  • 41. Data: 2015-08-30 12:42:44
    Temat: Re: [OT] Okulary neurochirurga
    Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>

    To jest chyba to czego szukamy:
    http://allegro.pl/zoomies-okulary-lornetka-luneta-zo
    om-400-i5578084884.html
    http://allegro.pl/okulary-lupa-zoomies-zoom-lornetka
    -hit-bez-doplat-i5568587864.html
    http://allegro.pl/ee21-okulary-lupa-zoom-zoomies-z-t
    v-400-lornetka-i5464419273.html
    itd.

    Zbych

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4cbe5d8c-d191-46f9-acd5-7b8267ff3019@googlegrou
    ps.com...
    Wybaczcie offtop, ale gdzie mam spytać o takie okularki, jak nie tu :)

    Zamarzyły mi się do prac precyzyjnych, ponieważ starość nie radość, oczy już
    nie te, lutowanie SMD bez lupy sprawia mi problemy. Mam stacjonarną lupę,
    ale zamarzyły mi się okularki, o takie:

    http://www.besteshop.sk/sub/besteshop.sk/images/shop
    -active-images/plal0370e.jpg

    To pierwszy z brzegu przykład z netu, ja zamówiłem identycznie wyglądające
    na Alliexpress. Tani badziew na zasadzie dołożenia do paczki u tego samego
    sprzedawcy, u którego robiłem inne zamówienie. Kosztowały kilka $, więc nie
    spodziewałem się cudów, ale i nie spodziewałem się tego, co przyszło.
    Okularki mają szkła z niesamowitym powiększeniem, ale ogniskowa tych szkieł
    wypada w odległości może centymetra. Żeby zobaczyć coś ostro w tych
    okularkach na nosie muszę oglądany przedmiot podnieść do oblicza i niemalże
    przystawić do oka. Jednego albo drugiego. O oglądaniu stereoskopowym
    oczywiście nie ma mowy, a przynajmniej ja nie jestem w stanie zrobić takiego
    zera, żeby obuocznie obejrzeć coś w płaszczyźnie czubka nosa. Tak samo
    oświetlacze, nawet nie są w stanie oświetlić pola ostrości, bo oświetlenie
    punktu ostrości wymaga takiego ich zgięcia, że świecą wtedy w soczewki.
    Przed siebie one świecą pięknie, a jakże, zarąbisty widok w lustrze, mówię
    wam, gdybym zrobił sobie selfika w tych okularkach, to na fejsbuku tysiąc
    lajków w tydzień bym miał, niestety jednak nawet nie mam konta na fejsiku, a
    okulary kupiłem w nadziei, że przydadzą się czasem.

    Pytanie zatem: czy da się kupić takie okularki, nie płacąc ceny, jaką mają
    modele profi, a które się będą do czegokolwiek nadawać?

  • 42. Data: 2015-08-30 17:15:27
    Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>

  • 43. Data: 2015-08-30 17:23:37
    Od: "Andrzej Marciniak" <a...@o...pl>

> [...]
    >już nie te, lutowanie SMD bez lupy sprawia mi >problemy. Mam stacjonarną
    >lupę, ale zamarzyły mi się okularki, o takie:

    .P.

  • 44. Data: 2015-09-01 06:13:23
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 08/30/2015 11:15 AM, Zbino wrote:
    ups.com...

> [...]

    Jesteś pewien?
    http://www.amazon.com/As-Seen-On-TV-ZM013124/dp/B00D
    VQF1F4

    pzdr,
    j.

  • 45. Data: 2015-09-27 21:05:29
    Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>

    Użytkownik "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl> napisał w wiadomości
    roups.com...

> [...]
    Sprawdziłem kupiłem i to jednak jest straszny szajs nic nie warte gowno.

    Zbyszek

  • 46. Data: 2015-09-27 21:16:55
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-27 o 21:05, Zbino pisze:

> [...]
    -hit-bez-doplat-i5568587864.html

    v-400-lornetka-i5464419273.html

    > Sprawdziłem kupiłem i to jednak jest straszny szajs nic nie warte gowno.
    Jakbyś przeczytał mój post tobyś nie wyrzucił pieniędzy w błoto, to samo
    napisałem.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 47. Data: 2015-09-27 22:18:55
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 25-08-2015 o 22:27, janusz_k pisze:

    > Kupiłem, wypróbowałem, rozczarowałem się, są słabe, soczewka 1,8 za słaba,
    > 2,5 powoduje już dzielenie się obrazu trzeba patrzyć jednym okiem,
    > poza tym brak regulacji ostrości, trzeba regulować odległością od
    > przedmiotu. jednak duża lupa na elastycznym drążku wg mnie lepsza.

    A ja kupiłem drugie okulary, podobne do tych poprzednich, ale w
    komplecie są też pojedyncze okrągłe soczewki. Zakładam jedną 8x i
    przesuwam na jedno oko. Jest lepiej niż przy poprzednich okularach,
    zwłaszcza że te nowe mają całkiem skopane te duże soczewki obuoczne.
    Zniekształcają obraz że hej. Na pojedynczej nawet dobrze się ogląda.

  • 48. Data: 2015-09-28 21:20:30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-27 o 22:18, szod pisze:

> [...]
    > zwłaszcza że te nowe mają całkiem skopane te duże soczewki obuoczne.
    > Zniekształcają obraz że hej. Na pojedynczej nawet dobrze się ogląda.
    No właśnie ja mam bez tej pojedynczej soczewki tylko te podwójne, one mają
    skopany rozstaw, jest za mały, efekt jest taki że jak patrzę przez nie
    to mam dwa obrazy które częściowo na siebie zachodzą i oczywiście styk
    nie jest zgodny tylko przesunięty i to sporo, efekt to taki daje że jak
    popatrzy się np na monetę leżącą to okulary wycinają z niej środkowy
    pasek :( do oglądania płytek się to kompletnie nie nadaje.
    Ale podsunąłeś mi pomysł :) rozetnę te soczewki i zobaczę jaki to da efekt.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 49. Data: 2015-09-29 17:22:15
    Od: t...@h...com

    On Wednesday, August 19, 2015 at 8:55:25 AM UTC+2, Jarek P. wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie zatem: czy da się kupić takie okularki, nie płacąc ceny, jaką mają modele
    profi, a które się będą do czegokolwiek nadawać?

    Przerabialem ten temat. Oczywiscie, ze przez takie powiekszajace okularki nic
    w stereo nie zobaczysz gdyz nie jest to fizycznie mozliwe.

    Moim zdaniem tylko najprostszy mikroskop stereoskopowy poprawi widzenie, ktore
    niestety z wiekiem ulega powolnemu ale ciaglemu pogorszeniu.
    Np tu:
    http://www.ebay.com/itm/AO-American-Optical-569-Ster
    eo-Star-StereoZoom-Microscope-0-7x-to-3-0x-w-Stand-E
    -/311449765228?hash=item4883da456c

    W Polsce, w latach 60-tych byl produkowany model PZO. Byl bardzo dobry, z wymiennymi
    obiektywami i okularami umozliwiajacymi powiekszenie do 80 x lecz relatywnie drogi.
    Zapewne na allegro tez sa. Trzeba tylko uwazac, gdyz spredawcy czesto nie
    znaja sie na tym i pisza, ze mikroskop ma powiekszzenie np. od 0.7 do 3 x
    podczas gdyz te powiekszenia sa 10 razy wieksze bo sam okular powieksza 10 x.
    Mozna zalozyc tez okular 15 x. Nowsze modele maja "zoom".
    Uzywane kosztuja w granicach kilkudziesieciu (60-90) dolarow.
    Mam taki, dosc wypasiony, zamontowany na ruchomym lamanym wysiegniku
    umozliwiajacym szybkie ustawienie go nad przedmiotem.

    Mikroskop stereoskopowy ma dosc dobra glebie ostrosci. Droga optyczna ma co
    najmniej 20 - 30 cm zatem widzi sie wszystko przestrzennie bez koniecznosci
    robienia "zeza".

    Pzdr
    Tornad