji, jakoś nie chce o tym słyszeć. <rs>

  • 18. Data: 2014-09-12 22:32:07
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Niestety ale zdjecia te dokladniejsze sa robione z pokladow samolotow.
    Tak ze to ze mozna obejrzec z satelity tablice rejestracyjne to bajka.