  • 131. Data: 2018-11-03 17:04:25
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Tutaj rozumiem sugerujesz odebranie PJ, co w warunkach wiejsko-
    > małomiejskich (a w takich warunkach pracowałem) jest równoznaczne ze
    > śmiercią głodową.

    Ok, to już inne zagadnienie, które należałoby jakoś rozwiązać. Ale ja
    jako kierowca nie uczynię tego gdyż wszystko, co mogę zrobić, to jechać
    samochodem. Natomiast ja jako kierowca / pieszy / rowerzysta nie chcę
    zostać inwalidą przez niedowidzącego dziadka, który myli gaz z hamulcem,
    wykonuje kompletnie niezrozumiałe manewry na ulicy, nie mieści się w 10
    metrową przerwę między pojazdami na postoju powodując nie jeden raz
    obtarcia/stłuczki (to konkretny przykład z życia wzięty), w nocy
    kompletnie niczego nie widzi a za dnia tylko większe kontury etc.
    Usprawiedliwianie niezdolności do prowadzenia pojazdów mechanicznych
    inwalidztwem i empatią do niej jest mocno pokręconym rozumowaniem,
    szczególnie ignorując wywoływanie licznych zagrożeń i szkód poczynionych
    na rzecz innych uczestników ruchu.

    > spowodowany przez seniora "kapelusznika". Praktycznie wszystkie
    > spowodowane były przez zapierdalacza-idiotę. A pozostały niewielki
    > odsetek to po prostu pech (typu zdradzieckie oblodzenie nawierzchni na
    > zakręcie). Prędkość zabija - a ktokolwiek uważa inaczej jest po prostu
    > pierdolnięty.

    Ok, zgoda - bo tak sytuacja wygląda gdy przyjeżdża policja na miejsce i
    mierzy coś tam, drapie się po głowie, wylicza, że ktoś zapierdalał więc
    jest sprawcą. Szkoda czasu na dochodzenie do przyczyn zdarzeń. Wrzucamy
    zapierdalaczy do jednego wora, piękna praca, zero wysiłku umysłowego.
    Gdybym nie praktykował jazdy na co dzień, w połowie po drogach szybkiego
    ruchu, to niczego bym nie komentował.

    Przykład:
    https://youtu.be/oLPrHuqhMmA?t=3

    Teraz przyjeżdża policja i mówi do autora filmu: zapierdalałeś, więc
    wyleciałeś z drogi. Trzeba było dostosować prędkość. Oczywiście gdyby
    filmu nie było.

    Tak samo tu:
    https://youtu.be/FFbzeqzAc1Q?t=543
    typowy kapelusznik. Parking z mnóstwem wolnego miejsca a gość nie
    potrafi wcelować w żadne z tych miejsc. I co na to policja? Mogę się
    założyć, że nie ma o zdarzeniu bladego pojęcia twierdząc rozbrajająco,
    że kapelusznicy w ogóle nie powodują zdarzeń drogowych. A ten czerwony
    zabuli z własnej kieszeni za ew szkody.

    > Przypomnę, iż to ty zacząłeś. Przytaczasz artykuł z dupy wyciągnięty i
    > twierdzisz że odnosi się specyficznie do jazdy 40@60.

    Bo nie mam filmu z tego konkretnego zdarzenia.

    > Wcześniej pisałeś o "popędzaniu".

    A niby z jakiego innego powodu migam ze 100m? To jest właśnie prośba o
    szybszą jazdę lub zwolnienie pasa. Jest mi obojętne, które z rozwiązań
    poprzedzający mnie kierowca wybierze.

    > Teraz znów powracasz do tezy o
    > informacyjnym proszeniu. Za takie proszenie można dostać mandat - w
    > przeciwieństwie do jazdy 40@60. Wnioski wyciągnij sam.

    Niczego nie zmieniam. Czy w ogóle czytałeś mój wątek od początku?
    Przecież nie dawałem _żadnych_ znaków świetlnych temu co jechał 40/60.
    To zupełnie inny temat!

    Zdaję sobie sprawę, że za komunikację świetlną między kierowcami grożą
    mandaty. Kierowcy autobusów, którzy dziękują mi awaryjnymi za
    wpuszczenie na swój pas poszliby z torbami gdybyś tam łapankę urządził
    na "migających".

    > Po pierwsze nie ma mowy o żadnej furii, a po drugie nie o to że ktoś chce
    > szybciej jechać, tylko o to że wymaga by świat dostosował się do jego
    > widzimisię.

    Czytałeś komentarz Krisa jak reaguje na poganianie (a więc w moim
    przypadku pojedyncze mignięcie długimi)? On tego nie toleruje i potrafi
    wtedy drastycznie zmniejszyć prędkość do spacerowej. Moim zdaniem jest
    to oznaką agresji właśnie. Do niej nawiązuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 132. Data: 2018-11-03 17:42:35
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 17:04:25 +0100, Marek S wrote:
    > Niczego nie zmieniam. Czy w ogóle czytałeś mój wątek od początku?
    > Przecież nie dawałem _żadnych_ znaków świetlnych temu co jechał 40/60.

    Widzisz, a mi się we łbie jakoś pokiełbasiło że tak robisz. Wieczorem
    zażyję Ginkosal (jak nie zapomnę). Niesamowite, jak to kulturalni ludzie
    czasem nie mogą się dogadać.

    > Kierowcy autobusów, którzy dziękują mi awaryjnymi za wpuszczenie na
    > swój pas poszliby z torbami gdybyś tam łapankę urządził na "migających".

    Najpierw zajmę się kolejkami w Biedronce. Słyszałem, że tam niezłe
    przegięcia idą. Trzeba to natychmiast ukrócić.

    Mateusz

  • 133. Data: 2018-11-04 02:28:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Widzisz, a mi się we łbie jakoś pokiełbasiło że tak robisz. Wieczorem
    > zażyję Ginkosal (jak nie zapomnę). Niesamowite, jak to kulturalni ludzie
    > czasem nie mogą się dogadać.

    Spoko. Kociokwik zapanował w dyskusji. Zmiksowały się wypowiedzi kilku
    osób więc stąd pewnie przypisanie mi jakiś dziwnych zachowań. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 134. Data: 2018-11-04 09:43:54
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-11-04 o 02:28, Marek S pisze:

    > przypisanie mi jakiś dziwnych zachowań. :-)

    Nie do wiary! Zatem po raz kolejny:

    1. Mianownik (kto? co?): jakieś dziwne zachowania

    2. Dopełniacz (kogo? czego?): jakichś dziwnych zachowań (nie: jakiś
    dziwnych zachowań)

    3. Celownik (komu? czemu?): jakimś dziwnym zachowaniom (nie: jakiś
    dziwnym zachowaniom)

    4. Biernik (kogo? co?): jakieś dziwne zachowania

    5. Narzędnik (z kim? z czym?): jakimiś dziwnymi zachowaniami (nie: jakiś
    dziwnymi zachowaniami)

    6. Miejscownik (o kim? o czym?): jakichś dziwnych zachowaniach (nie:
    jakiś dziwnych zachowaniach)

    7. Wołacz (hej! lub o!): jakieś dziwne zachowania!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 135. Data: 2018-11-04 16:28:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-04 o 09:43, Akarm pisze:

    > Nie do wiary! Zatem po raz kolejny:

    Siła przyzwyczajenia na języka grupowego :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 136. Data: 2018-11-04 16:32:28
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 16:28:35 +0100, Marek S wrote:
    > Siła przyzwyczajenia na języka grupowego :-D

    Znów ciężko zrozumieć co autor ma na myśli. Proponuję, byśmy się wszyscy
    przerzucili na miganie - będzie prościej i przyjemniej.

    Mateusz

  • 137. Data: 2018-11-04 21:55:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Znów ciężko zrozumieć co autor ma na myśli. Proponuję, byśmy się wszyscy
    > przerzucili na miganie - będzie prościej i przyjemniej.

    To było do mnie personalnie adresowane. Chodziło o jakiś/jakichś.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 138. Data: 2018-11-06 15:09:07
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Całkiem poza konkursem zapytam: a czy te tempomaty się same nie wyłączają
    > w "dynamicznych" sytuacjach? Ja w aucie tempomatu nie mam, ale u małżonki
    > w Dusterze jest tak, że jak się mocno depnie gaz to tempomat się
    > tymczasowo wyłącza, i włącza z powrotem automatycznie dopiero kiedy
    > prędkość powróci do tej ustawionej. Jak to odkryłem (małżonka do tej pory
    > nie wie) to pomyślałem że całkiem sprytne i uznałem że pewno teraz każdy
    > tak ma.

    Każdy tak ma, i to od bardzo dawna. Miałem tak w Toyocie Camry, rocznik
    1995.
    Pedał hamulca kasuje ustawioną prędkość w tempomacie ale pedał gazu nie: po
    prostu auto przyspiesza ile kierowca sobie zażyczy a jak puścisz pedał gazu
    to zwalnia do tego co było ustawione na tempomacie wcześniej.

    > Sam pedał gazu jest tak skonstruowany że ma dwa "dna". Kiedy
    > wydaje się że już dalej nie pójdzie, to jednak można mocniej wcisnąć i
    > wtedy właśnie samochód przechodzi w tryb 'no limit'.

    W VW to jest po prostu przycisk pod pedałem na podłodze wykrywający
    naciśnięcie gazu ,,do dechy" i odpowiednio skorygowanie nastaw automatycznej
    skrzyni biegów czy też zarządzania wtryskami i przepustnicą aby wygenerować
    impulsowo największe możliwe przyspieszenie.

  • 139. Data: 2018-11-18 22:42:01
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 27 Oct 2018 23:45:09 +0200, Marek S <p...@s...com> wrote:

    (...)

    A tak BTW to ostatnio w radio słyszałem wypowiedź jakiegos mądrali z
    ITD, że w polskim prawie nie ma podstaw do karania na podstawie
    odcinkowego pomiaru prędkości. Sprawa dotyczyła wprowadzenia takowego
    w warszawskim tunelu na Wisłostradzie, wraz z podniesieniem
    dopuszczalnej prędkości do 79 km/h.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 140. Data: 2018-11-19 03:32:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos zalewasz. Jak z trzy-cztery lata temu pisalem ze wprowadza odcinkowy pomiar
    predkosci to byli tutaj tacy co mnie smiechem chcieli zajebac i twierdzili ze to
    niemozliwe.