    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Odłączony pin masy a uszkodzenie scalaka
    Date: 30 Sep 2014 23:28:49 GMT

    Próbowałem dzisiaj uruchomić zmontowany prototyp swojego urządzenia, które
    zawiera Atmegę 644, ft232 i w5100 (moje pierwsze podejście do tego układu).
    Sam MCU wraz z UART-em ruszył od razu. Bez problemu wgrałem bootloader i
    przykładowy wsad. Za nic natomiast nie mogłem odpalić Ethernetu.
    Pomierzyłem napięcia, sprawdziłem kwarc, znalazłem i usunąłem kilka bugów
    programowych. Układ jednak za nic nie chciał ruszyć - obudowa scalaka była
    lekko ciepła, ale żadna dioda nie świeciła się, układu nie dało się
    pingować.
    Zabrałem się więc za dokładną inspekcję w trakcie której okazało się, że
    jeden z pinów GND nie jest podłączony do masy.

    Spróbowałem go prowizorycznie podłączyć kawałkiem cienkiego drutu, ale nie
    ma poprawy. Oczywiście możliwe, że prowizoryczny lut nie łączy (sprawdzę
    jutro, przy lepszym świetle) ale wydaje mi się to mało prawdopodobne.

    Czy taka sytuacja mogła uszkodzić układ?
    Gdy będę budował ten układ na poprawione płytce mogę użyć tej części
    odzysku, czy jednak lepiej wykorzystać inny egzemplarz?