  • 11. Data: 2017-12-04 18:43:13
    Temat: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Mam. Tak niewygodnego systemu mocowania nie pamiętam w żadnym zestawie.
    Moi radzili sobie z tym bez problemu, zwykłe zatrzaski krawieckie tzw napy.

    > Można sobie poranić palce. Dodatkowo akryl z którego to wykonane potrafi
    > pęknąć i masz coś na kształt tulipana do podcinania żył. "Guziczki" po
    No nie wiem, moim się nie udało złamać,
    > jakims czasie zaśniedziały i tłumacz teraz dzieciakowi dlaczego
    > partactwo jest przyczyną a nie bład.
    To ciekawe bo ja je kupiłem chyba z 5-6 lat temu i do tej pory nic nie
    zaśniedziało.
    a w sumie chłopaki mają dwa i jeszcze jeden poszedł na prezent.

    > Niestety nie ma nic na rynku *naprawde* politechnicznego poza arduino.
    Ale arduino dla dziecka <10lat jest za trudne.

    > Sa tylko duperele do hodowania kwiatków, robienia kości dinozaurów itp
    > podobne zestawy nazywane dla zmyłki "naukowymi". Dromader idzie w
    > prawidłowym kierunku tylko zwrot nie ten.
    Ale taki zestaw to sam taniej poskładasz :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2017-12-04 20:42:04
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 04.12.2017 o 18:00, Sebastian Biały pisze:

    > [1]
    > https://archiwum.allegro.pl/image//imagesNEW/big/500
    2a73b8c67039fe237f714172adada4552fdba262da652d232c99
    cb7701c29

    oooo dokładnie takie cuś :-)

    Tutaj trochę lepsze zdjęcie, ale wersji ze wskaźnikiem wychyłowym
    http://www.elektroraj.cz/wp-content/uploads/2016/01/
    mez02-1-5.jpg

    Super zabawka. Wkurzają mnie tylko dwie rzeczy.
    1. Kondensator zmienny powinien być przy antenie ferrytowej, a nie na
    drugiej płycie.
    2. Transformator międzystopniowy BT powinien być zamocowany odwrotnie
    (symetryczne uzwojenie wtórne od strony tranzystorów T2 i T3)

    A tu wrzuciłem skan książki zawierającej 200 schematów z tej walizeczki.
    ftp://control.slupsk.pl/pub/elektronika/200_zapojeni
    _zo_zakladov_elektrotechniky.pdf

    Grzegorz

  • 13. Data: 2017-12-04 21:14:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 3 grudnia 2017 22:08:35 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > obecnie właśnie tak wygląda świat. Brednie są nieodróżnialne od nauki,
    > fakty od urojeń. Myślę że jeszcze 20 lat temu wstydzili by się takiego
    > doboru eksperymentów a dzisiaj to pewno kluczowy element marketingu.

    Nie wiem jak ze światłem i dźwiękiem, ale coś w biorezonansie
    (czy też czymś co się tak określa) jest, bo mimo wszystko to działa ;)

    L.

  • 14. Data: 2017-12-04 22:06:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Dec 2017 12:14:23 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > ale coś w biorezonansie
    > (czy też czymś co się tak określa) jest

    To się nazywa "sugestia". Inna nazwa - placebo. Bywa że działa nawet
    wtedy gdy delikwent wie że je dostaje.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2017-12-04 22:30:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 grudnia 2017 22:06:40 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
    > To się nazywa "sugestia". Inna nazwa - placebo. Bywa że działa nawet
    > wtedy gdy delikwent wie że je dostaje.

    To akurat było w przypadku dziecka, które mało co kojarzyło,
    a na pewno nie słowo "placebo".

    L.

  • 16. Data: 2017-12-05 09:04:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Dec 2017 13:30:00 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > To akurat było w przypadku dziecka, które mało co kojarzyło,
    Rozum (czyli zdolności analityczne) tu nie maja zastosowania, więc
    dziecko - jak najbardziej będzie ulegać sugestii. Otoczka i atmosfera
    działają, tym skuteczniej im mniej doświadczony delikwent.
    > a na pewno nie słowo "placebo".
    Placebo - powinienem użyć nie słowa "inna nazwa" tylko "analogiczne
    zjawisko". Też chodzi o sugestię a konkretnie autosugestię. A to że
    nawet poinformowany delikwent jej ulega tłumaczy się niedowierzaniem
    (niepełnym zaufaniem) do osoby podającej lek i informującej że to
    placebo. Delikwent sobie myśli - ściemniają tylko a zapewne podali mi
    lek.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2017-12-05 09:14:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 09:04:46 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > Rozum (czyli zdolności analityczne) tu nie maja zastosowania, więc
    > dziecko - jak najbardziej będzie ulegać sugestii. Otoczka i atmosfera
    > działają, tym skuteczniej im mniej doświadczony delikwent.

    Tylko jakoś nie uległo sugestii -nastu specjalistów lekarzy, u których
    też siedziało, dawało się badać i łykało proszki. A wszyscy wywierali
    sugestię jak najbardziej.

    L.

  • 18. Data: 2017-12-05 09:24:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 5 Dec 2017 00:14:14 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Tylko jakoś nie uległo sugestii -nastu specjalistów lekarzy, u których
    > też siedziało, dawało się badać i łykało proszki. A wszyscy wywierali
    > sugestię jak najbardziej.

    Wyjaśnienie zapewne jest lecz bez dokładnej analizy przypadku nikt ci go
    nie poda. Mógłbym podać ze trzy hipotetyczne. Ale na 100% nie jest to
    efekt "biorezonansu" :) ponieważ nic takiego nie ma w ludzkim organiźmie
    co by mogło rezonować. Upierając się przy biorezonansie stawiasz się w
    szeregu z Endriu, który "wzmacnia czakry", choć nikt na oczy nie widział
    żadnej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2017-12-05 10:52:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 09:24:20 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]
    > co by mogło rezonować. Upierając się przy biorezonansie stawiasz się w
    > szeregu z Endriu, który "wzmacnia czakry", choć nikt na oczy nie widział

    Nie podejmuję się stwierdzić co rezonuje i czy rezonuje, być może działa
    to jakoś jak stawianie baniek czy smaganie witkami brzozowymi w bani, czyli
    drażni układ odpornościowy i przez to pomaga. Być może te częstotliwości,
    które generuje ustrojstwo, jakoś działają na chlamydie, gronkowce czy co tam
    mają ubijać. Jestem inżynierem i sceptykiem, sam swego czasu podśmiewałem się
    z tego i pukałem znacząco po głowie, ale jak po 2 latach pielgrzymek
    mojego dziecka po uznanych specjalistach pediatrii, alergologii, pulmonologii
    i innych logii nie było kompletnie żadnej poprawy, dzieciak mimo przyjmowania
    stosów piguł i wdychania szeregu wziewek dalej kaszlał jak gruźlik i dusił się
    w nocy, trafiliśmy na zasadzie "tonący brzytwy się chwyta" na biorezonans.
    Powtarzam, nie podejmuję się wyjaśnienia jak to działa, fakt jest taki
    że po dwóch wizytach problem z duszeniem się i kaszlem ustąpił,
    a było to lat temu ze 4, i do tej pory nic się nie dzieje.
    Wot czary, prądosugestia, voodoo, generalnie kompletnie mnie to nie
    interesuje, fakt jest taki, że w krótkim czasie, za niewielkie pieniądze,
    bez stosowania żadnego świństwa udało się uleczyć dzieciaka.
    I tak, to jest mój dzieciak, nie że słyszałem że ciotka znajomej była i mówiła.

    L.

  • 20. Data: 2017-12-05 13:12:09
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > co by mogło rezonować. Upierając się przy biorezonansie stawiasz się w
    > szeregu z Endriu, który "wzmacnia czakry", choć nikt na oczy nie widział

    Ja też od siebie dopowiem, że biorezonans pomógł trochę mojemu dziecku.
    Alergie nie ustąpiły zupełnie, ale inne uciążliwe objawy nie pojawiły
    się już po pierwszym zabiegu.
    A mnie, jako wątpiącego w metodę, wzięto na badanie i wykryto te same
    alergie jakie wyszły w klasycznym badaniu z krwi. Nie było wcześniej
    żadnego wywiadu, podchwytliwych pytań itp.

    yabba