  • 61. Data: 2020-04-07 23:12:48
    Temat: Re: Obniżyc czy podwyższyć?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-04-2020 o 19:30, Janusz pisze:

    > Koreańczycy są raczej skrupulatni, może tłumacz coś pomerdał
    > "Koreańskie Centrum Zapobiegania i Kontroli Chorób poinformowało, że 51
    > osób wyleczonych z COVID-19 po zwolnieniu z kwarantanny ponownie
    > uzyskało pozytywny wynik testu na koronawirusa. Wszyscy pochodzą z
    > prowincji Gyeongsang Północny.
    >
    > Koreańskie służby twierdzą, że prawdopodobnie doszło do reaktywacji
    > wirusa, a nie ponownego zakażenia. Testy wykonano kilka dni po tym, jak
    > pacjentów uznano za wyleczonych i zwolniono ich z kwarantanny."
    >
    > https://www.o2.pl/artykul/korea-poludniowa-ponad-50-
    osob-wyleczonych-z-covid-19-zachorowalo-ponownie-649
    7022898206849a

    Ciekawe są komentarze pod tym artykułem.
    Wynika z nich, że objawy bardzo podobne do covid ludzie w Polsce mieli
    już w styczniu, albo nawet od listopada zeszłego roku.

    I jakoś kraj się nie wykończył....

  • 62. Data: 2020-04-08 10:57:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-07 o 23:12, Cavallino pisze:

> [...]
    > Wynika z nich, że objawy bardzo podobne do covid ludzie w Polsce mieli
    > już w styczniu, albo nawet od listopada zeszłego roku.

    Pewnie były to pojedyncze przypadki, jak pewnie wszędzie, ale jak
    przekroczą 'masę krytyczną' to się zaczyna alarm. Przecież w chinach od
    razu mówili że to coś podejrzanego i za dużo ludzi choruje/umiera a
    władze paliły głupa, dopiero przekroczenie tej 'masy' spowodowało że się
    musieli przyznać że mają problem.
    We Włoszech już też obserwowali zwiekszoną zachorowalność chyba w
    listopadzie
    ale nie wiązali jej z niczym.
    Ale okazuje się że to co się bada i wykrywa, chociaż wiadomo że jest
    niedoszacowanie, pytanie jak duże, niemieccy naukowco oszacowali jak duże:
    "Zarażonych koronawirusem SARS-CoV-2 są już dziesiątki milionów ludzi, a
    wysoka śmiertelność we Włoszech czy Hiszpanii wynika z niewielkiego
    odsetka wykrytych przypadków,"

    " Na ich podstawie wyliczyli, że poszczególne kraje wykryły średnio
    zaledwie 6% infekcji koronawirusem."

    "iedostateczna liczba testów i późne wdrożenie testowania powodują,
    zdaniem niemieckich naukowców, że odsetek zgonów we Włoszech i Hiszpanii
    wydaje się znacznie wyższy niż np. w Niemczech. Różnica ma wynikać stąd,
    że - jak szacują uczeni - w Niemczech wykryto 15,6% wszystkich zakażeń,
    tymczasem we Włoszech jest to 3,5%, a w Hiszpanii zaledwie 1,7%. Bardzo
    niski odsetek rzeczywistych infekcji miano też wykryć w USA (1,6%) i w
    Wielkiej Brytanii (1,2%). Jednocześnie obaj naukowcy szacują, że w Korei
    Południowej zidentyfikowano niemal 50% infekcji."

    https://kopalniawiedzy.pl/koronawirus-SARS-CoV-2-epi
    demia-zakazenie-testy,31841

    --
    Janusz

  • 63. Data: 2020-04-08 11:33:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rzeczywistość nie jest taka idealna.
    Jeżdżąc wybitnie eko często się nie łapię na końcówkę zielonego na następnych
    światłach.
    A pehowcy cisnący do dechy bywa ze przeskakują.
    Czyli na całej trasie są kilka skrzyżowań do przodu.
    Co do kosztów zgoda, ale co to obchodzi pehowca, szczególnie jeśli jest rozliczany z
    czasu i zadań?

    -----
    > Weź dwa samochody.
    > Obydwoma wystartuj w tym samym momencie.
    > Jednym jedź pyta/hebel wyjąc przy ruszaniu spod każdych świateł, a drugim jedź
    eko-drivingowo.
    > Czy to godziny szczytu, czy poza szczytem - dzięki sygnalizacji świetlnej - obydwa
    samochody dojadą na Mokotów w tym samym czasie.

  • 64. Data: 2020-04-08 11:35:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-04-2020 o 10:57, Janusz pisze:

> [...]
    > Wielkiej Brytanii (1,2%). Jednocześnie obaj naukowcy szacują, że w Korei
    > Południowej zidentyfikowano niemal 50% infekcji."

    Ano.
    Czyli jest dokładnie tak jak pisałem.
    Śmiertelność w stosunku do liczby zakażeń jest dość niska, a wydaje się
    wysoka TYLKO z powodu niewykrywania przypadków zakażeń - głównie tam
    gdzie słabo testują.

  • 65. Data: 2020-04-08 12:59:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

> [...]
    > przeskakują. Czyli na całej trasie są kilka skrzyżowań do przodu.
    > Co do kosztów zgoda, ale co to obchodzi pehowca, szczególnie jeśli

    Moze sie tak zdarzyć aczkolwiek eco driving przewiduje przyspieszanie z
    około 70% mocy wiec i tak ruszasz szybciej niz wiekszosc aut.
    Chodzi o to zeby jechac płynnie wiec jak widzisz ze jest zielone to nic
    nie stoi na przeszkodzie zeby depnac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)