  • 11. Data: 2010-10-11 18:27:25
    Temat: Re: Odmrażanie szyb
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Paź, 15:40, "Kakalak" <K...@o...pl> wrote:
    > Temat aktualny, zastanawiam się czy na lekkim mrozie (-2) nie polewać szyb
    > LETNIĄ (20C) wodą, w celu szybkiego odmrożenia i podgrzania.

    Slaby biznes, bo jak taka letnia cos odmrozi to calosc zamarznie po
    splynieciu w rynienki i tam moze sie zebrac i calosc zaczopowac...

    > O tym że nie wolno wrzącą to wiem.
    >
    > Pytanie nasunęło mi się jak przeglądałem internet  "podgrzewane
    > spryskiwacze"
    >
    > Stosowałem specjalne płyny, przysłanianie tekturą i żadna metoda mi nie
    > odpowiada.
    >
    > Jakie są Wasze sposoby?
    Odmrazacze i plyny, a tak naprawde to odpalic auto niech sie rozgrzeje
    i nawiew na przednia szybe. I za ten czas co odsniezasz czy skrobiesz
    pozostale szyby przednia ladnie odtaje. Mozna jej pomoc odmrazaczem w
    psikaczu (nie aerozol tylko atomizer) i zmiotka.

  • 12. Data: 2010-10-11 18:45:54
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-10-11 17:02, Borys Pogoreło pisze:

    > Podgrzewane są tylko same dysze, by nie zamarzała w nich resztka płynu.

    zależy od samochodu.
    W takim starym wiekowym już jakby nie było w124 są podgrzewane i dysze,
    i węże prowadzące do spryskiwaczy ze zbiornika (elektrycznie) jak i sam
    zbiornik płynu (jest w nim wężownica zasilana wodą z układu chłodzenia
    silnika).. W samochodach z silnikami Diesla w niskich temperaturach
    podgrzewane jest także paliwo (termostat plus wymiennik ciepła w bloku
    silnika - termostat ma utrzymać temperaturę oleju napędowego na poziomie
    bodajże bodajże 30 stopni).

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 13. Data: 2010-10-11 18:48:34
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-10-11 16:43, Brzezi pisze:

    > Watpie aby spryskiwacze podgrzewaly plyn, funkcja "podgrzewane
    > spryskiwacze" zapobiega ich zamarzaniu, a nie podgrzewaniu przeplywajacego
    > przez nie plynu, zeby robic cos takiego to potrzebowalyby miec moc jak
    > przeplywowy ogrzewacz wody :)

    wystarczy najpierw podgrzać płyn w zbiorniku wężąwnicą zasilaną z cieczą
    chłodzącą silnik. Potem grzałka na przewodach i w dyszach ma tylko
    skompensować ucieczkę ciepła lub rozmrozić ewentualny lód jeśli już tam
    się pojawił..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 14. Data: 2010-10-11 19:34:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kakalak" <K...@o...pl> napisał w
    > zastanawiam się jak to jest skoro podgrzewane spryskiwacze walą
    > ciepłym
    > płynem i jest OK a przecież w lecie mam rozgrzany samochód do
    > czerwoności i
    > polewam zimnym płynem i nic się nie dzieje

    Do szklanki tez nalewasz wrzatku i nie peka ... ale nie zawsze nie
    peka :-)

    Im mniejsza roznica temperatur tym bezpieczniej, pogrzewanie nie
    jest do wrzenia, w lecie zbiornik nie jest lodowaty.

    > podobnie nie raz widziałem przy -20 ludzie wjeżdżali na myjnię z
    > ciepłą wodą
    > i też bez problemów

    Moze ta woda nie taka ciepla, bo cieplo kosztuje :-)
    a szyba przednia z dwoch warstw, znaczy sie cienka i odporniejsza
    na zmiany ciepla :-)

    Tak czy inaczej - uzywania wody w temperaturze pokojowej bym sie
    nie bal nawet mrozna zima.

    J.

  • 15. Data: 2010-10-11 19:40:59
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Kakalak wrote:
    > Jakie są Wasze sposoby?

    Te opisane w instrukcji obsługi samochodu - od wielu lat się sprawdzają
    doskonale...
    (w opisanycyh przez ciebie warunkach)

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2010-10-11 21:01:17
    Temat: Odp: Odmrażanie szyb
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    ?Użytkownik "Kakalak" <K...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Temat aktualny, zastanawiam się czy na lekkim mrozie (-2) nie polewać szyb
    > LETNIĄ (20C) wodą, w celu szybkiego odmrożenia i podgrzania.

    popularne w irlandii jak ich juz przycisnie... w tym roku byl z tym maly problem
    jak temperatura spadla w styczniu do -15 (przez ostatnie lata najnizej bylo
    jakies -5) i sie okazywalo ze po mocniejszym polaniu nie tylko wycieraczki
    ale i drzwi potrafia przymarznac (akurat mam widok z pracy na spory parking) :P

    w kazdym razie jak polewac to tak zeby roznica temperatury nie byla zbyt duza,
    mysle ze jakies 50 stopni to rozsadna wartosc

  • 17. Data: 2010-10-11 22:16:54
    Od: Jędrek <s...@p...pl>

    Raz kupiłem odmrażasz w spray-u. Wypisakałem na jeden raz jakieś 2/3
    opakowania a szyba dalej zamarznięta. Potem mi szyba cała od wewnątrz
    zaszroniła się mimo, że od zewnątrz psikałem :D
    Odpuściłem.
    Obecnie baniak 5L z ciepłą wodą. nie więcej niż 40 stopni.
    Na mrozie trzeba zaopatrzyć się w ściągacz do wody (bardzo fajne mają w
    Realu) tak aby to co ciepła woda roztopiła nie powodowało od nowa
    zamarzania. Bo jak nie masz ściągacza to na mrozie błyskawicznie zamarza.
    Szyba działa jak radiator i błyskawicznie ciepła woda na szybie osiąga zero
    stopni i zamarza w kilka-naście sekund.
    Więc lejemy (jak większy mróz to zaczynamy delikatnie od krawędzi aby szyba
    nie przeżyła ostrego szoku termicznego) i zaraz po 2-3 sekundach ściagamy
    "do sucha" ściągaczem wodę z szyby - szyba bez szronu i sucha. Wycieraczkami
    nie ma co zbierać takiej wody, bo potem pióra wycieraczek na mrozie
    zamarzają.
    Nie skrobię już szyb, bo się cholernie rysują - widać jak szyba wygląda jak
    się jedzie pod słońce...
    A nawet jak na wieczór przetrze się jeszcze w rozgrzanym aucie szybę aby
    była czysta bez piasku i innych rysujących szkło ciał obcych, to rano zawsze
    ze szronem lubią się tam jakieś paprochy w miejskiego powietrza przyczepić
    (lub nawrzucają coś przejeżdżające obok inne auta) i niestety rysy jak na
    zamówienie.
    Tak więc ciepła woda+ściągacz gumowy do szyb (coś w stylu tych jak na
    skrzyżowaniach młodzi za odpłatą maziają i rysują szyby ;) )
    Metodę stosuję od jakiś 4 lat, szyby nadal w całości :)))

  • 18. Data: 2010-10-12 08:49:22
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podgrzewane jest także paliwo (termostat plus wymiennik ciepła w bloku
    > silnika - termostat ma utrzymać temperaturę oleju napędowego na poziomie

    michał,
    auta produkowane przez inzynierow juz sie skonczyly.;) teraz tylko przez
    ksiegowych.

    wiec.... niema oczym rozmawiac...
    teraz masz klimy 7 strefowe, alu-felgi 50 calowe,
    spryskiwacze klamki bagaznika,
    nano-lakier;) a nie podgrzewanie spryskiwaczy!:)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 19. Data: 2010-10-12 09:57:57
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Nie walą ciepłym.
    Podgrzewane są (np. małą żaróweczką), żeby w dyszy nie zamarzło.

    -----

  • 20. Data: 2010-10-12 10:31:59
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Zygusik pisze:

    > Witam. Wrzącą wodą to raczej nie lałem ale mocno gorącą na przednią szybę
    > Poloneza i Stara to nieraz. Nigdy nie było problemów.

    W przypadku Poloneza wierzę. Ale z tym Starem to trochę chyba oszukujesz
    ;-) Tu trzeba drabiny. Bo polewając ze zderzaka oblejesz sobie klatę i
    gacie :->

    Seco