  • 41. Data: 2017-11-15 21:54:24
    Temat: Re: Odlewy żeliwne metodą chałupniczą
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 15 listopada 2017 21:20:39 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Stefan Banach z Alfredem Tarskim twierdzili, że jak się ma już dobrze
    > porozcinaną kulę, to gdy się trochę przy tych kawałkach pokombinuje,
    > to można z nich zmontować dwie kule, które w niczym nie ustępują tej
    > z planów pierwotnych. Korzystając z tego spostrzeżenia można oszczędzić
    > trochę materiału.

    Nie wiem dlaczego, ale skojarzyło mi się to z idealną kulistą krową w próżni :>

    L.

  • 42. Data: 2017-11-15 22:12:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Nov 2017 11:57:13 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):
    > Ależ skąd :>

    60kg do machania ...

    > Tyle kosztuje w handlu gotowy klamot do ćwiczenia.

    > To musi być pewne i bezpieczne, bo jak ktoś tym nad głową wymachuje
    > i nagle mu uchwyt puści, to może być niewesoło. Z jakiegoś powodu
    > robią to z odlewów, nie wiem, może taki spawany uchwyt po iluśset wymachach,
    > rzuceniu na glebę czy innych przypadkach stresu może np. puścić?

    Tobie moze byc latwiej znalezc kule niz zrobic piec.
    A fabryka musi zamowic ... to sobie moze zamowic gotowy, po co ma
    spawac :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=T4yzNZGznYA

    Ktos sie domysla czemu oni rozdielaja na dwa tory, zeby za chwile
    polaczyc ?

    J.

  • 43. Data: 2017-11-15 22:24:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-15 o 20:53, Lisciasty pisze

    > Samo zrobienie takiego piecyka to już jest kupa roboty, ale wygląda
    > na wykonalne. Natomiast "blower" to jest chyba odkurzacz "Rainbow",
    > z czymś takim łazili domokrążcy po naszym kraju nieco lat temu ;)

    Gazowy propanowy piecyk chyba łatwiej zrobić
    https://youtu.be/h0MKwXttzq4

    https://youtu.be/UXeCYmAQg6U

    Odkurzacz Zelmer mam nadal działający z lat 70-tych :)

    WM

  • 44. Data: 2017-11-15 22:26:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 15 listopada 2017 22:12:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > 60kg do machania ...

    A przepraszam, widzę, że mają jeszcze taki 80kg :>

    http://www.centrumkb.pl/sklep/

    I tak, tym się macha, często jedną ręką, z czego czasami wymachuje się
    nad głową, własną :P Znaczy tym 80kg to nie wiem, ale wiem że
    w Polsce jest przynajmniej jeden Mietek, który wymachuje tą 60 ;)

    > Tobie moze byc latwiej znalezc kule niz zrobic piec.

    Pewnie tak :>

    > https://www.youtube.com/watch?v=T4yzNZGznYA
    > Ktos sie domysla czemu oni rozdielaja na dwa tory, zeby za chwile
    > polaczyc ?

    Może te ślimaki mają za małą przepustowość?

    L.

  • 45. Data: 2017-11-15 22:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Nov 2017 11:05:19 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Nie o pracy odlewników mówiłem, tylko o pracy wątkotwórcy.
    > Zamiast doktoryzować się z budowy dymarek bardziej ekonomiczne
    > może okazać się pozasuwanie przez 5 dni za minimalną krajową
    > i kupienie sobie jednej sztuki tego ciężarka.

    zatrudnic sie na budowie, pomachac sobie troche pustakami i workami z
    cementem, to nie trzeba bedzie potem ciezarka kupowac :-)

    J.

  • 46. Data: 2017-11-15 22:36:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 15 listopada 2017 22:24:46 UTC+1 użytkownik WM napisał:
    > Gazowy propanowy piecyk chyba łatwiej zrobić
    > https://youtu.be/h0MKwXttzq4

    "remember kids: always wear crocs while playing with molten metal!" ;)

    > https://youtu.be/UXeCYmAQg6U

    Fakt, z gazem wydaje się dużo prostsze.

    L.

  • 47. Data: 2017-11-15 22:39:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-15 o 22:26, Lisciasty pisze:
    > Może te ślimaki mają za małą przepustowość?
    Te ślimaki chyba studzą. Widać, że mają przy końcu ślimaka od spodu
    jakiś wąż podłączony. Jego koniec wylewa wodę do basenu.
    https://youtu.be/T4yzNZGznYA?t=1m14s

    Robert

  • 48. Data: 2017-11-15 23:56:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Może te ślimaki mają za małą przepustowość?

    A może to są pierwsze próby zrobienia jakoś z jednej kuli dwóch?

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2017-11-16 08:07:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 15 listopada 2017 20:26:22 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Spawać to już w miarę umiem :> A takie klecenie kuli z krążków, hm brzmi
    > na skomplikowaną zabawę...

    Ta blacha o której myślałem to tak z 10 mm. skoro martwisz się o bezpieczeństwo, to
    ja widzę większe zagrożenie wadą odlewniczą niż w spawie.

  • 50. Data: 2017-11-16 09:32:04
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 08:07, Konrad Anikiel pisze:

    > Ta blacha o której myślałem to tak z 10 mm. skoro martwisz się o bezpieczeństwo, to
    ja widzę większe zagrożenie wadą odlewniczą niż w spawie.

    Teraz liczy się szpan. Kiedyś wystarczył erzac.
    https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/184499:1/

    WM