  • 21. Data: 2010-10-12 10:37:19
    Temat: Re: Odmrażanie szyb
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-11 15:40:20 Kakalak

    > Jakie są Wasze sposoby?

    Webasto :D hihii

    --
    Pozdor Myjk

  • 22. Data: 2010-10-12 17:29:41
    Od: AA <...@...pl>

    > Temat aktualny, zastanawiam się czy na lekkim mrozie (-2) nie polewać szyb
    > LETNIĄ (20C) wodą, w celu szybkiego odmrożenia i podgrzania.
    >
    > O tym że nie wolno wrzącą to wiem.
    >
    > Pytanie nasunęło mi się jak przeglądałem internet "podgrzewane
    > spryskiwacze"
    > Stosowałem specjalne płyny, przysłanianie tekturą i żadna metoda mi nie
    > odpowiada.

    Wiele lat temu mialem odmrazacz - drogi, ale smierdziuch skuteczny byl.
    Pare psikniec i tafla lodu znikala. Niestety pozniej juz nie znalazlem
    go, a inne juz nie byly tak skuteczne. Moze zakazali jakiejs chemii, bo
    okropnie cuchnal, bazy alkoholowej nie przypominal.

    Potem pare lat ze skrobaniem - szkoda szyby :(

    Kilka dni temu kupilem ogrzewacz/farelke do samochodu, podlaczana do
    gniazdka zapalniczki. Ciagnie to 13A. Juz wyprobowalem.... odladza i
    pomaga na parowanie szyby.

    Mysle o wyciagnieciu ceramicznych wkladek grzejacych i zamontowaniu w
    nawiewy, 2 sztuki, podlaczenie do instalacji w wydajniejsze miejsce niz
    gniazdo zapalniczki (albo taniej - cos na drucie oporowym). Do tego
    zabezpieczenia na wypadek przegrzania, awarii.

    300W to sporo, ale webasto lub klima tez pozeraja energie. Z grzejnikami
    elektrycznymi o tyle klopot, ze najpierw przetwarzana jest energia
    mechaniczna w elektryczna i to daje straty... ale to tez nie idzie zima
    na marne - silnik szybciej sie zagrzeje :)

    PS. gdyby ktos zaczal produkcje i sprzedaz szyb ogrzewanych jak w
    fordzie ale do innych marek - kupuje :)

    AA

  • 23. Data: 2010-10-12 22:47:59
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2010-10-11 15:40, Kakalak pisze:

    > Jakie są Wasze sposoby?

    Najbardziej oczywiste są najskuteczniejsze.
    - webasto
    - podgrzewana szyba ;-)

    a w starych audi doskonale sprawdza się (również w te 20-stopniowe
    mrozy) mawiew na przednią szybkę. Benzynowe silniki szybko mają
    'temperaturę roboczą' - rok czy dwa temu, w te cholerne, 25-stopniowe
    mrozy, kiedy odmrażacze w szpraju okazały się gówno warte (acz przy
    -10stC dawały ładnie radę) - po max 5 minutach miałem suche wszystkie
    szyby (boczne 'sciągnięte' gumową sicągaczką).

  • 24. Data: 2010-10-13 09:56:20
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 17:29:41 +0200, AA napisał(a):

    > Kilka dni temu kupilem ogrzewacz/farelke do samochodu, podlaczana do
    > gniazdka zapalniczki. Ciagnie to 13A. Juz wyprobowalem.... odladza i
    > pomaga na parowanie szyby.

    Gdzie kupiłeś/za ile? Jaki model?

    --
    Yakhub