  • 31. Data: 2018-04-25 07:33:30
    Temat: Re: Obudowa E-SATA
    Od: z <...@...pl>

    > Zgoda, jesli przyszłoby wybierać wszystko od podstaw. Ale jak już się tę
    > esata ma i w dodatku jest hotplug to wydajnościowo/stabilnościowo jeden
    > pies ze wskazaniem jednak na esatę.

    Zgoda że szybkie (czy stabilne to bym podyskutował) ale stacjonarne
    używanie laptopa z dyskiem zewnętrznym po esata jest chore.
    Wiem bo sam tak używałem. :-) Zmarnowane pieniądze. Zarżnięta bateria... ;-)
    W końcu jednak stanęło na blaszaku w małej obudowie gdzie mogę sobie
    zakładać dyski jakie mi się podoba.

  • 32. Data: 2018-04-25 11:17:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-25, z <...@...pl> wrote:
    > Zgoda że szybkie (czy stabilne to bym podyskutował) ale stacjonarne

    Jeszcze się mi sata nigdy nie wyłożyła, a usb nie dalej jak wczoraj.

> [...]
    > Wiem bo sam tak używałem. :-) Zmarnowane pieniądze. Zarżnięta bateria... ;-)
    > W końcu jednak stanęło na blaszaku w małej obudowie gdzie mogę sobie

    No dobrze, ale skąd w równaniu znalazł się nagle laptop? :)

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2018-04-25 12:31:59
    Od: z <...@...pl>

    > No dobrze, ale skąd w równaniu znalazł się nagle laptop? :)

    Jeśli to stacjonarny to pomysł całkiem bez sensu.

    Jedyne wytłumaczenie to backup.

    Tylko że występują problemy z odłączeniem takiego dysku w czasie pracy.
    A taki podłączony stale dysk się kłóci z bezpieczeństwem tego backupu. :-)

    PS. Można uzyskać dokładnie to samo wyprowadzając kable zasilające i
    sygnałowy z tyłu obudowy. Taka sama funkcjonalność jak kupowanie stacji
    dokującej czy obudowy.

  • 34. Data: 2018-04-25 13:35:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-25 o 12:31, z pisze:

> [...]
    >
    > PS. Można uzyskać dokładnie to samo wyprowadzając kable zasilające i
    > sygnałowy z tyłu obudowy. Taka sama funkcjonalność jak kupowanie stacji

    Za sygnałowy uważasz sata? Można go wpinać w czasie pracy?

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2018-04-25 14:16:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-25, z <...@...pl> wrote:

    > Jeśli to stacjonarny to pomysł całkiem bez sensu.
    >
    > Jedyne wytłumaczenie to backup.

    Nie bez sensu, tylko Ty jestes pewnie minimalista, który powyżej 2TB
    backupów nie robi. Są owszem 2.5" 4TB, np. WD, ale w sumie nie za dużo.
    Za to dużo tych 3.5", które i tak potrzebują zasialanie, więc jeden pies.

    > Tylko że występują problemy z odłączeniem takiego dysku w czasie pracy.
    > A taki podłączony stale dysk się kłóci z bezpieczeństwem tego backupu. :-)

    Nie wiem, ja tam nie mam problemów :)

    > PS. Można uzyskać dokładnie to samo wyprowadzając kable zasilające i
    > sygnałowy z tyłu obudowy. Taka sama funkcjonalność jak kupowanie stacji
    > dokującej czy obudowy.

    Stacja dokująca do laptopa czy dysku?

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2018-04-25 18:31:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-04-25 o 13:35, RadoslawF pisze:
    > Za sygnałowy uważasz sata? Można go wpinać w czasie pracy?

    Nie ale to nie istotne skoro są problemy z usuwaniem takiego dysku.

    W praktyce pozostaje praca razem z komputerem tak jak każdego innego
    dysku w nim zainstalowanego.
    Można wyłączyć kompa podpiąć/odpiąć wtyczkę i znowu włączyć.

    Próbowałem z dwoma różnymi stacjami. Fakt że to było 2-3 lata temu z
    windowsem 7.

    Sądząc po ostatnich "postępach" w rozwoju w10 mam małe nadzieje że jest
    lepiej.

  • 37. Data: 2018-04-25 18:32:13
    Od: z <...@...pl>

    > Stacja dokująca do laptopa czy dysku?

    dysku

  • 38. Data: 2018-04-25 18:55:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-25 o 18:31, z pisze:

> [...]
    > windowsem 7.
    >
    > Sądząc po ostatnich "postępach" w rozwoju w10 mam małe nadzieje że jest

    Czyli jest to rozwiązanie na poziomie modnych dziesięć lub więcej
    lat temu szuflad na dyski. Trzeba wyłączyć kompa aby podpiąć lub
    odpiąć szufladę. Na dzień dzisiejszy kompletnie bez sensu.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2018-04-25 23:26:25
    Od: z <...@...pl>

    > Nie wiem, ja tam nie mam problemów :)

    Napisz czego używasz i jakiego systemu.
    Może się nawrócę bo nadal mam laptopa z e-sata ;-)

  • 40. Data: 2018-04-26 12:28:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-25, z <...@...pl> wrote:

    > Napisz czego używasz i jakiego systemu.
    > Może się nawrócę bo nadal mam laptopa z e-sata ;-)

    Ale to desktop. Jakas stara plyta Gigabyte, dysk podpięty pod tanią
    kartę SIL, nie ma nawet opcji hotswap.

    Zasadniczo używam pod Linuxem a tam co prawda w logach widać bunt
    sterownika, ale robi sobie reset i tyle. Moge wystrtowac z wyłączonym,
    robie pstryk na obudowie i po chwili widzi. Odmontowuję, pstryk w drugą
    stronę, wk..rw sterownika, usunięcie dysku i tyle. Potem bez restartu
    kolejny pstryk i widzi.

    Ale specjalnie dla Ciebie sprawdziłem tez pow Win 7 bo mam na tym samym
    sprzęcie i jest dokładnie tak samo, tylko z tego co wyczytałem albo dla
    bezpieczeństwa trzeba użyć diskpart remove literkadysku: albo programicu
    sync, którym można sobie zciągnąć ze strony M$, a który opróżnia bufory.

    A obudowa taka, dość stara już, hybrydowa SATA/PATA i jak widzisz też z
    tych tańszych:
    https://www.sabrent.com/product/EC-UEIS7/usb-2-0-sat
    asata-ii-aluminum-enclosure-cooling-fan/

    --
    Marcin