  • 11. Data: 2014-11-26 09:55:14
    Temat: Re: OT licznik energii. Czy mogę zdjąć plomby z bezpieczników?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    news:m52tnn$35n$1@dont-email.me...

    > poprzedni właściciel miał 3 fazy dwie taryfy. Pierwsza faza zasilała
    > caluteńki lokal, druga i trzecia tylko piece akumulacyjne. Ten stycznik
    > załączał właśnie piece. Ja podpisując umowę zażądałem licznika 3

    i to jest odpowiedz dlaczego zaplombował - bo dostęp do przewodów umozliwiał
    "ręczną" zmianę taryfy. Było to co prawda w czasach mechanicznych liczników
    i osobnych zegarów - czy tak da sie oszukać licznik elektroniczny to nie
    wiem.

    b.

  • 12. Data: 2014-11-26 10:11:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Na temat zalecanej metody nie będę się wypowiadał, ale mam pytanie,
    > czy urządzenia z certyfikatem RoHS też się takimi plombami plombuje?

    Plomba nie będąc urządzeniem elektronicznym nie podlega pod RoHS.
    Nie jest chyba też częścią urządzenia.
    Jak nie można dodawać ołowiu do cyny to gdzieś go trzeba zużyć :).
    P.G.

  • 13. Data: 2014-11-26 11:42:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Plomba nie będąc urządzeniem elektronicznym nie podlega pod RoHS.
    > Nie jest chyba też częścią urządzenia.
    > Jak nie można dodawać ołowiu do cyny to gdzieś go trzeba zużyć :).

    Myśli co zrobić z zaoszczędzonym ołowiem czasem same cisną się do głowy.

    Jarek

    --
    Pistolet pod łóżko
    połóżmy zwyczajnie

  • 14. Data: 2014-11-26 16:15:00
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-11-25 18:40, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > Dzisiaj zostałem trochę wydymany przez montera Taurona i nie bardzo wiem
    > gdzie pójść z problemem. nie chcę się wdawać w szczegóły więc pytam
    > prosto z mostu:
    > Licznik mam taki jak na fotografii:
    > http://www.iv.pl/images/77468666021649546551.jpg
    > chcę usunąć stycznik który zaznaczyłem zieloną strzałką. Aby to zrobić
    > muszę zerwać plomby zaznaczone czerwonymi strzałkami. Czy mogę to zrobić
    > i zostawić nie zaplombowane, nikomu nie zgłaszać?
> [...]

    tak jak ktoś napisał: jeżeli to bezpieczniki zalicznikowe to możesz

    jeżeli to przed licznikiem to nie

    czyli jak wyłączysz te trzy B16 a licznik zgaśnie to nie wolno ci zerwać
    plomb na tej tablicy

  • 15. Data: 2014-11-26 16:22:03
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Na temat zalecanej metody nie będę się wypowiadał, ale mam pytanie,
    > czy urządzenia z certyfikatem RoHS też się takimi plombami plombuje?

    ta plomba została założona w czasach kiedy nikt nie wiedział o rohs,
    autor tematu mówi zapewne o plombach na liczniku i kasowniku
    (plastikowe) bo takie się stosuje w tauronie

  • 16. Data: 2014-11-26 16:46:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    fifak pisze tak:

> [...]
    > możesz
    >
    > jeżeli to przed licznikiem to nie
    >

    > czyli jak wyłączysz te trzy B16 a licznik zgaśnie to nie wolno ci

    imho wolno mu, nie wolno mu zerwać tylko plomb na liczniku chyba
    że ma pomysła jak się wytlumaczy z tego ;)

    Zresztą dowie się "prawdy operatora" jak zadzwoni zgłosić rozplombowanie, remont.

    http://media.energa.pl/pr/182342/energa-operator-w-g
    danskiem-dodzwonisz-sie-bez-klopotu

    Kiedy wzywać Pogotowie Energetyczne?

    - gdy zauważysz, że licznik działa nieprawidłowo
    - wymieniałeś bezpiecznik przedlicznikowy
    - zerwałeś plombę, wykonywałeś remont instalacji itp

    http://serwisy.gazetaprawna.pl/energetyka/artykuly/7
    97387,jak-przeniesc-licznik-energii-zgodnie-z-prawem
    .html
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2607178.html#1
    2516833
    http://ise.pl/index.php?option=com_jfusion&Itemid=39
    &jfile=viewtopic.php&f=23&t=10569

    acha nigdy nie należy wyrzucać plomb zwłaszcza tych
    plastkikowych z numerem tylko oddać im jak się pojawią plombować.

    --
    Piter

  • 17. Data: 2014-11-26 17:44:12
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > imho wolno mu, nie wolno mu zerwać tylko plomb na liczniku chyba
    > że ma pomysła jak się wytlumaczy z tego ;)

    oczywiście że wolno mu zawsze ale po zgłoszeniu i uzyskaniu zgody od
    OSD, później przychodzi monter i plombuje a on płaci za oplombowanie
    niewielką kwotę