  • 21. Data: 2015-03-23 18:36:56
    Temat: Re: [OT] protesty kierowcow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "z" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-03-23 o 15:33, masti pisze:

    >O właśnie. Jakoś nikt nie podchwycił.
    >Przecież w UE jest "równość i swoboda" i inne blebleble hasła :-)

    Umiarkowana, ale to przeciez stawka minimalna.
    Jak sobie zaordynujemy ze takze zagraniczni kierowcy na terenie kraju
    musza minimum 10zl/h zarabiac, to Niemcy sie nie zmartwia...

    PIT od nich wymagajmy, ot co !

    J.

  • 22. Data: 2015-03-23 18:39:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F.,
    >Nie kierowcy tylko właściciele TIRów.

    I to wlasciciele w tych protestach te Tiry kieruja ?

    P.S. Podobnie mnie smieszylo/zastanawialo te strajki kierowcow
    ciezarowek we Francji przeciw wysokim cenom paliwa.
    Ki czort ? Przeciez to ich nie dotyka, klienci placa ...

    J.

  • 23. Data: 2015-03-23 18:41:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Mar 2015, masti wrote:

    > czyli niemieckim kierowcom, którzy jeżdżą do Polski można płacić według
    > polskich stawek :)

    Trzeba by było uchwalić stawkę maksymalną.
    Inaczej *nadal* podlegają pod niemieckie przepisy.

    BTW: nie wiem na ile to prawdziwe, ale wśród głosów słyszanych w 1PR
    słyszałem informację że do "niemieckiej normy godzinowej" *nie liczą
    się* wszelkie dodatki, które nie są płacone za "godzinę pracy".
    Czyli wszelkie ryczałty miesięczne, za "bycie w delagacji" i tak
    dalej. A z kolei w .pl one przysługują, część przymusowo (z mocy
    przepisów), cześć "zwyczajowo" (pewnie nie wszędzie płacą, ale
    wg rzeczonych głosów np. dodatek za jazdę w nocy się spotyka).

    W takim układzie rzeczywiście może wyjść, że zapewnienie ichnich
    8,5 Euro na godzinę wymaga "średnich" ponad 10 Euro (policzonych
    z dodatkami).

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2015-03-23 18:47:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Monday, March 23, 2015, 6:41:23 PM, you wrote:

    [...]

    > W takim układzie rzeczywiście może wyjść, że zapewnienie ichnich
    > 8,5 Euro na godzinę wymaga "średnich" ponad 10 Euro (policzonych
    > z dodatkami).

    To nadal ma się nijak do rzekomych 12000PLN miesięcznie. o jakich
    pieprzą właściciele.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2015-03-23 18:56:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    > Trzeba by było uchwalić stawkę maksymalną.

    No, ciekawe by to bylo :-)

> [...]
    > przepisów), cześć "zwyczajowo" (pewnie nie wszędzie płacą, ale
    > wg rzeczonych głosów np. dodatek za jazdę w nocy się spotyka).

    Czekaj czekaj - ale te "za bycie w delegacji" to i u nas sie nie
    wliczaja.
    49 Euro za dzien. A kto wie czy nie 150 euro za noc :-)
    To sie kierowcy nalezy jak psu kasza, i w zarobki nie wlicza.

    Ale te koszta sa i dzis.

    J.

  • 26. Data: 2015-03-23 19:07:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > To nadal ma się nijak do rzekomych 12000PLN miesięcznie. o jakich
    > pieprzą właściciele.

    Niekoniecznie.
    Bardzo dużo kierowców ma minimalną stawkę na papierze, do
    opodatkowania i do ZUSu a resztę na łapce. Jak przepis
    wymusi 30zł na godzinę to pracodawca z dodatkami mocno się
    zbliży do tych 12 tysięcy miesięcznie wydanych na kierowcę.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2015-03-23 19:07:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    > ciezarowek we Francji przeciw wysokim cenom paliwa.
    > Ki czort ? Przeciez to ich nie dotyka, klienci placa ...

    klienci płacą cenę. Oni mają koszty.
    Paliwo rośnie koszty rosną.
    Cena niekoniecznie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2015-03-23 19:44:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał
    J.F. wrote:

    >klienci płacą cenę. Oni mają koszty.
    >Paliwo rośnie koszty rosną.
    >Cena niekoniecznie

    Paliwo rosnie wszystkim. To wkrotce i ceny rosna.

    Poza tym ... co to kierowce na etacie obchodzi ?
    Czy tam protestuja ci na wlasnej dzialalnosci a nie na etacie ?

    J.

  • 29. Data: 2015-03-23 20:05:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Paliwo rosnie wszystkim. To wkrotce i ceny rosna.
    >
    > Poza tym ... co to kierowce na etacie obchodzi ?

    mieć pracę a nie mieć pracy, mała różnica

  • 30. Data: 2015-03-23 20:16:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    >mieć pracę a nie mieć pracy, mała różnica

    Przeciez pracy dla kierowcow od tego nie ubedzie ... no, moze
    troszeczke.

    Predzej im powiedziano ze paliwo podrozalo, ceny nie i na pensje w
    przyszlosci nie starczy :-)

    J.