  • 1. Data: 2020-03-31 13:12:41
    Temat: Kwarantanna 3
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rzad zaostrza izolacje:

    -nakaz trzymania 2m odstepu,
    -co drugie miejsce wolne takze w autobusach dowozacych ludzi do pracy
    ... Amazon sie ucieszy, biura turystyczne tez.
    -zakaz wychodzenia dzieci bez opieki doroslych,
    -ograniczenia w dostepach do parkow itp,

    -osoby na kwarantannie spowoduja kwarantanne u wszystkich domownikow
    ... co akurat wydaje sie w miare sensowne, ale ... kto im bedzie
    zywnosc donosil ?
    czy powolaja jakies domy kwarantanny ? W Szczyrku ponoc juz jest.

    -w sklepie bedzie moglo przebywac osob 3x wiecej niz kas .... no, mam
    watpliwosci, czy to dobry wspolczynnik.

    -markety budowlane beda zamkniete w weekend ...

    J.

  • 2. Data: 2020-03-31 14:02:25
    Temat: Re: Kwarantanna 3
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-31 o 13:12, J.F. pisze:
> [...]
    > watpliwosci, czy to dobry wspolczynnik.
    >
    > -markety budowlane beda zamkniete w weekend ...

    Zapomniałeś o godzinach dla >60 od 10-12.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-03-31 14:37:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > watpliwosci, czy to dobry wspolczynnik.
    >
    > -markety budowlane beda zamkniete w weekend ...

    Jest niesamowite, jak zmniejszył się ruch samochodowy i w związku z tym
    znów słychać dźwięki przyrody, np. szum drzew, ptaki itp. Jak dla mnie,
    może tak już zostać. Bardzo dobry zakaz jazdy młotorami dla zbicia czasu.

  • 4. Data: 2020-03-31 14:42:59
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-31 o 13:12, J.F. pisze:
    > rzad zaostrza izolacje:
    /.../
    > -markety budowlane beda zamkniete w weekend ...

    Znaczy się trzeba zrobić zapas kołków rozporowych :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2020-03-31 15:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > zywnosc donosil ?
    > czy powolaja jakies domy kwarantanny ? W Szczyrku ponoc juz jest.

    Jezeli tak nie było wczesniej to ta cała kwarantanna jest o kant dupy
    rozbic bo przeciez to jasne ze jak mieszkasz z kims chorym to sam jestes
    chory. Naprawde tak było ze 1 osoba kwarantanna a domownicy mogli
    normalnie chodzic po ulicach?
    Co do dowozenia jedzenia - teraz tak nie jest ze dowoza jedzenie?

    > -w sklepie bedzie moglo przebywac osob 3x wiecej niz kas .... no, mam
    > watpliwosci, czy to dobry wspolczynnik.

    Dziwny wymog, przeciez nie ilosc kas a powierzchnia sklepu jest wazna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 6. Data: 2020-03-31 16:56:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >Jest niesamowite, jak zmniejszył się ruch samochodowy i w związku z
    >tym znów słychać dźwięki przyrody, np. szum drzew, ptaki itp.

    Hm, gdzie ?
    Bo owszem, troche ciszej, ale to zawsze jest strefa, gdzie samochody
    sa glosniejsze ... albo nie.
    No i okna mozna miec szczelne i ptak nie bedzie halasowal :-)

    > Jak dla mnie, może tak już zostać. Bardzo dobry zakaz jazdy
    > młotorami dla zbicia czasu.

    To sie przeprowadz w Bieszczady, czy jak kto woli - w Karkonosze :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-03-31 17:10:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.03.2020 o 15:59, Budzik pisze:

> [...]
    > rozbic bo przeciez to jasne ze jak mieszkasz z kims chorym to sam jestes
    > chory. Naprawde tak było ze 1 osoba kwarantanna a domownicy mogli

    Tak to dokładnie było, osoba podlegająca kwarantannie siedziała na
    dupie, a reszta domowników róbta co chceta. Z drugiej strony, te osoby
    były i są poddawane kwarantannie bo tak, bez żadnych badań czy innych
    przesłanek. Po prostu, przekroczyły granicę w nieodpowiednim czasie.

    > Co do dowozenia jedzenia - teraz tak nie jest ze dowoza jedzenie?

    Kto niby miałby dowozić żarcie? Z tym dowozem jest jak z płynem
    odkażającym od Orlenu, Mateusz ogłosił i to wszystko.

  • 8. Data: 2020-03-31 17:54:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > rzad zaostrza izolacje:
    >
    >Jezeli tak nie było wczesniej to ta cała kwarantanna jest o kant dupy

    i tak nie ..

    >rozbic bo przeciez to jasne ze jak mieszkasz z kims chorym to sam
    >jestes
    >chory. Naprawde tak było ze 1 osoba kwarantanna a domownicy mogli
    >normalnie chodzic po ulicach?

    Ale nie chora, nawet nie podejrzana, tylko o zwiekszonym ryzyku
    zachorowania, bo np wrocila z Niemiec.

    Tzn w teorii, bo w praktyce bywa tak
    https://www.eluban.pl/wiadomosci/24119,przedluzono-i
    m-kwarantanne-bo-nikt-nie-zrobil-testow-system-jest-
    niewydolny

    >Co do dowozenia jedzenia - teraz tak nie jest ze dowoza jedzenie?

    Jakos tak musi byc, ale moze byc nagle potrzeba znacznie wiekszej
    ilosci, skoro nikt nie moze wychodzic.
    I gdzie maja kupowac - wejscie do sklepu poza kolejka ?

    >Dziwny wymog, przeciez nie ilosc kas a powierzchnia sklepu jest
    >wazna.

    Jedno z drugim zazwyczaj sie wiaze.

    Jak tylko patrze na pobliski Kaufland ... przy kasie jestem kasowany
    powiedzmy 2 minuty srednio.
    A to duze bydle, w 6 minut trudno caly obejsc, szczegolnie jak sie w
    towarze przebiera.

    Czyli beda kasjerki czekaly na klienta ... a inni klienci beda czekac
    przed sklepem na wybrednego :-(
    Ale ... zazwyczaj byla tylko czesc kas czynna, to moze w sam raz
    wyjdzie.

    J.

  • 9. Data: 2020-03-31 17:57:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Było tak wcześniej ale głupi ludzie nie przestrzegali. To musieli głupim skrócić
    smycze. Bardzo dobre jest że małolaty mogą być na zewnątrz tylko z kimś kto ma dowód.
    Prosili żeby bez potrzeby nie łazić po parkach itp. a i tak debile poszli. Jak
    prosili to nie można było karac a jak jest przepis to teraz będą wysokie mandaty.

  • 10. Data: 2020-03-31 18:37:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2020 o 13:12, J.F. pisze:

    > -osoby na kwarantannie spowoduja kwarantanne u wszystkich domownikow ...
    > co akurat wydaje sie w miare sensowne, ale ... kto im bedzie zywnosc
    > donosil ?

    Wojewoda - jak tylko się do niego dodzwonisz.

    A w praktyce - chuj wie. Czasem policjanci ponoć przyniosą.

    Szczerze - jakbym nie miał żarcia i kogoś kto mi przyniesie, to
    zadzowniłbym na 112, nagrał a potem poszedł do sklepu (w maseczce i
    rękawiczkach). W razie czego odmawiasz przyjęcia "mandatu" i niech w
    sądzie udowadniają ci, że skazanie kogoś na izolację bez zapewnienia
    żarcia jest legalne (nie mówiąc już o tym czy jakiekolwiek ograniczenie
    praw obywatelskich zarządzeniem ministra jest legalne bez stanu
    wyjątkowego).

    W chuja tną i efekt tego jest taki, że ktokolwiek ma choć trochę oleju w
    głowie, to będzie robił wszystko, żeby pod kwarantanne nie podpaść, bo
    jedyne co z tego wynika, to groźba kary.

    --
    Shrek