  • 11. Data: 2018-05-21 00:48:46
    Temat: Re: Odebrać prawo do komentowania na grupach dożywotnio
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-20 o 08:45, ToMasz pisze:
    > (..)
    > zdziwiony jestem, że niema regulacji. nie "socjalistycznych" tylko
    > takich gdzie istnieje 100% woności, ale bez oszukaństwa i naciągania cen

    > u nas jest paranoja. ubezpieczane są auta, nie ludzie. auta od
    > pojemności/widzimisie, właściciel od wieku. Więc właścicielem auta jest
    > najczęściej podstarzały członek rodziny, który regularnie wozi małe
    > dzieci w foteliku. dochrapał się 60% zniżek, więc rocznie płaci ok
    > 700-1000zł. jeśli trafi się "szkoda" na 500zł, albo na karambol na
    > autostradzie, właściciel pojazdu (NIE sprawca) traci (w uproszczeniu)
> [...]

    Trzebaby to w końcu zmienić

  • 12. Data: 2018-05-21 21:27:00
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-05-20 08:45, ToMasz wrote:
> [...]
    > 700-1000zł. jeśli trafi się "szkoda" na 500zł, albo na karambol na
    > autostradzie, właściciel pojazdu (NIE sprawca)

    nie do konca prawda - znam osobe ktora miala dwie kolizje w nie swoich
    samochodach, obie zakonczone interwencja policji i papierami, mimo ze i
    on i ja mamy po 60% znizek to za podobne auto o tej samej pojemnosci w
    tym samym miescie placi 5 razy wiecej niz ja (w dodatku ja mam
    ubezpieczenie "pierwsze z brzegu" a on sie niezle naszukal zeby bylo jak
    najtaniej) tak ze mimo ze byc moze oficjalnie znizek nie stracil to na
    jakiejs czarnej liscie sie znajduje z pewnoscia

  • 13. Data: 2018-05-21 22:14:08
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 21.05.2018 o 21:27, m4rkiz pisze:

    > tak ze mimo ze byc moze oficjalnie znizek nie stracil to na
    > jakiejs czarnej liscie sie znajduje z pewnoscia

    Ale ma stawkę bazową wyższą, w UFG są zapisane dane sprawcy
    i ubezpieczyciele też to sprawdzają.

    --
    --- xyz

  • 14. Data: 2018-05-22 07:59:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > nie do konca prawda - znam osobe ktora miala dwie kolizje w nie swoich
    > samochodach, obie zakonczone interwencja policji i papierami, mimo ze i

    nie twierdzę że niemasz racj, bo nie wiem co wpływa na taki wynik, ale
    ubezpieczyciele nic nie wiedzą. podam przykład, skompliowany, ale
    wyjaśni wszystko.

    w firmie mtu, miałem ubezpieczone OC holowanie i _szyby_. żadnych innych
    ubezpieczeń. szyba pękła, zgodnie z umową wypłacili 90% ja resztę. po
    roku szukam ubezpieczenia na inne auto a tu alianz mówi mi że miałem
    wypłatę z AC. Z jakiego AC się pytam, jak ac nie płaciłem przez 5 lat.
    po długich "dochodzeniach" dowiedziałem się że każda wypłata obowiązkowo
    musi być zapisana w bazach UFG, a skoro z oc mi nie wypłacili to musieli
    wybrać inną dostępną opcje i wpisali wypłatę jako AC. W MTU wiedzieli że
    to za szybę, więc miałem "czyste konto" ale w innych ubezpieczalniach -
    była szkoda z AC i kropka (nie było miejsca na wpisanie jaka szkoda i
    wartość).
    Działo się to jakieś 5 lat temu i mówili że może coś się w tej kwestii
    zmieni, ale narazie się nie szykuje. wtedy prowadziłem na grupie
    kampanie informacyjną, bo wszelkie inne "doubezpieczenia" elementów
    samochodu skutkowałyby takim samym wpisem w AC, "niewidoczym" jedynie w
    obecnej ubezpieczalni. tak więc na kolejne parę lat jesteśmy związani ze
    starym ubezpieczycielem, więc argument - przejdę do innej firmy odpada,
    a skoro ceny ubezpieczeń są nie jawne, to na bank zapłacimy więcej.
    ToMasz