    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Date: Sat, 27 Oct 2018 23:45:09 +0200

    Jak mantrę obserwuję w kółko te same zachowania kierowców. Przynajmniej
    lokalnie w 3mieście. Jeśli jedzie kilka aut w szeregu, to z pewnością
    przynajmniej jeden kierowca musi jechać dużo poniżej ograniczenia. Też
    tak jest u Was?

    Teraz przypowieść w/g grzesznego Marka. Lubię wrzucać na tych odcinkach
    tempomat w trybie minimalnej prędkości by bez przerwy nie musieć zerkać
    na prędkościomierz. Ustawiam tempomat zawsze na maksymalną dozwoloną
    prędkość. Jeśli jest kilka aut przede mną, to nigdy nie zadziała. Zawsze
    jakiś rodzynek mocno zniża prędkość - a już w szczególności tuż przed
    końcem pomiaru (jakby to cokolwiek miało pomóc). No więc w dniu
    dzisiejszym parę razy tego doświadczyłem. Jeden z przypadków był
    zdumiewający. Ograniczenie do 60. Kilka aut, w tym ciężarówka.
    Pomyślałem sobie, że będę wlókł się za nią. Nic bardziej mylnego.
    Ciężarówka zniknęła na horyzoncie a ja wlokłem się za jakim VW. Gość
    jechał ciut ponad 40km/h. Pomyślałem sobie, że popędzę go długimi, ale
    odpuściłem widząc znaczek inwalidy. No dobrze, może uznał on iż przy
    50km/h wyniesie go z zakrętów i będzie dachował bo np. jedzie na samych
    felgach. W końcu opony są drogie. :-) Ale mijamy koniec pomiaru
    odcinkowego, nowe ograniczenie do 70km/h a gość przyspiesza do ponad
    110km/h i wyprzedza po pewnym czasie ciężarówkę, niemalże na trzeciego i
    to w nocy. Mimo iż szybko jeżdżę, to nie odważyłbym się na taki manewr.

    K..wa, co tkwi w umysłach takich kierowców?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek